/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
DVD'er - sælge eller give som gave?
Fra : Oldboston
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 20-12-14 22:26

Hvis man som jeg har opbygget et stor samling dvd-film over de sidste 10 år og gerne vil skille sig af med en hel del...er der da andre metoder end "hadegaver" og genbrugspladsen? Nogle vil spørge: Hvilke film? Svaret er, at det spænder lige fra Oscar-præmierede film som sælges for 15-20 dollars på nettet hos Amazon til banale serier som Walander og Besck. som er glimende, men sikkert ligger hos tusinder af andre end lige mig.
Findes der et forum, hvor den slags handles....eller er det (hånden på hjertet) klgest straks at aflevere dem til Kirkens Korshærs butik eller en anden genbrugsbutik, hvor de kan sælge dem for 2 kroner stykket? Jeg vil ikke hav3e besvær, men gerne af med nogle hundrede film på en god måde, så andre kan have glæde af dem. Jeg er sådan set lige glad med om jeg får 0 kr eller 10 kr for hver af de 2-300 film, jeg gerne vil af med, dt vigtigstefor mig, er at der er en anden bruger, der kan have glæde af at se filmen og måske give den videre.
Lang fortælling....findes der et kort og godt svar?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-12-14 22:35

QXL DBA gul og..
Der er mange mennesker der gerne vil betale for dem, men du BURDE nok oplyse hvilke og om der et DK tale/tekst på dem = så stiger prisen på samlingen, og brugte di et program som? Prinfolder/ ? hvis de lå på din PC/ harddisk, så var der hurtigt kan oprettet en spille-liste
http://www.collectorz.com/movie/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-12-14 22:40

Citat
Findes der et forum, hvor den slags handles....

Ja, men igen hvad har du - på warez-dk findes der mange købere af samlinger og andet ? og giver mange penge for dét = trods det at de deler med andre = men igen de KØBER, men det skal sikkert ikke slå´s for stort op, tænker på navn og adresse, der sidder stadig film selskaber og lytter med.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-12-14 22:41
Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 110 point
Dato : 20-12-14 22:46
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-12-14 23:01
Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 22-12-14 10:21

Der ligger i tusindvis af dem på alle loppemarkeder, hvor de forsøges solgt til 5 eller 10 kroner.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-12-14 11:00

Citat
....eller er det (hånden på hjertet) klogest straks at aflevere dem til Kirkens Korshærs butik eller en anden genbrugsbutik, hvor de kan sælge dem for 2 kroner stykket?

Citat
Lang fortælling....findes der et kort og godt svar?

Kort svar:
Det syns jeg da er den bedste ide!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-12-14 15:33

Spaghetti Westerns/Euro Westerns ???

M.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 27-12-14 10:12

Tak for alle svarene. Jeg har hle tiden haft på fornemmelsen, at KLaudi har ret, for det er jo sandt - som Sønder skriver - at der ligger i tusindvis af dem på loppemarkeder. Jeg har det også fint med at aflevere dem til vigerslev Kirkes Menighedsbutik el. lign., for så kan nogen få glæde af dem og de få kroner går til et godt formål.
Alligevel var jeg glad for svarene, og jeg må sige at f. eks. brugtefilm.dk - som katekismus nævner- er en virkelig god ide. Hvis det ellers kan slå an og blive brugt af mange. Det ville jo være utrolig praktisk, hvis der på et site som brugtefilm.dk var flere tusinde danske og udenlandske film at vælge mellem, til få kroner pr stk, ligesom man selv kunne lægge sine overskydende film ind til salg for en femmer eller en tier. Men vi er nok alle sammen besjælet af en køb-og.smid-ud indstilling, så det er vel tvivlsomt om et website som det kan få tilslutning nok. Alligevel giver jeg mine point til Katekismus, da jeg var glad for tipset og vil hold eøje med det websted. Også tak til jer andre.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 27-12-14 10:12

Tak for svaret katekismus.