/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musikband
Fra : omahexen
Vist : 973 gange
73 point
Dato : 21-12-14 20:09

Er der nogen der ved,hvad der blev af"The golden strings/m.Lissi Bayer.De spillede i Esbjerg,vistnok i 60erne.

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 83 point
Dato : 21-12-14 20:21

http://www.dk-rock.dk/dkdiv2.htm:

Fra Esbjerg 1961-64. Spillede i Gram Pop Club i 1964.
Jan Ravn (el-b), Keld Kring (g), Peter Buhl (g), Bjarne Rasmussen (dm).
Gruppen blev jyske mestre ca. 1964, og deltog i det efterfølgende DM 12. april 1964 i Nora Bio. Med sangerinden Lizzi Bayer (billedet) blev gruppen husorkester på Africano i Esbjerg, lige som den spillede i Strandbio inden ungdomsfilmen "Some people". I 1964 blev et par medlemmer "proff'er" i gruppen Sharons, og gruppen stoppede. I 1988 blev gruppen gendannet til den første 60'er-festival i Esbjerg med tre af de oprindelige medlemmer (Ravn var død alt for tidligt), og har spillet sammen siden (2003). Bidrog med 2 nummre (det ene med Lizzi Bayer) på CD'en "60'er tråd" i 1994 og 2 numre på CD'en "Mere 60'er tråd" fra 2003.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 22-12-14 08:30

Tak for svaret Balcanard.