/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Forgaffel
Fra : mig-selv
Vist : 648 gange
50 point
Dato : 27-11-14 14:48

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-11-14 16:47

Nye nylon bøsninger ville helt sikkert hjælpe!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-11-14 16:51
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-11-14 18:27

Det får næppe hele gaflen til at give sig så meget, den bevæger sig jo fra top til bund.
Jeg har lidt af samme problem med en mc? gaffel, hvor der er nye lejer osv = men stadig løs i styretøjet.

Linket var bare et eksempel på en meget dårlig forgaffel.

Kunne det måske ? være mangel på tryk/ mangel i gaffel-benene.
Der er ingen former for slør, kun som vist på klippet...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-11-14 18:29

NB; det ser nærmere ud som om det er selve gaffel-broen der ikke ´spænder´ selve gaffel benene = på klippet altså.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 27-11-14 18:46

Øverste trekant og nederste trekant er ikke ordentligt forbundet til styrepinden.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 27-11-14 21:39

Du og Eyvind har vist godt fat i problemet.
Øverst og nederste "trekant" skal begge være spændt udrejeligt til kronrørsakselen, kontroller evt. kontramøtrikker.
På samme måde, skal benene være fastspændt så de ikke kan rotere i trekanterne.
Kiggede lige på min Yamaha, hvor der i begge trekanter ved begge rør er slidser med spændebolte.
Hvis disse bolte ikke på grund af slid kan skabe tilstrækkeligt greb, kan man "fore" hullerne med "konservesdåseblik" af jern (endelig IKKE alu), så skulle du have løst problemet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-11-14 02:12

Vender lige ilbage

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-11-14 13:46

Jeg satte nye bøsningner i min, det hjalp gevaldigt, man kunne
nok ikke vride den som på videoen, men den var ikke go' inden!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-14 18:47

Min egen knallert herhjemme, kan også vrikke og virke føjelig. Men som regel er hun stivnakket og ganske ubøjelig, når det kommer til mine ønsker om ny bil, computere og den slags småting.

Sorry - ku' et' la' vær'.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 08-12-14 20:36

Citat
Min egen knallert herhjemme, kan også vrikke og virke føjelig.

Så´dan er livet = uberegneligt og særdeles farligt at leve.

Citat
Hvis disse bolte ikke på grund af slid kan skabe tilstrækkeligt greb, kan man "fore" hullerne med "konservesdåseblik" af jern (

Kender godt ´tricket´ i små huller brugte/bruger jeg som et stykke ledning (kobber + isolation) det er som om det ´svejser´ det sammen og holder bedre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-14 20:46

Eller noget mere motorkraft, så forhjulet letter............. Og du mærker ikke den smule slør.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 08-12-14 21:19

Hyggelig tråd!
Gode og humoristiske indlæg!
Så er det "sjovt at gå på kandu"
Tak til alle, selv om det ikke var mig, der startede tråden.