/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Firefox.
Fra : Mosebaek
Vist : 877 gange
200 point
Dato : 14-12-14 13:19

Win XP,SP3.

(Sig nu ikke jeg skal opdatere til 7 eller 8,da XP SKAL køre her på min gamle pc).
Kendsgerning: Jeg har IE 8,som Standard browser. (Grundet OE 6,som mail prg.). AVG free.

Jeg har desuden med tilfredshed,haft Firefox browser. Men pludseligt blev den towlig,uden påviselig grund. Harddisk kører og kører,i een uendelighed. Bruger masser af CPU-kraft.

Jeg afinstallerede Firefox,og gen......til version 32. (Fra "Download.dk"). Selve installationen forløb,let og smertefrit. Den opdaterede så aut. til 34.0.5. Jeg har slået aut.opdatering fra.

Men ingen positiv ændring,den kører og kører,selv med en blank startside. (Intet indlæst). Tydeligvis noget der konflikter....men hvad???

M.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 14-12-14 13:47

Det undrer mig at du henter Firefox fra en uautoriseret side, hvorfor ikke hente fra deres egen side:
https://www.mozilla.org/da/firefox/
Firefox er som standard sat til selv at opdatere, det behøver du ikke selv holde øje med, medmindre du har slået funktionen fra.
Prøv at bruge Revo uninstaller til at fjerne Firefox og så en hente en ny frisk fra deres egen hjemmeside:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
rul ned på siden og klik på den Download knap som er over Freeware, altså den venstre knap

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-14 13:48

Du skal have Service Pack 3 installeret på Windows XP for at kunne bruge Firefox i nyeste version

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-12-14 14:46
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-12-14 16:48

Som skrevet står: Microsoft Windows XP Home Edition Version 2002 Service Pack 3.(32 bit).

Ellers foreløbig tak,for jeres kommentarer. Jeg vil prøve med en ny installation.

Men i må have lidt tålmodighed,med mig.....ikke sikkert jeg vender tilbage før i morgen.

Men nye tiltag,er stadigvæk meget velkommen.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-14 18:14

Når du afinstallerer med Revo så fjernes ALT fra Firefox installationen, husk derfor en sikkerhedskopi af dine bogmærker.
Klik på Bogmærker og klik på Arranger bogmærker, klik på fanebladet Funktioner i det lille vindue som åbner, klik på Sikkerhedskopier, så gemmes der en .json fil på Skrivebordet (du kan også vælge en anden mappe) efter at du har installeret Firefox igen så kan du hente dine gemte Bogmærker igen på samme måde som før, men selvfølgelig klikker du på Gendan denne gang, du bliver advaret om at alle dine bogmærker bliver overskrevet, det svarer du JA til for det er kun standard bogmærkerne som bliver overskrevet af de bogmærker som du har gemt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-14 19:11

Citat
Jeg afinstallerede Firefox,og gen......til version 32. (Fra "Download.dk"). Selve installationen forløb,let og smertefrit. Den opdaterede så aut. til 34.0.5. Jeg har slået aut.opdatering fra.

Husk at fjern flueben i "Installer vedligeholdelsesservice" når du installerer, hvis du ikke vil have den til at autoopdatere!

Vælg Brugerdefineret når du har startet setupfilen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-12-14 22:19

Meget mystisk:
Kan ikke installere Firefox,fra o.v.n.`s link. http://peecee.dk/upload/view/445498
Er det det mon popup lås,eller Firewall,der blokerer.

Revo uninstaller har jeg installeret,men er lidt bange for at bruge den. (Nyt for mig).

Jeg har fjernet Firefox fra "Tilføj/Fjern". Derudover fjernet en tilhørende exe fil i C\programmer.
Alligevel får jeg ovenstående besked (Billede).

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-14 10:05

Vil bare lige sige at jeg kører med Firefox 34.0 på min XP ...uden problemer.
Den har kørt og er blevet opdateret lige siden version 9.0 ..altså i næsten 2 år !!!

Her er hvad Mozilla har at sige om den ting:

https://support.mozilla.org/da/kb/installer-en-aeldre-version-af-firefox

Her er en oversigt over tidligere versioner:

https://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/

Ps. Måske du skulle rense din registreringsdatabase INDEN du installerer en nyere version af FF?

Til dette kan du benytte Ccleaner.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-14 10:16

Ccleaner kan hentes her:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner
klik på den grønne download ovre til højre.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-12-14 17:45

Jeg bruger nu Google Chrome. Den var åbenbart hægtet på Ccleaner.

Google Chrome kører uden problemer,men er ikke vild med den. Ønsker stadigvæk Firefox. Jeg har prøvet at installere en ældre version,som også mislykkedes. Meget trist.

Synes jeg har prøvet lidt af hvert: Slettet midlertidige filer,Cookies,åbnet for popop,nedlagt AVG og Win firewall. Sikkerhedsindstillinger,har jeg ikke pillet ved,da de står som de har gjort i årevis.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-14 19:07

Citat
Den var åbenbart hægtet på Ccleaner.......................

Det er nu ikke Google du har fået med ned, men en:
Google Toolbar gør websøgning mere bekvemt:
Og jeg var ikke klar over at den nu hænger på filehippo hjemmesiden.
Men den er nem at smide ud igen.
Kontrolpanel > slet et program > peg på google toobar > fjern.

Skal du afprøve Google chrome browseren, skal den hentes særskildt.
https://www.google.dk/chrome/browser/desktop/index.html

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-12-14 20:27

Jeg har nu fået feber og blodtryk,ned i normal leje igen. Jeg har nemlig med held,fået (gen)installeret Firefox. Og indtil videre,kører det fint. Jeg har såmænd blot nulstillet programmet. Det hjalp.

Google Chroma,som Eyvind siger er Google Toolbar,gjorde trods alt nytte,da jeg brugte denne til at hente Firefox. Men nu er den smidt på porten. (Google Toolbar altså).

Så nu lader jeg lige tingene køre til i morgen,vender så tilbage hertil. Forhåbentlig uden problemer.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-14 21:17

- og på en af mine lidt ældre bærbare computere har jeg også 2 stk XP med dual boot og den ene bruges kun til bankbesøg.
XP har også (efter min mening) den bedste og mest enkle Movie Maker til at lave DVD film.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-12-14 10:59

Tak for svaret o.v.n.. Som sædvanlig,har jeg det lidt skidt med at foretrække een ud af flere gode "indlæggere". Men o.v.n. var først ude med to indlæg. Så ham kan jeg næsten ikke komme udenom.

Jeg har jo streng taget,selv klaret problemet denne gang. Men jeg er taknemmelig for jeres interesse og forslag,til løsning.

Jeg synes det er for tidligt at ønske glædelig jul,men en V.H.,skal i ha`.

M.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-14 12:24

Citat
Så ham kan jeg næsten ikke komme udenom.
det er ikke antallet af indlæg eller først til mølle som er afgørende - men tak for accept selv om du selv fik problemet løst.
Citat
Jeg synes det er for tidligt at ønske glædelig jul
det synes jeg ikke kun 2 arbejdsdage før juleferien så en GLÆDELIG JUL til dig herfra