/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
fejl
Fra : kivi
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 18-12-14 11:35

fhttp://peecee.dk/upload/view/445603 jeg får denne fejl hvad betyder den

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-12-14 11:44

Kaput Windows fil. Genstart maskinen, tryk F8 gentagne gange til der kommer en menu, vælg noget der hedder i retning af "Sidste konfiguration, hvor windows fungerede fejlfri", og tjek om problemet så ikke skulle være løst.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-12-14 11:53

f8 gælder det også i win 8,1

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-12-14 11:59

Jeg tror også F8 virker i win 8.1 men er ikke sikker.
Her er vist lidt forklaring: http://www.7tutorials.com/5-ways-boot-safe-mode-windows-8-windows-81

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-14 12:02

Citat
f8 gælder det også i win 8,1

Nej det gør det ikke.

Det er heller ikke en windows fil, det er rester fra et program du har fjernet, så slå det fra/fjern det fra opstartssekvensen!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-14 12:05

Prøv denne løsning...

Here is the solution:

1st: Download Auto Runs.

Click Here:
http://download.sysinternals.com/files/Autoruns.zip

Link basis: http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx

2nd: Find the yellow highlighted Image Paths that ends with sysmenu.dll. Usually you can locate those image paths from Scheduled Task.

3rd: Right click then delete.

4th: Try to find all yellow highlighted Image Paths that ends with sysmenu.dll from "Everything tabs, delete them.
NOTE: Carefully choose image paths that ends sysmenu.dll only, if you deleted paths that are not high lightened then it might cause some trouble booting your PC.

5th: Reboot Computer

6th: Wait at least 5 minutes to confirm that the issue has been resolved. (sysmenu.dll usually appears within a minute from rebooting the computer. )

Hope it helps :)

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows8_1-performance/systemsysmenudll-the-specified-module-could-not-be/809f79e3-db5e-455b-aebb-4c0f66a8babc

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-14 12:42

Det har så lidt at gøre med windows, det er i forbindelse med opdatering af w8.1 at fejlen kan opstå!

Har prøvet at oversætte guide...

1. Hent Autoruns.
Det er pakket som en zip fil, pak det ud og kør det.

Direkte downloadlink til Autoruns:
http://download.sysinternals.com/files/Autoruns.zip

Her om Autorun: http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx

2. Find de gule fremhævede Stier som ender med sysmenu.dll. Findes ofte på fanen Scheduled Task.
Klik evt. på 'Kikkert' i menu linjen øverst, i boksen der åbner kan du så skrive sysmenu.dll og klikke på 'Find næste'

3. Højreklik på linjen med sysmenu.dll og vælg 'Delete'.

4. Prøv at finde og slet alle gule fremhævede Stier der ender med sysmenu.dll fra fanen 'Everything'.
OBS: Her skal du være 100% sikker på at det du er ved at slette er en sti der ender på sysmenu.dll, hvis du sletter en sti der ikke er fremhævet kan du få problemer med at starte din PC.

5. Genstart Computer

6. Vent mindst 5 minnutter for at få bekræftet at problemet er blevet løst. (sysmenu.dll dukker gerne op inden for et minut efter genstart. )

Håber det virkede :)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-14 18:27

Klaudi -> har givet dig en 'normal' reaktion på problemet, men...

Flere har 'rettet fejlen' med ....

Citat
System had Virus & Spyware ... cleaned with Malwarebytes,

https://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/bb01892e-497b-4e2a-a2cf-8b8b480f18bf/cprogra1common1systemsysmenudll?forum=w7itprogeneral

Igen, igen, igen kivi ... det lader til at du stadig ikke har installeret de herfra kandu anbefalede antivirus- og malware skanningsprogrammer, men stædigt hænger fast i 'noget', som tydeligvis ikke duer.
Så vi hører nok fra dig igen ..om et par dage
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-12-14 18:33

Brassovitski's foreslag om systemgendannelse udføres en smule anderledes i Win 8 og 8.1 end i tidligere Windows versioner:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/restore-refresh-reset-pc

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-12-14 18:56

Citat
Brassovitski's foreslag om systemgendannelse udføres en smule anderledes i Win 8 og 8.1 end i tidligere Windows versioner:

Tak for det molokyle. Rigtig god ting at vide, hvis man er så uheldig at have Windows 8.0 - 8.1. Glæder mig til Windows 10. Vanvittig ide Microsoft fik med at et styresystem til PC skal ligne brugerfladen på en smartphone. Håber de har indset at det er en af de største brølere de har lavet,

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-14 18:58

Citat
Klaudi -> har givet dig en 'normal' reaktion på problemet, men...

Normal og normal! Den de 'andre' har rettet er win 7!

Og det hjælper nok ikke med diverse antivira/malware programmer når det 'kan' være fra en MS Win8.1 opdatering!

Men det kan jo være at Malwarebytes Anti-malware os kan fjerne problemet
http://www.malwarebytes.org/products/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-12-14 22:01

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 19-12-14 14:09

ja så er jeg med igen jeg fik lige trykket på forkerte knap så den gik lige tilbage grund instillinger så jeg har startet for fra men tak for hjælpen

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 19-12-14 15:01

Og??

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 19-12-14 15:49

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-14 15:51

velbekomme, fejlen forsvandt vel nu du fik 'trykket på den forkerte knap' ?

Den risikerer så at komme igen når der opdateres igen!

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 19-12-14 18:18

håber jeg ikke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-14 23:57

Citat
..vi hører nok fra dig igen ..om et par dage !

#&/()(Å?`=`??=)`?=)(*^ÅØ
</MOLOKYLE>