/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Harddisk til router
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 772 gange
150 point
Dato : 07-12-14 17:50

Jeg har en TPlink 3420 router. Den har usb-stik. Jeg vil gerne slutte en ekstern harddisk til. Men hvordan får jeg adgang til den gennem routeren? I indstillingerne står der intet om usb.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 160 point
Dato : 07-12-14 17:54

Det kan ikke lade sig gøre med den router, den usb port er til en usb dongle med med mobilt bredbånd!

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 07-12-14 17:56

Klart og hurtigt svar Findes der en router, hvor man kan tilslutte en harddisk?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-14 17:57

Er det den her:
http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=TL-MR3420#over
hvis ja så er usb stikket til en usb modem (mobilbredbånd) og kan ikke bruges til andet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-14 18:00

Du skal have en lignende denne

Denne populære router gør dine filer frit tilgængelige for alle
Read more at http://www.computerworld.dk/art/229522/denne-populaere-router-goer-dine-filer-frit-tilgaengelige-for-alle#X012AGb25Q2c7R4e.99

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 07-12-14 18:01

Ja, det er den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-12-14 18:07

Citat
Findes der en router, hvor man kan tilslutte en harddisk?
ja det gør der, for elsempel en magen til min:
http://www.tp-link.dk/products/details/?categoryid=&model=TL-WR1043ND

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-14 18:08
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-14 18:20
Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 07-12-14 18:22

Har denne i kikkerten http://www.edbpriser.dk/router/tp-link-archer-c8-id-8562245.aspx Kan ikke lige kloges af, om den også har mulighed for usb-harddisk?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-14 18:26

Den har usb

Citat
USB 3.0 + USB 2.0 ports - easily share a printer locally and files and media with networked devices or remotely via FTP server

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 07-12-14 19:01

Jeg har en fra Telenor: TG788vn fra Technicolor.

Her har jeg en 32 GB USB stick - så alle kan lægge film/foto på nettet, som også kan bruges af andre.

Du kan også lave det om til FTP-server - så du kan indholdet på internettet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-12-14 21:55

Hvorfor bruge penge på en router, du kan få mange NAS servere eller en netværks disk/ kabinet, med eller disk for de penge.
Og til disse, kan du koble mange andre diske til.

Og husk så lige, at hastigheden aldrig er større end dit nets hastighed, og altid den langsommeste.
Og skal du overføre mange og store filer, bliver du meget hurtigt træt af den begrænsede hastighed

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-12-14 21:57

Citat
og altid den langsommeste

Den var vist forkert, det skal være den hurtigste, men selv det kan gå langsomt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-12-14 21:59

Hos mig er hastigheden 10mb pr sekund - mod knap 100mb på usb

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 12-12-14 12:19

Citat
Det kan ikke lade sig gøre med den router, den usb port er til en usb dongle med med mobilt bredbånd!

Vil det sige, at jeg kan tage den med i sommerhus mv., tilslutte den til mobilnettet og bruge den som wifi-forbindelse?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-12-14 13:14

Citat
Vil det sige, at jeg kan tage den med i sommerhus mv., tilslutte den til mobilnettet og bruge den som wifi-forbindelse?

Ja, hvis du har et USB modem!

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 13-12-14 09:16

Nu har jeg købt denne http://www.tp-link.com/lk/products/details/?model=Archer+C7 og sat en harddisk i usb-stikket. Harddisken kommer frem under usb-indstillingerne, men hvordan får man adgang til den på de enkelte computere? Den er sat til at dele alt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-14 09:24

RTFM = Read The Fucking Manual!

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 13-12-14 10:04

Har jeg gjort.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-14 11:34

Du skal nok finde den under Netværk i Stifinder! Et gæt altså

Sørg for at det er samme arbejdsgruppe, det gør det nemmere, det er sikkert WORKGROUP,
men det kan jo være ændret!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-14 11:38
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-14 11:43
Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 13-12-14 12:44

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-14 14:39

velbekomme, har du hittet ud af det?