/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
JVC anlæg
Fra : kaad1
Vist : 329 gange
50 point
Dato : 17-06-03 11:48

Jeg har for to år siden købt et anlæg som duede fint i starten men nu begynder den at ikke vil spille både brændte og alm. cd'er....... Nogen der ved hvad man kan gøre...... Jeg har prøvet at rense den.....

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 17-06-03 12:17

Hvis du allerede har prøvet at rense den og dette ikke hjalp, er der nok ikke andet at gøre end at smide den ud og købe en ny.
Den forrige (jvc) jeg havde holdte i præcis 1 år og 28 dage, altså 28 dage efter garantiens udløb - surt -
Så køb en ny, da det ikke kan betale sig at reparere den.
m v h
HC

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 17-06-03 12:40

Helt enig catbody.

Det er helt sikkert laseren der trænger til at blive indstillet igen, og det kan ikke umildbart gøre selv, og da diverse værksteder sjældent skriver regninger ud på under 1000kr er det bedre at sige farvel til den!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-06-03 12:57

Desværre korrekt. Flere forskellige Cd'ere har været befængt med ringe lasere, der til gengæld er væmmelig dyre som stumper. Blandt andet den legendariske M025' er fra Sony, der spillede eminent (til prisen) men desværre ikke blev gammel.

Kommentar
Fra : kaad1

Dato : 17-06-03 13:24

Er i sikre på at det er det fordi at jeg har et par cd'er som den godt kan kører....................

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-06-03 13:47

Hvod'den har du renset den?

Desværre er jeg bange for at det er laseren.

Men ellers prøv at slæbe den til en reparatør. De plejer at tage en timeløn for at se hvad der er galt med den, så er du usikker må du bløde.

Har det været et dyrt apparat?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 17-06-03 14:38

Alt afhængig af typen koster en ny laser ca. kr.700, dertil kommer timeløn for fejlfinding, demontering og udskiftning samt "færdiggørelse", så du ender nemt på kr. 1200,-
Det var det, min ville koste at reparere og det er billigere at købe en ny.
m v h
HC

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 17-06-03 16:27

Hmmm...tjaeee hvis det var prisen på et nyt anlæg, kan man jo heller ikke forvente sig det helt store. Alle butikker tilbyder dig en ekstra forsikring (ca. 1200,- kr) på anlæg over kr. 2000,- (forsikringen gælder i 5 år)
Dette kunne drage nytte af ved køb af så billige anlæg. Desuden......undgå alt sambyg, køb et anlæg hvor sektioner er adskilt....koster mere, men holder bedre/længere.
Laurenzio

Kommentar
Fra : 0raxter

Dato : 22-06-03 08:54

Ved hva det er !! Det er lazeren som skal renses... Har haft det problem 200 gange med mit anlæg... Rens den med en lille klud så skal du se... Syntes ikke de der Rense cd'er er specielt gode, har kun dårlige minder efter rense cd'er

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-10-03 17:15

Fik du "spillen" til at du, Kaad?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-10-03 09:30

Kaad, hvis du vil lukke spørgsmålet (hvilket er almindelig høflighed) skal du klikke på "accepter som svar" over den kommentar der tiltaler dig mest.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-12-03 13:43

Nu har dette spørgsmål stået åbent i over et halvt år. Dette finder jeg ikke rimeligt og fjerner hermed abonneringen på det.

Spørgsmålet burde for længst være blevet lukket med et tryk på ”accepter kommentar som svar”.

Points’ene er brugt i det sekund man spørger, så der er ingen grund til ikke at acceptere en af kommentarerne.