/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Udskiftning af ruko cylinder lås
Fra : 25615
Vist : 602 gange
200 point
Dato : 01-12-14 02:48

Min terrassedør skal have skiftet cylinder lås.
Den ser sådan ud:
http://www.bolius.dk/sikre-laase-og-noegler-17620/
Hvordan får jeg skruet cylinder låsen ud

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 01-12-14 08:12

der sidder en plade inde ved døren drej den så skulle du kunne skrue håndtaget af og så plejer der at sidde en skrue ved låse tappene

Kommentar
Fra : 25615

Dato : 01-12-14 08:38

Hej Kivi.
Der sidder rigtig nok 2 skruer som holder låsepladen fast, men skruerne er sikret mod at blive skruet ud.
Så kan det være at skruerne skal bores ud og jeg bliver nødt til at investere i en helt ny låse mekanisme?
Der er ikke lås udvendigt - kun indvendigt
Terrassedør...

Accepteret svar
Fra : kivi

Modtaget 100 point
Dato : 01-12-14 08:56

så skal du have mere proffesionel hjælp desværre

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-12-14 10:04

Hmm, der hører et produktblad til den fætter, men her er også nævnt eenvejsskruer, jeg har oplevet at disse kan være hærdede så det kan være lidt tricky at bore hul og tage dem ud med en ornepik.

http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/paskvilgreb/paskvilgrebmedlaas/paskvilgrebtilcylinder835_8456/

Prøv at spørg en låsesmed.

Kommentar
Fra : 25615

Dato : 01-12-14 10:17

Tak til jer begge.
Begge svar er gode og jeg vil give point til jer begge.
Hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-12-14 11:13

Citat
Tak til jer begge.
Begge svar er gode og jeg vil give point til jer begge.
Hvordan gør jeg det?

Du opretter blot et nyt spørgsmål til nr. 2 på 200 point - vedkommende svarer - vupti vedkommende har fået 200 point...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-12-14 18:52

Envejsskruer eller torxskruer med nittet fyldprop kan du skrue ud ved først at lave en rille med en lille slibemaskine ( Dremmel eller lignende ) hvor der findes en tynd lille klinge som kan lave en lille rille.

Godkendelse af svar
Fra : 25615

Dato : 02-12-14 07:02

Tak for svaret kivi.