/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
PS4 kontra PS2
Fra : Dodala
Vist : 689 gange
100 point
Dato : 29-11-14 17:20

Hej derude.

Har et simpelt spørgsmål.

Hvis man køber en PS4 konsol kan man så spille sine PS2 konsol spil??

mvh. Dodala

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-11-14 17:23

Nej, ikke så'n lige uden videre!

The answer is not a happy one. You cannot simply put a PS3 or PS2 game in your PS4 and play it. The systems are fundamentally not compatible with each other.
http://www.trustedreviews.com/opinions/ps4-backwards-compatibility-can-you-play-ps3-games-on-ps4

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 29-11-14 18:54

Kort svar NEJ ps4 er ikke bagud kompatibel dog vil nogle spil kunne "opgraderes" fra ps3 til 4 i storen

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 29-11-14 19:56

Det er simpelhen forringe at man ikke kan spille ps1-ps2-og ps3 på en ps4, nu er en ting helt sikkert jeg vil aldrig købe en ps4 for så at smide de ældre spil ud det er sku noget svinderi og sådan behandler man ikke gode kunder, så mange tak Playstation (Sony)
Mvh:
alan57

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-11-14 21:29

Det er jo ligesom, du heller ikke kan komme gamle vhs bånd i en dvd afspiller.
Du beholder blot din gamle PS2 konsol

Hvis den skulle understøtte alle de gamle spil, ville den blive for kompliceret og til en anden pris!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-11-14 21:33

Ovenstående var svar til Alan57

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 29-11-14 23:01

til katekismus,
det er ikke det samme bånd og dvd er 2 helt forskellige afspilninger det er SONYs PS 1-2-3-4 ikke og de ville ikke komme til at koste meget mere og samtidigt ville SONY få rigtigt meget ros og flere ville også købe dem, men det betyder åbenbart ikke meget?
Mvh:
alan57

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-11-14 05:23

Alan57
Det kan sagens sammenlignes med VHS og dvd (det teknologien der er ændre i maskinerne )
Det var freks. Kun den første model af ps3 der var bagud kompletible og den kostet så også ca 7000kr senere kom den så "normal" og kostet ca. 3000kr og kunne ikke spille ps2 Spil

Godkendelse af svar
Fra : Dodala

Dato : 30-11-14 07:46

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : alexj979

Dato : 29-03-15 16:28

Den er så meget bedre!!!