/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hold da *** en røvfuld jeg fik der
Fra : nosunshine5
Vist : 679 gange
50 point
Dato : 04-12-14 17:50

Jeg kan altså ikke lade være med at sidde her og fnise af de kandutter der ihvertfald ikke syntes om mit tip her -----
Og læse være med om det har givet mig minus point. For jeg ved det kan bruges. Og bliver brugt...

http://kandu.dk/Tip22505.aspx
For der er godt nok forskel på hvad folk kan lide og Ikke Lide....

Det var en ide som efterhånden har spredt sig til flere af mine bekendte. Og til sidst til mig for et par år siden...
Da et par af dem ikke spiser så meget af det snack der er produceret. (slik, chips, chokolade osv)

En fordi hun ganske enkelt har allergi mod næsten alt(min overdrivelse).
Så hun kan nemt sidde og snacke de mandler her, sammen med sin pige. Uden at skulle tænke på at der er dit og dat i dem. For det er der ikke.

Og flere spiser dem fordi de netop er på en eller anden kostændring der udelukker noget der har farvestoffer, stivelse, fructoser og sukker. Hvilket jo er smag og behag.

Derfor synes jeg der er godt nok en verden til forskel, på hvad folk gør og hvordan det er i virkeligheden. Og fred med det. Det jo snart jul. Så der ris a la mande. (Med mandler. Jubiiee )

PS -- Kære Kandut - Netop- :-c. Det er ikke god stil at råbe, som du gør med STORE BOKSTAVER. Det fint at være uening. Men helt ærligt. Et tip om mandler der ikke smager dig.
Skal virkelig virkelig ikke mere til at hidse dig op??? Så har jeg ski da ondt af dig.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 04-12-14 18:40

Nu bruger jeg "STORE BOKSTAVER" store bogstaver akkurat som jeg synes og uanset hvad nosunshine5 synes...

Glædelig jul til dig - håber ikke du kløjs i dine mandler stakkels dig...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-14 19:52

Tja der er sikkert tale om nogen, som både har fået taget sine mandler og sukkermadder.

Mandler er bedst når de er skrællet, men allerbedst når de er overtrukket med chokolade og lidt krymmel på. (spise smiley)

Go sunshine

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-12-14 20:05

nosunshine5
Det er sjældent at tip bliver modtaget i den ånd de er givet. Nu har du været uheldig i dit tip med de brugere der har bedømt det, flere er oftest meget negative.

Du kan prøve at se de 5 øverste spørgsmål som netop har deltaget i her
http://kandu.dk/userhistall.aspx?uid=275749&mode=0 så får du et indblik i den brugers dygtighed og du vil ikke kunne tage kommentarer fra vedkommen alvorligt... sådanne svar er der mange af.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-12-14 20:13

**********
herfra og

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-12-14 20:18

Nu har jeg været inde og se dit tip, jeg ville ikke ane om det er et godt eller dårligt tip så jeg ville have afholdt mig fra at bedømme det hvis jeg var blandt de første der så det.

Af de bedømmelser der er kommet er der kun en der er ok i min optik, den fra marken84 giver en begrundelse der er til at forstå.
Alle de andre skulle nok have trukket vejret en ekstra gang inden de skrev og så have fortalt hvorfor det er et dårligt tip.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 04-12-14 23:42

Spis nu blot din tudekiks og æd dine mandler uden skal, så går det sikkert alt sammen skal du se...

Hvor mange points mangler du for at blive glad, så skal jeg da gerne stille et spørgsmål så du får nogle...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-14 10:13

Citat
Hvor mange points mangler du for at blive glad, så skal jeg da gerne stille et spørgsmål så du får nogle...

Jeg kan godt forstå at "netop" denne smiley bliver brugt, for det kan man slet ikke.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-12-14 11:18

Eyvind det er egentligt forfærdeligt at flere brugere herunder "netop" ikke har forstået point systemet det er ikke studenterhuen der trykker

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-12-14 11:34

Når en bruger skriver et "tip" så bliver "pluspoint" tilskrevet som superpoint. Hvis det er "minuspoint" så bliver det fratrukket ledige point.

Må I alle have en god jul med mandler, som I synes om

Kommentar
Fra : netop

Dato : 05-12-14 13:39

Citat
Når en bruger skriver et "tip" så bliver "pluspoint" tilskrevet som superpoint. Hvis det er "minuspoint" så bliver det fratrukket ledige point.

Og hold da op hvor det kan sættet sindene i kog hvis man ikke lige bliver belønnet med 5 stjerner...

UHA så er fanden da løs i laksegade....

Men nosunshine5 kan måske få en smule oprejsning hvis han/hun går ind på dette link:
http://www.kandu.dk/spg172580.aspx

Det er jo åbenbart ikke den rigtige slags points - men jeg ved ikke om der overhovedet er nogen
af dem der er noget værd i den virkelige verden.

Det skyldes jo sikkert min manglende studenterhuen der ikke trykker...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 05-12-14 14:15

Milde moses - tænk at et dårligt tip kan sætte sådan en storm i et glas vand igang.

Man bør da vist afholde sig fra at sende tip ind til Kandu, hvis man ikke kan tåle bedømmelsen går én imod

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-14 15:10

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-12-14 17:27

Også til dig mig-selv

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 05-12-14 18:59

Smalltalk er til dem der vil snakke - de kloge ord er masser af plads til i andre kategorier.
- makken84

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-12-14 20:28

SHIT oder schie ___ / ...............troede jeg var blakket af? men det var vist noget med at overføre POINT´s - til andre brugere.

http://www.kandu.dk/spg172580.aspx

Men det er altså også ? svært at finde rundt herinde/ til tider.
Der dukker jo mindst 5 NYE spørgsmål op herinde om dagen - MAX

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-12-14 14:51

Har ikke været her på kandu i flere dage og sikken en tråd jeg havnede i.

Kan i nu holde julefred. Solen skinner og det er skønt vejr at gå tur i.

Og pas på jer selv.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 06-12-14 22:32

marken84
Jeg synes det da helt i orden, ikke at synes om et tip og give minus.
Og det helt fint med begrundelse for. Det er positivt...
-Eyvind, nu bliver jeg jo helt lækkersulten. Det da godt frelsens hær har dem med chokolade og lidt chili eller lakridspulver. De goe ska jeg bare hilse og sige. :DD)
-Ans tak for tippet om point, jeg har ikke rigtig tænkt på om det var det ene eller det andet. Så noget lærte jeg da i dag. ;)
-EXTERMINATOR super, nuser profilbilled du har. ;)
-granner01 Julenisserne og englene er kommet op. Julebukkeflokken i halm er flok på skænken. Lyskæden hænger i vinduet og lyser op. Så julen er sikret, trods lidt bølgegang i vandglasset. Så nu venter jeg bare på RIS A LA MANDE, den bedste årsag i mine øjne til at holde jul. UHHH ÆLSKER bare ris a la mande og mine fine fine mandler. ;)

Det er så stadig dårlig stil med at råbe, ved at holde caps lock nede. LOL Men behold bare dine point netop. De sku ikke så vigtige, som jeg synes at god opførsel er.

Så om jeg fik minus point, eller ej er da lige fedt. Det har jeg da lært efter den mandel-Gate. Point-bedømmelse kan vist være som solen skinner, vinden blæser. Det er ikke noget jeg tager så tungt, det jo bare på hobbyplan det her... Det jo netop det som -netop glemmer når han(eller hun) råber med store bokstaver.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 06-12-14 22:36

Og tak Eyvind for at få mundvandet i gang.

Jeg kan ikke komme til chokomandler (med eller unden chili/lakrids) før mandag. Der sku laaaang tid til. Snøft.

Og tak til dem der har været kreative og lave de her smielys jeg kan vælge i mellem.

Det bare top dollar.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-14 22:38

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-12-14 22:56
Kommentar
Fra : netop

Dato : 06-12-14 23:07

Citat
Smag og behag

Præcis...

Skallen på mandler er vigtig: Et relativt nyt studie (fra Maj 2011) har sat fokus på yderligere fordele ved at spise mandler. Det er specielt skallen på mandlerne, der menes at kunne styrke visse dele af immunforsvaret. Det kan derfor anbefales at spise økologiske mandler med skal sammen med f.eks. frugt til mellemmåltider. En anden årsag til fordelen ved at kombinere mandler og frugt er at kombinationen af kulhydrater fra frugten og fedt og protein fra mandlerne har en blodsukkerstabilisrende effekt. mandler frugt appelsinSe eventuelt opskrift på et nem snack med appelsin og mandler her. Skallen på mandler virker, udover at styrke immunforsvaret, også stabiliserende på blodsukkeret og har en basedannende effekt. Mandler tilfører desuden kroppen vigtige mineraler og sporstoffer som kalk, magnesium, jern, mangan, kobber, zink, fosfor og kalium.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-12-14 23:03

Det er utroligt hvad der gives stjerner eller ikke stjerner til i tip på kandu.

Tænk at et tip, som dette, scorede 30 point

Citat
Men hør så det enestående her:
Jeg snød og købte en Mou karri suppe, og da jeg ikke havde noget brød til suppen, så den unikke kombination, jeg optøede suppen, kom den i tartaletterne og varmede begge dele i ovnen,
og det smagte himmelsk...

Det er da genialt, at man skal tø suppen op før den skal spises , det havde jeg ikke selv tænkt på.
Nu behøver jeg ikke det besvær med at skære den ud i skiver og lægge dem på stegepanden. det blev også noget tyndt stads

nosunshine5

og spis mandlerne, som du synes bedst om

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 15-12-14 19:35

jeg blev også noget overrasket over den ret negative tilgang, til et råd om mandler. og give minus fordi det er usundt at tage skralden af?
Nå ja. De var ligesom ment som erstatning for snack, som for nogens vedkommende ikke ligefrem er sunde. Sååå....

Men fred med det.
Jeg napper et par mandler som de er. ;)

http://go.tv2.dk/2014-12-14-fire-facts-det-vidste-du-ikke-om-mandler#cxrecs_s

God jul og så det frem med nissehuerne....

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 15-12-14 19:37

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-12-14 21:24

- og så skal der gløgg's -