/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Streaming
Fra : omahexen
Vist : 413 gange
40 point
Dato : 16-12-14 09:28

Hvordan overfører man film m.m.fra computer til T V.Der er forbindelse med Ethernet kabel.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-12-14 10:50

Det kommer an på om dit tv kan klare det, se efter i din manual, ellers kan du gøre det med et HDMI/VGA kabel.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-12-14 10:54

Citat
ellers kan du gøre det med et HDMI/VGA kabel.

Det forgår på samme måde som at sætte en skærm til din pc, det kan dog være du skal ændre på opløsning osv - gennem din pc´s grafikkort´s software.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-12-14 11:17

Der er to muligheder . Direkte fra en video udgang på din computer . Her er HDMI bedst. Det er det samme som noge comuterudgange kalder HDI med et andet stik, overgangskabel kan fås.

En mere elegant måde ,hvis dit tv ikke kan selv er at få en streamingsenhed sat på dit netkabel, og forbundet til fjernsynet. Der er flere fabrikater i flere prisklaser og lethed i betjening. Billedkvalitet er den samme. De fleste streamere kan selv tilgå en NAS server, hvor du kan gemme videoer, så computeren ikke behøver at være tændt for at se filmene ,eller høre musikken.

Billigløsningen er at brænde dvd og spille dem på en dvdplayer ved fjernsynet.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 40 point
Dato : 16-12-14 12:11

Dit TV skal et såkaldt smart TV hvis du vil streame videoer som er gemt på en computer eller anden enhed.
Du skal have Windows 7 eller nyere og indstille Windows Media Player til at være en media server (eller installere en media server program hvis du har en ældre Windows) før du kan streame fra en Windows computer.
Hvis du vil streame fra en NAS så er der en media server indbygget og du skal følge NAS serverens manual.
Når først du har indstillet så kan du streame trådløs eller med netkabel gemmen hjemmenetværket

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 16-12-14 16:04

Vi skal nok starte med at vide et par grundlæggende ting:
Hvilket OS kører din computer? Windows, i så fald hvilken version, iOS, Linux, ...
Det er sandsynligvis en eller anden form for smart tv du har, eftersom der er Ethernet, men hvilket TV?
Hvilket format ligger filmene i?

Helt generelt skal du "share" (dvs. dele) filmene på computeren. På TV'et skal du have adgang til filerne og en afspiller der kan afspille dem.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 16-12-14 19:31

Tak for svaret o.v.n..