/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hukommelsekort micro
Fra : susss
Vist : 588 gange
100 point
Dato : 06-12-14 08:55

Hej ville høre om nogen ved hvilken kort man skal købe til en Nokia 225 ? altså micro sd / Micro sdhc det er dem som man må vælge kan jeg se der står som hukommelse kort..Men jeg er i tvivl om hvilken man skal købe...hvordan ser det ud..for nogen af dem viser på billedet at det er med adapter...har ikke lige styr på det...og det skal være 32 gb som den højst kan tage ??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-14 09:59

Køb det der hedder SDHC Class 10, det er et hurtigt kort

Det er micro kortet det lille
http://www.av-cables.dk/micro-sdhc-kort/micro-sdhc-kort-32-gb-class-10.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-14 10:00

PS
Adapteren er så du kan bruge kortet i et andet apparat!

Kommentar
Fra : susss

Dato : 06-12-14 10:35

Tak for det håber det også gør at min telefon kan følge med når jeg skriver sms-er..for det kan den nemlig ikke nu

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-14 10:42

Tror ikke det har ikke nogen indflydelse på SMS'er, det er dig der skriver for hurtigt!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-12-14 10:43

Jeg tvivler på, der er en sammenhæng.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 06-12-14 11:41

Jeg har altid kunne skrive hurtigt..uden problemer ..så håber sandelig at det hjælper...for da jeg slettede det ene billede som der var på mobilen og 5 sms beskeder der lå der...så skrev den hurtigere... Så bliver jeg da skuffet..vi må se..køber det kort

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-12-14 13:18

Lad os høre resultatet, så vi også kan blive klogere.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 06-12-14 13:22

Ja jeg skal nok sende en skrivelse ind her når jeg har modtaget kortet

Kommentar
Fra : susss

Dato : 06-12-14 13:25

OBS! Det nye SDHC-formatet er ikke bagkompatibelt med SD-kortlæser. Hvad mener de med dette her ...? det så jeg under et kort ??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-12-14 13:29

Det er hvis du har en gammel kortlæser som kun understøtter SD,
da du skal bruge det i TLF har det ingen betydning!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-14 14:53

Nogle ældre computere og de små eksterne sd kortlæsere kan ikke læse de nye hurtige kort.
Hvis det er telefonens indbyggede kort som gør skrivningen langsom - vil det kun hjælpe når du flytter billeder osv over på det nye kort. Men det bør du også kunne. Evt kan du fortælle din Nokia, at billerder og download skal ligge på det ekstra kort.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 06-12-14 16:10

Der ligger faktisk slet ikke nogen billeder og heller ikke noget musik ..har fået mobilen i mandags...men havde taget to billeder jeg slettede og der lå kun 5 sms-er dem slettede jeg også blev mobilen lidt hurtigere til at skrive en sms...så jeg håber det hjælper med et hurtigere kort.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-14 16:46

Aldi er din ven, for de har netop et micro SDHC class 10 + adapter så kortet også kan læses i en computer med SD port eller via nyere kortlæser.
http://www.aldi.dk/print/uge49502014/
side 12

Kommentar
Fra : susss

Dato : 09-12-14 21:01

Har fået kortet..men desværre viser det sig at den stadigvæk når jeg besvare en sms skriver først teksten alt for sent jeg er allerede færdig med at skrive teksten så er den ved at skrive linien færdig..forstår det virkelig ikke hvordan det kan være. Der må være andre som har den mobil

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-14 21:13

Har du prøvet at slå ordbog/stavekontrol fra?

Vælg Valg > Ordbog > Ordbog fra

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-12-14 21:20

Men det er nu nok tlf der er langsom, hvis du søger på "nokia 225 slow text messages" er der flere der er utilfredse.

"typing sms seems so slow. encoding each character seems lagging"

"Message typing is extremely slow and internet speed is missing"

Kommentar
Fra : susss

Dato : 10-12-14 15:56

Du har ret..for nu er den kommet retur og de sagde selv de kunne da godt se at den var lang som når man havde skrevet omkring 20 ord..så den var for billig og er en begynder mobil ..så den var bestemt ikke noget for mig..jeg skulle finde en som kostede det dobbelte for at få en som var aktiv..nu venter jeg på en der kommer hjem i næste uge fra Elgiganten...Samsung mobil.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-14 16:25

Nå men heldigvis bruger Samsung samme type hukommelseskort, så det er ikke spildt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-14 19:35

Har lige anskaffet mig en galaxy s4 mini, den virker bare, i forhold til min gamle htc sensation!

Og du kan som Eyvind os skriver bruge micro sd kortet i den nye samsung.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-14 20:17

Citat
Har lige anskaffet mig en galaxy s4 mini
Ja den skulle være god .........til små hænder.
Ps. Jeg har selv kigget en del på netop S4 mini.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-14 20:20

Den er ganske fin og så til 1499,- i Føtex, det er min julegave til mig fra mig!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-14 20:25

Og så har den vist GPS, så du kan finde hjem når du har brugt alle de penge du sparede.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-12-14 20:42

Ja, jeg har installeret en gratis navigations app der hedder Be-On-Road

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-12-14 20:49

Jeg leger netop med opsætning af TDC mail på min tablet, for jeg skal hjæpe en med opsætningen i morgen.

Hovsa - undskyld "susss"
Men du kan også få opskriften, for den gælder vist til alle Android.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 11-12-14 11:28

Det kender jeg ikke så meget til tror ikke man kan bruge det i en gammel model ...jeg venter på at elgiganten i næste uge får en samsung hjem jeg skal se på ...så nøjes med min gamle Nokia lige nu ..ikke den 225 den fik jeg jo pengene retur på i går...heldigvis .,

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-14 18:24

Du har vel ikke mistet hukommelsen?

Du kan bruge det til din nye tlf!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-01-15 18:17

Kommentar
Fra : susss

Dato : 21-01-15 07:30

Alt er i fineste orden

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-15 08:57

Så luk spørgsmålet i stedet for at det bliver annulleret!

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 21-01-15 16:48

Tak for svaret Klaudi.Gud det har jeg da helt glemt..tak fordi du lige gav mig besked..det er første gang jeg har glemt det..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-01-15 18:08

velbekomme

Citat
Gud det har jeg da helt glemt..tak fordi du lige gav mig besked..det er første gang jeg har glemt det..

Det er da vist en sandhed med modifikationer!

Kommentar
Fra : susss

Dato : 22-01-15 16:09

Ja du har ret..men vil man have hjælp en anden gang..må man jo også yde lidt selv