/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Færdig til jul?
Fra : o.v.n.
Vist : 486 gange
50 point
Dato : 23-12-14 22:55

Nå ja julen kommer uanset om jeg er færdig til det eller ej, de sidste klejner er lige kommet af gryden og jeg venter på at kaffen bliver klar så prøvesmagningen kan begynde,
den sidste gave til denne jul blev købt i eftermiddags, så altså jeg er færdig til jul og så er det først i morgen!
Hvad skal jeg dog bruge den lange ventetid på?
God jul til alle jer

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 24-12-14 00:12

Citat
Hvad skal jeg dog bruge den lange ventetid på

Forberedelse på næste Jul.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-12-14 10:39

Citat
Hvad skal jeg dog bruge den lange ventetid på? [Meget forvirret]

Forberedelser til nytårs-aften.

Meeeen, medmindre du skal "i byen", så skal der vel også steges en and eller flæskesteg og gøres klar til de brune kartofler?

I går formiddags gennemgik jeg lige, om jeg nu havde husket alt hvad der skulle købes, og det mente jeg, at der var styr på.
I aftes sad jeg så og kiggede i et ugeblad og faldt over ordet "mandelgave"
Nå, men "den klarer jeg da lige i Kvickly i morgen formiddag" tænkte jeg.

Men nej, både Kvickly og Lidl har lukket (bor lige midt imellem, ca. 3 minutters gang til hver).

Men, en opringning til mormor (børnenes) løste problemet, så nu er mandelgaven også reddet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-12-14 13:02

Lave flere klejner når de andre er prøvesmagt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-12-14 14:19

Citat
så skal der vel også steges en and eller flæskesteg og gøres klar til de brune kartofler?
ja så gik tiden og nu det er lige op over at stegen skal i ovnen, den sorte pølse og sylten er nydt til frokosten sammen med den kogte øl, alle de gamle traditioner lever i bedste velgående her hos os
Klejnerne blev prøvesmag så rigelig i aftes og der er stadig mange i dåsen, jeg tror ikke det bliver nødvendig at koge flere klejner i år.
Og nu skal der pakkes gaver ind, jeg har været magelig og købt en stor del af gaverne i netbutikker

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-14 15:48

Citat
Færdig til jul?

Fra : o.v.n

JA...!!! ..jeg er helt færdig.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-14 15:52

Hov... opdagede lige:
Jeg mangler sgu at pakke en gave ind ..og skrive til/fra kort
...inden kl.18.00 ..så jeg når det nok ! ..alligevel?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-12-14 00:06

Hej
Vi er så heldige at vi enten er mange juleaften - sådan mellem 12 og 15 stykker - eller 1. og 2. juledag. For mig er det nødvendigt med en lang liste over "to do" opgaver i hele december måned, hvor der også er 4 fødselsdage i den nærmeste familie. Så jeg kan godt få sved på panden de sidste par dage. I de seneste år har jeg dog skubbet mange af de ting jeg plejer at gøre op til jul til et tidligere tidspunkt på året: gardinvask, renovering af køkkenbord osv. Rent på gæstesenge osv. Det behøver jo ikke lige at være i december måned at den slags skal finde sted. Faktisk er jeg slet ikke rengøringshysterisk, men desværre perfektionist på mange områder.
I år har vi takket været min liste allerede pyntet juletræ for 3 dage siden! Det er aldrig sket før. I morgen kommer der så stort rykind igen og jeg er færdig med alt det der kan tilberedes i god tid.
På grund af min liste, hvor der både står datoer for "aktiviteten" og et anslået timeforbrug, er timingen endelig blevet så fin at jeg kan se TV om aftenen både den 22. og 23. december. Det manglede også bare
God jul til Jer allesamen
Ingelein
Ps. alligevel skal jeg inden kl. 12.00 i morgen lave frugtsalat, have rejer tøet op, skåret hjemmegravet laks i skiver, rettet ost an, dækket bord - men det er jo kun småting :-.)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-12-14 10:48

Og var også helt færdig med forberedelserne et par dage før jul. Julegaver bliver altid købt sidst i november, så de er altid pakket og klar senest 10. dec.

Og så har jeg sedler. Så behøver jeg ikke at huske.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-12-14 12:59

ingelein -> Det lyder sgu fornemt. Send din adresse ...så kommer jeg forbi ....næste jul
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-12-14 09:54

Jeg tror også, at kandu blev færdig til jul

Ingen spørgsmål siden den 24.12.2014 kl. 11:22

Nu venter en dejlig julefrokost

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-12-14 10:01

Og så vil jeg da lige ønske alle jer søde mennesker en forts god jul og et godt nytår. [jul

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-12-14 13:03

Hej ans
Ja du har helt ret - jeg var så færdig med tilberedelserne at jeg havde tid til at sidde ved Mac'en - det var ikke så dårligt
Godt nytår til Jer allesammen, når den sidste juledag rinder ud i dag.
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-14 13:27

Tak for alle indlæg nu er gaveræset ovre og byttedagene venter,
hvad med en vaskeægte krimi til at fordrive tiden med indtil nytår?
http://landsbytossen.dk/?p=588
et tilfældigt "svar" bliver accepteret når i har læst den højdramatiske måske sandfærdige reportage

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-12-14 13:46

Citat
nu er gaveræset ovre og byttedagene venter

Jeg skal da ikke bytte noget, fik kun det jeg ønskede mig. De gaver jeg gav, skal heller ikke byttes, de fik kun det, de ønskede sig

En meget måske sandfærdig og spændende reportage om "Landsbytossen" . "Landsbytosser" findes , jeg er da stødt på mange måde her og der

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-14 13:48

Jeg skal heller ikke bytte noget. Og alle fik hvad de ønskede sig.

Nu mangler så nytåret. Skal tilbringes med en veninde og god mad.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-12-14 13:58

Tak for tråden o.v.n.
Nu ved jeg, hvor færdig "færdig" man kan være. Jeg har strikket til den store guldmedalje over mange måneder - dog kun ønskegaver. (Skal måske lige tilføje at mit strik ser profi ud, har tidligere været designer på et par af vore store ugeblade Hendes Verden og HJEMMET). Det ved "tøserne" i familien godt og udnytter det i deres gaveønsker.
.......og jeg bytter ikke! De kan bytte indbyrdes i stedet for.
Godt nytår - der som altid foregår stille og roligt.
Ingelein

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-12-14 14:30

Her er nytårs-desserten færdig og venter i fryseren.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-12-14 16:15

Hej Troldepige
Nytårsdessert er der ikke noget der hedder hjemme hos os. Den står på grønlangkål med ægte sønderjyske kålpølser, kogt skinke - og så er vi mætte - os to gamle herhjemme. Kl. 00.00 står den på franskbrød med rejer og et glas champagne. Håber vi.
Ingelein

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-14 18:21

Og vi skal have oksekød af en art, med bernaise og bønner. Men kransekage og champagne 0-00.

Og en masse grin og sjov. Det er det vigtigste.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-12-14 19:01

Hej granner01
Citat
Og en masse grin og sjov. Det er det vigtigste.

Ja, jeg ved at mange mennesker kan li' nytårsaften med sjov og ballade. Vi synes at netop denne aften er der tid til reflektion og eftertanke uden fest og ballade. Vi har også altid nøjedes med at se andres fyrværkeri ganske gratis. Vi er slet og ret blevet for gamle
Ingelein
Ps. De stille nytårsaftener startede for os da vi fik hund, som blev 12 år og siden har vi haft stille nytårsaftener.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 27-12-14 19:40

Citat
Den står på grønlangkål med ægte sønderjyske kålpølser, kogt skinke

Det frister slet ikke.

Jeg er vokset op med, at vi har fået et eller andet godt stykke kød, alt efter hvad mine forældre har kunnet komme i nærheden af. Ét år var det f.eks. dyreryg, fordi en af mine farbrødre havde skudt et rådyr.

Men nu plejer vi at få noget godt oksekød, rødt indeni (i år bliver det oksefilét), med flødekartofler til, og så en eller anden form for grøntsager.
Min tanke var fra starten, at veksle mellem forskellige gode desserter, men ét år lavede jeg en is med revet marcipan, hakkede cocktailbær og revet chokolade, og den råber ungerne på år efter år.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-14 20:46

Ja ja ja... og bla bla bla..
Næeh.. hør nu; Idag er Mor & Far's julefrokost for hele familien ..overstået. Phyeeh...
De er begge bleven så gamle, at de måtte have hjælp ..til det HELE!
Af hvem?..
Undertegnede ..selvfølgelig ..igen ..igen. Det er ikke så 'sjovt' at blive inviteret ud ...og man så selv skal står for hele menageriet: Stort koldt bord ..med små lune retter ...og ost og hjemmebagt brød/kiks (5 slags)som finale.
Plus kaffe med avec , småkager (..hjemmebagte af 'den ældste søn') og så videre...
Glad for.. at julen er ovre
Nu står nytår for døren ..og det er en glimrende 11 år gammel tradition ..her i huset.
Jeg og min grønlandske veninde Oline skiftes hvert år ...og i år er det så min tur til at arrangere:
ALT GODT FRA HAVET OMKRING GRØNLAND
Stenbiderrogn, lyngrøget hellefisk, kammuslinger, torsk, rejer, dybhavs krabbeben/-klør og hvalspæk (= mataq) ..samt grønlandsk øl brygget med vand fra indlandsis ...samt det eneste udenlandske indslag: CHAMPAGNE
EEN raket affyres kl. 24.00 fra Sundby Torv .. så kik op på himlen på dette tidspunkt.
Jeg lover: En oplevelse af de store og et syn for guder
Kærligst </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-12-14 21:49

Ingelein:

Jamen sjov og ballade er måske en dvd med ørkenens sønner. Vi sidder 2 eller 3 personer og fortæller om sjove oplevelser. Der er ikke fest. Kun det sjov vi selv har oplevet. Men det kan også give mange grin.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-12-14 23:15

Tak for svaret mig-selv.
Citat
Forberedelse på næste Jul.
lige tidlig nok efter min mening, det er tilfældigt hvilken svar jeg accepterer så hvorfor ikke tage det første.
Godt nytår til alle