/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
outlook konverterer mails med docx ..
Fra : akselbo
Vist : 586 gange
100 point
Dato : 06-12-14 12:24

til erstatning for outlook express er jeg ’tvunget’ over i outlook (min ver.2003) – der for såvidt fungerer MEN når jeg modtager mails med vedhæftet docx-fil konverteres hele herligheden til ’plain text’ - beder jeg afsender om at gentage sin mail og lade den vedhæftede fil være i doc-format er alt ok. - hvaaa ska jeg gøre

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-14 12:45

Har du prøvet at installere
Microsoft Office Compatibility Pack for Word, Excel, and PowerPoint File Formats
http://www.microsoft.com/da-DK/download/details.aspx?id=3

Måske det virker/hjælper!?

Ellers må du som du allerede har gjort, be' afsender om at sende i doc format, eller opdater Office pakken!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-14 14:46

Jeg bruger Libreoffice til at læse og skrive og gemme .docx filer
https://da.libreoffice.org/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-14 14:58

Ja jeg bruger os Libre Office, men jeg tror nu ikke det hjælper på Outlook problemet!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-14 16:53

Jeg har ikke Outlook men kan den ikke sættes til at åbne filer i Libreoffice.

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 07-12-14 12:11

indkommende mails får jeg via TDC – dér ’samler de sig’ på TDC-serveren til jeg åbner min outlook og henter dem ned til min computer. Hvis jeg logger ind på TDC og kigger på mine mail ’derude’ er der ingen problemer ... jeg oplever at forvandlingen sker ’på vejen' mellem TDC-serveren og min computer ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-14 20:08

Det vil sige at mailen ser rigtig ud indtil du vil læse den.
Kan du se hvilket program den bruger til at åbne filen, når du går direkte til TDC
Prøv at højreklikke på mailen og vælg åbnes med, og vælg hvad den skal åbnes med.
Der kan du sikkert sætte den til at åbne rigtigt hver gang.

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 12-12-14 18:04

EN RETTELSE - på TDC ser mailen rigtig ud, - men jeg kan ikke åbne vedhæftede fil, hvilket betyder, at jeg ikke kan benytte Eyvind's forslag .. jeg gætter fortsat på, at jeg har en opsætningsfejl - (eller at mit konverterings-program er 'forkert')

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-12-14 18:45

Er du sikker på at den ikke skal hentes ned først.
Prøv at lægge den på skrivebordet.
Start så Libreoffice og åben > peg på filen > åbn.

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 13-12-14 11:02

afsender vedhæfter en *.docx fil – og åbner jeg den på TDC’s site viser den alt korrekt, men jeg kan ikke åbne vedhæftede fil. – henter jeg den ned til egen computer er alt ’forkert’ = alt er ændret til ’Plain Text’ - jeg kan desværre ikke indsætte 2 små billeder, som viser forskellen men 'Plain Text' ser således ud:

Return-Path: <erik@enegren.dk>
Received: from fep24.mail.dk ([80.160.76.228]) by fep34.mail.dk
(InterMail vM.8.01.05.21 201-2260-151-156-20141103) with ESMTP
id <20141204193018.WQKC18396.fep34.mail.dk@fep24.mail.dk>
for <akselbo@mail.dk>; Thu, 4 Dec 2014 20:30:18 +0100
Authentication-Results: fep24 smtp.mail=erik@enegren.dk; spf=neutral; sender-id=neutral
Authentication-Results: fep24 header.from=erik@enegren.dk; sender-id=neutral
Received-SPF: neutral (fep24: 91.198.169.200 is neither permitted nor denied by domain of enegren.dk)
Received: from [91.198.169.200] ([91.198.169.200:44015] helo=mailrelay6.public.one.com)
   by fep24.mail.dk (envelope-from <erik@enegren.dk>)
   (ecelerity 3.6.6.45965 r(Core:3.6.6.0)) with ESMTPS (cipher=DHE-RSA-AES256-SHA)
   id A7/16-27869-A46B0845; Thu, 04 Dec 2014 20:30:18 +0100
X-HalOne-Cookie: c6be2f4f94381f07304f0de62f406b6b8744083d
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=simple/simple;
   d=enegren.dk; s=20140924;
   h=from:subject:date:message-id:to:mime-version:content-type; osv osv osv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-12-14 12:10

Når det er TDC skal der i din mail opsætning ikke stå smtp .................men asmtp

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 13-12-14 12:18

Citat
afsender vedhæfter en *.docx fil – og åbner jeg den på TDC’s site viser den alt korrekt, men jeg kan ikke åbne vedhæftede fil. – henter jeg den ned til egen computer er alt ’forkert’ = alt er ændret til ’Plain Text’

Det er jo stadigvæk for at du ikke har office 2007 eller nyere, opgrader eller bed dem om at sende i DOC format.

Eller installer Libre Office og brug det som STANDARD program, så virker det (måske)

Den med ASMTP og SMTP har ikke nogen betydning for DOCX/DOC filer!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-12-14 14:01

Citat
Den med ASMTP og SMTP har ikke nogen betydning for DOCX/DOC filer!
Ja ja - men det var bare lige fordi jeg så det, i den smøre der stod.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-12-14 14:38

Når der kan hentes mail så er det ik' nødvendigt at ændre det, men der sker da sikkert ikke noget ved det

Godkendelse af svar
Fra : akselbo

Dato : 19-12-14 11:12

Tak for svaret Klaudi - efter at have 'rodet-alt-for-meget' med dette problem har jeg truffet beslutning og at installere den 2007-pakke, som jeg har liggende, og som jeg ikke bryder mig om. - MEN den løser jo problemet.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-12-14 12:40

velbekomme, og du havde office 2007 liggende