/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Minecraft lagger
Fra : Brassovitski
Vist : 317 gange
100 point
Dato : 27-11-14 18:54

Hej
Mit Minecraft er begyndt at lagge.
Jeg har en Dell Studio XPS435 MT, med 8 GB hukommelse, Intel i7 920 CPU 2.67 HGzWindows 7 - 64 bit, Nvidia GeForce GTX 260 grafikkort med 2GB dedikeret RAM. Så maskinen skulle vel være rigelig kraftig til at køre Minecraft, uden at det lagger. Trykke rjeg F3 kører det oppe mellem 40 - 60 FPS.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-11-14 08:47

Citat
kører det oppe mellem 40 - 60 FPS.

er 25 ikke nok

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-11-14 08:56

Fps er vel ikke noget der kan justeres på. Normalt vil et spil der ligger over 40 fps kunne vises uden lag. Det er også derfor jeg vil mene at det burde køre uden problemer. Jeg kan se at der er et tal hvor der hele tiden bliver skrevet noget med rendering thunks eller sådan noget. Og det svinger meget.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-11-14 10:21

Rendering er billedbehanling, altså et billede der gøres klart til visning, og er der mange af dem kan det tage sin tid at behandle dem.
Men ellers burde din pc kunne klare spillet - trods alt.
Kan det være billedopløsningen eller måske mangel på acceleration på skærmen, prøv at se efter i kortets software, det plejer at ligge i en mappe i Start.
25fps er normalt det man ser på tv, skal ikke kunne sige om det er det samme på pc når der spilles.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-11-14 13:51

Hekj
Nu er jeg ikke lige ved min stationære maskine, men spiller det samme spil på en bærbar Lenovo, med intel i5 - 2520 m processor på 2,5 MHz, Grafikkort Intel graphics 3000, 64 MB dedikeret RAM, 1696 MB total graphics RAM. Og den gør nøjagtig det samme.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-11-14 13:53

Jeg tror faktisk problemet begyndte da jeg lavede en dobbelt piston door med trykkontakt på 2 sider.
Der var en masse forbindelse med redstone relæer osv. der skulle sættes op.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-11-14 15:11

Tja, hvem ved, det kan være der bliver for meget træk til tider.

Men at fejlen er på 2 maskiner lyder mærkeligt - måske en ny udgave af DirectX
selv spiller jeg kun de spil der ligger på pc, og de kræver ikke meget.

Kommentar
Fra : Alex2000

Dato : 26-02-15 12:09

Min stationære gamer pc begyndte også at lagge i minecraft.
Jeg formaterede så min pc (det var 2 år siden sidst) og med frisk windows, opdateringer og nyeste drivere, kørste alt fint igen :)
En gang imellem skal man lige "rydde op" og starte fra ny.

Jeg har på det seneste også renset mange af mine kammeraters bærbare for støv.
Selv kraftige gamer bærbare kunne ingenting, laggede og blev for varme.
Simpelthen fordi der sidder et tæppe af støv i køleribberne inde i bærbaren (og det gør der på næsten alle bærbare som man bruger i sengen, sofaen osv.)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-02-15 20:16

Jeg håber det kører bedre når jeg får sparet sammen til et nyt grafikkort. Men det er ikke lige med det samme. Jeg melder tilbage når jeg har skiftet ud. I øvrigt kører jeg rensning og optimering mindst en gang om måneden.