/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Farveskema
Fra : jensviggo
Vist : 435 gange
50 point
Dato : 18-12-14 08:17

Da jeg startede min laptop i dag dukkede der en meddelse op der sagde, at jeg skulle vælge windows 7 basic farveskema, da det anvendte skema bruge alt for meget kraft . Jeg trykkede på linket men så skete der ikke mere.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-12-14 08:36

Citat
Jeg trykkede på linket men så skete der ikke mere.

Så har pc vel valgt det optimale!?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-12-14 08:43

Så ville jeg blive mistænksom. Måske har du noget "snavs" på din PC.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 18-12-14 08:48

Citat
Så ville jeg blive mistænksom. Måske har du noget "snavs" på din PC.

Det har 99,9% sikkert ikke noget med snavs at gøre, det er win 7 og grafik driver der "snakker" sammen, og har den været belastet i opstart så foreslår den en mindre farveopløsning!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 18-12-14 11:41

Er det en besked i stil med den på denne side, du får:
http://superuser.com/questions/314570/disable-do-you-want-to-change-the-color-scheme-to-improve-performance-warning

En årsag til at du får den, kan være en dårligt fungerende eller beskadiget grafikdriver.
Prøv at køre opgørelsen "Windows Experience Index", nu sidder jeg lige ved en engelsksproget maskine, så jeg kan ikke lige huske, hvad det hedder på dansk. Du finder det ved at højreklikke på denne computer og vælge egenskaber, kør opgørelsen igen, så vil du efter nogen tid få en aktuel opgørelse, og tip til, hvad du kan gøre for at optimere maskinen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-12-14 22:10

Mener jeg havde den melding engang, og det var fordi jeg brugte Photoshop, der ikke havde en ´låst´ indstillingen til farver/ grafik, som Windows brugte.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-12-14 06:56

problemet er løst, jeg gik i skærmindstillinger og valgte windows basic, den blø baggrund med windows logo i center-
Efter dette fik pc mere luft

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 19-12-14 07:05

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-14 08:04

velbekomme

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-12-14 08:20

Er det en ældre maskine du har installeret Windows 7 på, eller er den købt med Windows 7?
Hvis den er født med Windows 7, burde den være rigelig kraftig til at kunne trække Windows med almindelige indstillinger og Aero slået til.
Hvis den har kørt uden problemer indtil, er der altså noget der er gået i Udu.
Jeg synes du skal køre Windows Experience Index
Som du kan læse i artiklen på dette link, skal det ligge over 3.0 til almindelig allround brug.
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/products/features/windows-experience-index

Når du har kørt en ny test, kan du sammenligne med det tal der var inden den nye kørsel, hvis tallet er lavere er der noget galt med enten hardware eller software (Drivers).
Når du har kørt testen, kan du se hvilken enhed der trækker tallet ned. En lidt grafik mæsig sløv maskine vil typisk give et resultat der viser at Aero scorer lavt, og en traditionel harddisk vil score lavt i forhold til en SSD.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-12-14 10:15

er meget usikker med hensyn til hvilken Windows Experience Index jeg skal hente og hvor den er

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-12-14 11:43

Du klikker på det runde Windows ikon, i højre del af det vindue der dukker op, finder du 'Computer' eller brugernavn på Computernavn, højreklikker og vælger 'Egenskaber'.
Kig på dette link for mere info:

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows7/products/features/windows-experience-index

Se evt. denne video: https://www.youtube.com/watch?v=bbzw7pNEt6Y

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-12-14 11:45

Bemærk! du skal kun bruge den del, om hvor du finder funktionen. Den øvrige video er ikke til ret meget.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-12-14 11:48

Denne video er nok lidt bedre: https://www.youtube.com/watch?v=Yl6i1mjnV8c

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-12-14 12:33

hukommelse og processor ligger på 5.5 og 5.8

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-12-14 13:22

Citat
hukommelse og processor ligger på 5.5 og 5.8

Hvad med aero 3D support? Hvis du har en traditionel harddisk i maskinen vil jeg råde dig til først at køre CCleaner, og derefter Iobit smartdefrag, begge finde i en gratis version.

https://www.piriform.com/ccleaner/download, husk at vælge den gratis version.

http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.html

Et andet godt program at køre en gang i mellem er MalwareByte's AntiMalware.

https://www.malwarebytes.org/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-12-14 13:23

Hvordan forresten med plads på dit drev? Hvis det er ved at være fyldt, kan det godt reducere ydelsen gevaldigt.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-12-14 18:31

91,3 af 135gb ledig

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-12-14 19:43

Efter at have kørt de tre programmer, kan jeg ikke se eller mærke forskel, CPU 0% ram 56%
har genstartet pc et par gange

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 19-12-14 20:20

Norton er nu kommet med en advarsel: Auto-project behandler skadelig kode

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-14 20:29

Hvad er det lige du har gang i, det hjælper da ikke en bønne alt det du prøver på!

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 20-12-14 08:09

Det gør jeg heller ikke, alt kører som det skal, jeg vil næsten sige perfekt, så alle burde være glade

Kommentar
Fra : Klaudi