/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Spam ved opstart
Fra : klanger
Vist : 779 gange
95 point
Dato : 22-12-14 06:50

Hej.
Jeg skal se på en venindes pc der ved opstart fylder hele
skærmen med en meddelelse.
Den starter med at der på dette IP nr er fundet download af for meget
pornografisk materiale..!
Men betaler du lige 1000,- kr på en konto slipper du for yderligere!
Men veninde har ikke downloadet noget pornografi (siger hun) ??
Og jeg tror hende.
Nogen der har fået en tilsvarende fejl.
Nogen ide om hvordan jeg får slettet meddelelsen, og normal opstart tilbage igen
ps. Jeg har kun fået denne mundtlige beretning, og ser først pc'en senere.
Håber på en kan hjælpe mig ( veninden )
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-14 06:53
Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 95 point
Dato : 22-12-14 07:57

Virus'en hedder uKash: http://www.malwarerid.dk/malware/ukash-virus/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-12-14 09:07

Der er også mulighed for at få hjælp her også ganske gratis http://www.spywarefri.dk/vejledning-til-rensning/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-14 12:45

Klanger -> Den er i 'familie' med iSearch ...som du nok kan huske:

http://www.kandu.dk/Spg171519.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-12-14 19:18

Hvis det "kun" er i opstarten du får meddelse, så burde det være muligt at finde synderen i Joblisten og så afbryde den, derefter slette mappen hvor den gemmer sig, og finde punktet der får den til at starte i registreringsdatabasen, det kan gøres med msconfig.exe eller f.eks. ccleaner.

Hent og kør evt Malwarebytes Antimalware i fejlsikret tilstand
http://www.malwarebytes.org/products/

ADW Cleaner er os effektiv, hent og kør, rens og genstart
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/

Jeg havde held med at fjerne en lignende for et par år siden, FBI hed den...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-14 20:54

Dem jeg personligt er rendt ind i, har alle kryperet mine filer, og selv om man får fjernet skidtet, er filerne uigenkaldeligt ødelagte = men det er stadig muligt at fjerne den ´gamle´ variant.
Der findes også en ´billig´ variant/efterligning der bare lukker for selv browseren, og kræver bare en genstart/log af af pc, så er den væk.
https://www.google.dk/search?q=dirty+decrypt+exe+virus&hl=da&gbv=2&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=r3aYVKjMBsrDPJaGgfAC&ved=0CAUQ_AU

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-14 21:06

Der skulle nok have stået, at dem jeg har haft, havde andet med i godte-posen = Dirty Decrypt.exe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-14 21:11

Lyt nu til en som uden problemer har fjernet den for familie, venner og bekendte adskillige gange:

Det er jo en 'gammel' virus ting:
Citat
Kommentar
Fra : [Er online] molokyle [Tre en halv stjerne]

Dato : 30-11-13 17:04
Tryk tasterne: [CRTL] + [ALT] + [DEL] ...samtidig. Vælg [Jobliste], Vælg fanen Progammer, højreklik på Internet Explorer (..eller hvilken browser du nu benytter) og vælg [Afslut].

Genstart.

Ps. Det er vigtigt at man altid i indstillingerne for sin browser har valgt at INGEN ANDRE SIDER må ændre din opstartsside i browseren.

Derfor står alle mine browsere (Chrome, Opera, IE, Safari og Firefox) ALTID med ABOUT:BLANK (..vis en tom side) som startside!

HUSK DET NU !!!

Har du ...eller din oldemor ved et 'uheld' takket JA ...til noget som helst på en sådan POLITI SCAM side? Så læs videre hér:

1.) http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/ECE1790273/borgere-kontakter-politiet-hjemmeside-laaser-vores-computere/
2.) http://www.411-spyware.com/dk/rens-politiet-kongeriget-danmark-virus

[Blink] </MOLOKYLE>

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=169427

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-14 21:18

Altså: http://www.411-spyware.com/dk/rens-politiet-kongeriget-danmark-virus
Hér kalder de den bare; Urausy ..istedet for uKash !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-12-14 21:21

Citat
Lyt nu til en som uden problemer har fjernet den for familie, venner og bekendte adskillige gange:

Ja så skal det squ nok gå godt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-14 21:34

Klaudi -> Som jeg plejer at sige : TRO på det !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-12-14 21:43

Jeg er troende

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-14 22:03

Med så mange forskellige varianter der findes, findes der lige så mange gode ´husråd´.

Det værste af ALT, er at IKKE et eneste ANTIVIRUS program til dags dato har kunne gøre noget ved den = og den har eksisteret i MANGE år.
Selv MallwareBytes er på dén - selv om de skriver man bare skal osv.

Havde en af dem for et par dage siden og OM!!!! jeg gider rode med skidtet = Rollback RX og skidtet var væk igen.

Har anbefalet diverse virtuelle maskiner, men når mennesker ikke vil LÆRE så taler selv Præsten fo døve øre.
At samme? så ikke kan fatte at bruge dé maskiner, er op til brugeren = ikke programmet.

Jeg har kørt med samme ´windows install´ i snart 5 år uden problemer og før de 5 år, længere tilbage i tiden.

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 22-12-14 22:11

Tak for svaret molokyle.
Har fået renset pc'en, og nu stopper jeg tråden.
Al jeres anden snak kan i skrive et andet sted ??????
Tak for hjælpen fra jer alle.
GOD JUL..