/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Tilslutning af mobil til pc ?
Fra : susss
Vist : 1417 gange
100 point
Dato : 20-12-14 16:46

Så har jeg problemer igen..har fået mig en Samsung 271..har installeret deres program samsung Kies...og når jeg så sætter usb stikket til via mobil til pc en som jeg har købt siger min PC Windows har ikke godkendt usb eller kan ikke genkende usb. Så jeg kan jo ikke hente musik så ...Er der et program jeg skal installere på min pc for at den kan godkende min mobil telefon ?? håber nogen har forstand...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-12-14 16:49

Hvilken Windows ?
USB 2 eller 3

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-14 17:28

Prøv lige.
Start computer > sæt usb til > tænd telefonen
Har du datakablet fra Samsung
USB Data cable for Samsung Xcover 271 ( jeg ved ikke om det skal være det det kabel)

Kommentar
Fra : susss

Dato : 20-12-14 17:41

Jeg har købt et cable som hedder micro usb 2.0 usb a micro usb ctc4014 .

Kommentar
Fra : susss

Dato : 20-12-14 17:41

Windows 7

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 20-12-14 18:15

Gå i stifinder og find den telefon

Kommentar
Fra : susss

Dato : 20-12-14 18:18

Den siger stadigvæk at den ikke kan genkende det usb stik..har haft slukket pc-en og nu har samsung kies hentet min musik ..men den vil ikke læse musikken ind på min mobil.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 20-12-14 18:27

Stifinder på min pc...der findes den ikke. Eller har jeg misforstået dig ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-14 18:32

Kig lige her
http://www.samsung.com/nz/support/model/GT-B2710IKAVNZ
lidt nede til venstre - der står noget om at hente software til overførsel af data

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-14 18:37

Der er vist også noget med at telefoner skal sættes til at give lov til kommunikation med pc.
Hvordan ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 20-12-14 19:17

Ja den har jeg installeret det stod i brugs forvirringen..men det er min pc som ikke vil godkende mit usb stik til mobilen..der må mangle et program som kan god kende mobilen.,..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-12-14 19:29

Tja - det burde det program, som du har installeret gøre - vil jeg tro.

Hvad har du af muligheder, når du åbner programmet.

PS. Jeg har altså set en "gå" ind i telefonen og tillade adgang til en PC - men jeg så ikke hvad der blev lavet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-12-14 20:02

Der mangler måske en driver til usb i det program som Samsung har udgivet, prøv om en usb driver løser problemet:
http://samsung-phones-drivers.blogspot.dk/2014/01/download-samsung-gt-b2710-xcover-271.html

Kommentar
Fra : susss

Dato : 20-12-14 22:25

Nu fik jeg den igang ved at tage en anden usb ind gang på min pc..den virker..så skal jeg bare have lært at bruge Samsung kies hvordan man henter musikken ned på min mobil..må prøve i morgen at få læst alt det engelsk igennem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-14 09:16

Du har så både USB 1 og USB 2 på din computer, og ikke alt USB grej er bagud kompatibelt.

Og

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-14 09:17

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-14 11:27

Ja men desværre kan jeg bare ikke få musikken ned på min mobil har trykket på kopier men der er da ikke noget musik på min mobil telefon..godt nok besværligt så nu ved jeg ikke hvad jeg gør..er der andre muligheder for at hente musik fra pc til mobil ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-12-14 11:55

Har du prøvet at synkronisere em spilleliste fra Windows Media player? Start playeren og opret en liste med de numre du vil spille på telefonen, marker denne liste og vælg Synkroniser.
Playeren har sikkert opdaget at din telefon er tilsluttet og du vælger at synkronisere med telefonen

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-14 12:09

Ja har lige prøvet og begge vores computer skriver når vi sætter usb stikket til vores pc via min mobil....Windows kan ikke genkende usb tilslutningen..så har ikke nogen muligheder andet end at gå til butikken elgiganten og spørge hvodan det kan være at min mobil ikke kan godkendes af vores pc.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-12-14 12:10

ved ikke hvad det er for noget musik du vil have på telefonen, hvis det er noget du henter på youtube, kan det gøres ved, at du først henter det program der hedder Freemake Video Converter. Når du har hentet grogrammet start det, kopier den fil fra f.eks youtube du vil overføre til din telefon og sæt den ind i Freemake Video Converter, i øverste menulinie trykker du på converter, så vælger hvilket format du vil have mp3 eller måske mp4, når det er gjort har du i bunden af programmet flere muligheder hvor du vil sende den konverterede fil til.
Jeg har selv fået oplysningerne her på kandu.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-14 15:28

Men der skal jo også bruges usb fra mobil til pc-en og det der jo stikket fra mobil til pc-en den ikke vil genkende ..windows kan ikke genkende mit usb stik som går fra mobil til pc ens usb indgang..??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-12-14 16:35

Det er en Samsung. Ego skal man først hente den 'grå' menu ned fra toppen af skærmen og så vælge at forbinde USB til computeren. Så skifter 'grøn mand' til 'rød mand' ..og mobilen er forbundet over USB.

DEREFTER ...kan man gå i stifinder osv.

..ELLER ..hvis det er sådan gammel oldsag: http://userguide.vodafone.co.nz/wsa/showinstruction.aspx?id=7957&instructionid=1172775

Der er vist ikke noget som hedder:
Citat
Samsung 271

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-12-14 16:44
Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 21-12-14 18:10

Du skal bruge et ganske almindeligt microUSB > alm USB kabel og du behøver ikke at bruge Kies!

Tilslutte som masselagringsenhed
Du kan tilslutte din telefon til en computer som en flytbar disk og skabe adgang til filmappen. Hvis du isætter et hukommelseskort i telefonen, kan du også åbne filmappen på hukommelseskortet ved at bruge telefonen som en hukommelseskortlæser.

1 Hvis du ønsker at overføre filer fra eller til et hukommelseskort, skal du sætte et hukommelseskort i telefonen.
2 I menutilstand: Vælg Indst. ? Pc-forbindelser ? Lagringsmedie.
3 Tryk på [Læg på ] for at vende tilbage til inaktiv tilstand.
4 Sæt et pc-datakabel (medfølger ikke) i multifunktionsstikket på telefonen og i computeren.
Når der er forbindelse, vises et pop op-vindue på computeren.
5 Åbn mappen for at vise filerne.
6 Kopier filer fra computeren til hukommelseskortet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-14 18:19

Hvis jeg ikke husker forkert så købte du vist et "micro SD" memorykort og det burde passe i telefonen som hukommelseskort.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-14 20:18

Ja Eyvind der er sat et hukommelsekort i på 32 gb...men min pc vil og kan ikke genkende det usb stik som jeg har købt til at forbinde min mobil til min pc ...2.0 usb har jeg købt som man henter musik fra pc til moibil..så det du skriver Klaudi er korrekt..men min pc vil bare ikke kendes ved min mobil..og nu har vi lige prøvet min mands smartphone med samme usb stik..og den virker..så gad vide om min mobil samsung http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobiltelefoner/B2710SILVER/samsung-xcover-271-mobiltelefon skal have samsungs eget stik fordi det er en mobil med knapper

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-14 20:23

USB BLEV IKKE GENKENDT..DET ER DET VINDUE SOM KOMMER FREM IGEN OG IGEN NÅR JEG TILSLUTTER USB IMELLEM MOBIL OG PC OGSÅ VED LAGRINGSMEDIE

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-14 20:24

Du skal bruge et ganske alm microUSB til alm USB kabel, hvis det virker på anden tlf så er det jo nok din nye tlf der er i udu!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-14 20:26

Kan du gå til google play - eller kan den ikke hente apps.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-14 20:29

Jeg vil tro det er denne type usb kabel
http://www.av-cables.dk/usb-a-micro-b/usb-a-2-0-han-micro-b-han-1-m.html

Citat
USB BLEV IKKE GENKENDT..DET ER DET VINDUE SOM KOMMER FREM IGEN OG IGEN NÅR JEG TILSLUTTER USB IMELLEM MOBIL OG PC OGSÅ VED LAGRINGSMEDIE

Tjek at stikket kan komme helt i tlf!

Når anden tlf virker tyder det på fejl i stik på din tlf

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-14 20:36

Jeg har lige kigget på specifikationerne - og den har ikke WiFi , så jeg tror desværre ikke du kan hente apps. Evt. data foregår via dit simkort og kan være dyrt.
Men musik bør kunne overføres fra PC.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-14 20:39

Fra klaudis link til kabel.
Citat
Passer f.eks til mange nyere Samsung

Så spørgsmålet er om den Samsung er ny nok.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-14 20:41

Citat
og nu har vi lige prøvet min mands smartphone med samme usb stik..og den virker
Det kunne tyde lidt på at den Samsung du har ikke er helt up to date.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-14 21:15

http://www.av-cables.dk/usb-a-micro-b/usb-a-2-0-han-micro-b-han-1-m.html
Det er denne her jeg bruger og den vil min pc og min mand pc ikke godkende med min samsung mobil..men jeg tager mobilen med ud til elgiganten i morgen og spørger hvad meningen er ..hvad der er galt..for nu har jeg godt nok brugt mange timer med alt det her..meget meget mystisk..men jeg skal nok finde ud af det..før eller siden..brugt 4 timer på pc-en i dag ...da jeg også fik slettet vores trådløse mus på grund af alt det her..jeg arbejder på sagen musen virker men mobilen ønsker ikke at arbejde med pc-en...at den ikke har wifi..men underligt for der står jo i brugsforvirringen at den kan hente musik via media player bluetooth samsung kies og download fra nettet af..hvad pokker gør man så .

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-14 21:15

Synes det er spændende man lære jo en helt masse her

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-14 21:19

Den Blåtand skal jo sættes til at lede efter en anden Blåtand i nærheden..
Og den anden skal være tændt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-14 21:25

Hvordan hulen har du fået slette musen?

Du tager bare usb modtageren ud til musen og sætter den i igen så burde den virke!

Ja du kan hente musik via Mediaplayer men det kræver li'som at det skide usb kagel virker,
eller bluetooth, men vent nu med det BT til du har styr på usb forbindelsen!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-14 21:27

Det er nemmere at finde fejl når man har problemet lige foran sig, derfor kan godt blive noget gætteværk.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-12-14 21:47

Ja lad os nu se om min mobil virker hos elgiganten i morgen...musen fik jeg slettet fordi der var en ekspert der skrev at man kunne afinstallere alle sine usb udgange og installere dem igen for at se om min mobil usb så virkerede bagefter..det er en trådløs mus..men jeg har installeret den og den virker fint igen sikke et GEDEMARKED HER HOS MIG...men så går juledagene jo med noget interessant
Godt nogen gider hjælpe her...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-14 22:40

Det er som om du hele tiden skifter retning midt i dine forsøg.
Indtil Klaudi giver op, vil jeg foreslå at du prøver at følge ham.
Og så lader andre råd vente.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-14 07:42

Som sagt; du gør vel 'tingene' i den rigtige række følge. Ellers virker det ikke. Hvis du blot forbinder telefonen med USB kablet og så vil overføre, så kan telefonen ikke findes af operativsystemet. Her er forklaringen til din telefon fra mit tidligere angivne link:
Citat
1. Select setting for USB connection

Press Menu.
Scroll to Settings and press the Navigation key.
Scroll to PC connections and press the Navigation key.
Scroll to Mass storage and press the Navigation key.

2. Connect phone and computer

Connect the data cable to the socket and to your computer's USB port.

3. Transfer files

Start a file manager on your computer.
Go to the required folder in your computer's or your phone's file system.
Highlight a file and move or copy it to the required location.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-12-14 08:29

Molekyle ....er det på telefonen jeg skal scroll to settings and press the navigation key ? det er lidt nemmere på dansk..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-12-14 09:01

"....er det på telefonen jeg skal scroll to settings and press the navigation key?"

Det hjælper ikke en hujende fis, når ikke usb virker, og så er den guide til en 'smartphone'!

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 22-12-14 15:53
Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-12-14 16:00

Så har jeg været hos Elgiganten..Klaudi du havde ret...jeg har fået et mini usb stik som Bilka mente at jeg skulle bruge..de passer til smartphone jeg skulle bruge et micro usb stik...så virkede det i butikken ..så det regner jeg også med at det gør her hos mig..så hurra nu er det problem løst jeg vender tilbage når der opstår flere af slagsen Tusind tak alle sammen ..dejligt at nogen gider bruge tid på at rådgive osv..mange her har jo kommet med gode ideer til hvad det kunne være..men kun en kan få de point..og resultatet blev micro usb..så Klaudi det bliver dine ..

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 22-12-14 16:01

Tak for svaret Klaudi.Tusind tak for hjælpen god jul

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-12-14 16:03

Citat
Det er rigtig godt beskrevet i manualen hvordan man gør

Netop, det er der jeg har det fra, men det hjælper jo ikke når usb ikke virker,
og så virker det, og så virker det ikke!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-12-14 16:05

velbekomme og

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-14 20:51

Hvor'd'n dælen fik du sat et mini USB stik i din telefons micro UDB port?
Citat
...når jeg så sætter usb stikket til via mobil til pc en

Hva' hvis det nu havde været et standard USB stik ..havde du så også 'pløjet' det i telefonen? ..uden at opdage det ikke passede?
Hvis ikke du kan se om stikket sidder i ...eller ej?
Så kan det være svært at hjælpe dig videre!
...men anyway; "Selv blind høne kan finde korn!"
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-12-14 21:28

Mini stikket kunne godt komme ind i telefonen uden problemer i første omgang..men det faldt hurtigt ud igen..selv sælgerne i Elgiganten satte det mini usb stik ind og sagde det var underligt at man skulle holde det inde i telefonen..så kom en som havde forstand han sagde det skal være et micro usb stik..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-14 21:41

*LOL*
No offence... men det er sgu en sjov historie.
Hvem mon ka' stikke dén?
..i !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-14 21:42

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-12-14 09:26

Ju-huu, en rigtig julefortælling som ender godt.
og

Kommentar
Fra : susss

Dato : 23-12-14 11:34

Ja heldigvis gik det godt..så nu er der også lidt god musik her til jul