/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Genstarte router
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 420 gange
100 point
Dato : 05-12-14 08:41

Jeg har det problem med min TP-link router, at signalet forsvinder. Når jeg har genstartet den kommer signalet tilbage. Den kører umiddelbart fint, men nogle gange om ugen må jeg hen og genstarte den. Har andre dette problem? Men en router generelt og/eller med dette mærke?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-12-14 08:47

Tag strømmen fra den i 10 minutter.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 05-12-14 09:11

Jeg slukker som sagt for den ind i mellem. Så virker den igen. Lige indtil næste gang. Det kan være senere samme dag eller nogle dage.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 05-12-14 09:36

Jeg har samme problem med en Zyxel fra Fullrate.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-14 09:55

Det er sikkert fordi den skifter IP adresse? hvis ikke du har fast IP
Citat
Hvad er en IP-adresse?
En IP-adresse identificere en computer, hvilket gør det muligt, at der kan sendes data til computeren. En IP-adresse kan være både intern og ekstern. Den interne IP-adresse gives i et lokalt netværk (intranet), mens den eksterne er IP-adressen, der bruges, når man surfer på internettet.

Den eksterne IP-adresse tildeles af ens internet udbyder.

I princippet bruges IP-adressen til at identificere overfor andre computere, hvilken computer der skal svares tilbage til. IP-adressen er derfor unik pr. internet opkobling.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-12-14 10:00

Hvis du har mulighed for at opdatere firmware så prøv det

How do I update the firmware of my TP-LINK Router
http://www.tp-link.com/en/article/?faqid=136

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 05-12-14 12:18

Firmwaren blev opdateret for nogle måneder siden. Jeg er ikke klar over, hvilken indstilling der er på ip-adressen. Jeg ændrede ikke på indstilllingerne, da routeren blev sat op med koder og adgang/mac-adresser.

Routeren har sin egen ip-adresse, som den er identificeret med hos udbyder?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-14 12:37

Citat
Routeren har sin egen ip-adresse, som den er identificeret med hos udbyder?

Bortset fra routeren, så har de fleste Danskere skiftende IP adresse (mon ikke det også gælder router, da det er teleselskaberne der laver det nummer), med mindre man køberen fast, og hver gang du starter din pc får den en ny, har selv problemer med de ting jeg har på mit netværk, ikke altid men engang imellem kan mine ting heller ikke finde hinanden og så skal jeg have mine ´genstande´ til at søge efter netværk, det er dog for det meste når jeg ikke slukker min router.
Ellers tror jeg det er en fejl eller hvad man kalde det, som alle oplever før eller siden.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-14 12:38

Citat
starter din pc får den en ny

Måske der skulle stå router, sådan mener jeg at det foregår hos mig.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 05-12-14 12:39

Kan jeg få mere stabilt internet ved at gøre noget med ip-indstillingerne i routeren?

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 05-12-14 13:01

Jeg er bare træt af at genstarte. Overvejer en anden router, men vil problemet bare fortsætte der?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-14 13:01

Det tror jeg ikke, kender dog ikke meget til det, da der ikke er meget jeg kan ændre på min (Telia).
Der findes et program der muligvis kan hjælpe dig, kan ikke huske meget af dets indhold og brug mere:

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-14 13:03

Ved ikke om en ny router vil blive bedre, den skal også kunne bruges sammen med din udbyder.
Men det kan andre sikkert bedre svare på.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-14 13:15

Har du prøvet at ´logge af´ i stedet for at genstarte.
Stadig træls, men hurtigere.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 05-12-14 13:25

Når jeg skriver "genstart" mener jeg, at jeg slukker og tænder for routeren. Det er det jeg bliver nødt til at gøre, hver gang internettet forsvinder. Bruger internetradio, computer og mobil på wifi. Signalet forsvinder alle steder, men vender tilbage, når jeg har slukket og tændt for routeren.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-14 15:08

Citat
Når jeg skriver "genstart" mener jeg, at jeg slukker og tænder for routeren

Så må der være noget galt med dén, kontakt fin netudbyder og klag.
Til tider kan det hjælpe at ´nulstille´ den, det gøres ved at finde et meget lille hul på routeren og med en clip´s/ nål trykke/ holde kontakten inde - op til et ½ minut og uden strøm på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-14 17:10

Den bedste måde at bruge en router:

Tildel de enkelte computere en fast lokal-ip som gøres indefra routeren
(helst med kabel forbindelse)

Log ind i routeren sådan
Browser > http://192.168.x.x > password > og så kan der tildeles lokal-ip
x.x er de tal der står i medfølgende instruktion eller på nettet.

Måske er det:
http://192.168.0.254
Bruger = admin
Password = admin

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 07-12-14 17:51

Alle disse gode svar har desværre ikke ændret noget. Den kører på automatik mht. kanal og frekvens. Jeg har støttet mit til inssid'er og prøvet med forskellige kanaler, men det ændrer ikke noget. Måske ender det med en ny router.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 07-12-14 17:55

Ja- eller vær tålmodig.
Der er blevet længere i mellem min hopper af, så det tyder på det går i sig selv med tiden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-14 19:49

Citat
Jeg har støttet mig til inssid'er

Og hvad ligger der så af andre netværk. Og hvad der deres styrke op og ned af dit netværk.

Har du lavet faste lokal ip adresser til dine computere.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 12-12-14 12:17
Annuller spørgsmålet
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 28-01-15 11:25

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Købte en anden router i stedet.