/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
GF Stjålen identitet
Fra : svendgiversen
Vist : 634 gange
130 point
Dato : 23-11-14 13:49

I morges fik min kone sendt en brun kuvert med håndskreven: "TAK FOR LÅN".

Indeni lå et postkort med Tak fordi vi må lane din identitet...
Det er trods alt dig der gir.

Og så fulgte: En rykker fra et bibliotek med en lang række bøger.
Et dyrt betalt hotel ophold og regning på en minkpels til 49.900 kr.

Sidst lå så en opfordring til at tegne en id-sikring hos GF.

I forhold til det jeg lige er blevet beskyldt for,
at videregive oplysninger til kandu, som en hver kan slå op på krak,
synes jeg at dette er langt værre, min kone troede jo først,
at hun var blevet berøvet mange penge fra sin bank konto.

Er der andre der har fået en tilsvarende opfordring?
Kan man ikke sagsøge GF forsikring for sådan useriøs markedsføring??

Kommentar
Fra : poten

Dato : 23-11-14 13:53

Citat
Kan man ikke sagsøge GF forsikring for sådan useriøs markedsføring??

Næppe, men du kan da prøve...

I øvrigt vældig smart reklame må man da sige...
Det er da noget der får de enfoldige sjæle op af stolene

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 140 point
Dato : 23-11-14 14:27

Citat
håndskreven: "TAK FOR LÅN".

Hvis ikke den er Post omdelt, så ville jeg brokke mig noget så........ så er det jo en lokal medarbejder der laver numre med dig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-14 15:11

Nej det ikke en lokal der laver numre med os, det er helt klart fra GF forsikring.

Der hvor frimærsket skulle have siddet på den brune kuvert står der trykt: Bladkompagniet,
men i stedet for frimærket står der håndskrevet: id-tyven. Så nok ikke post omdelt?

Adressen er rigtig nok, men ovenover, et langt nummer begyndende med 91/
herunder 7481 og yderst til højre dme 5/12

Så kommer min kones rigtige adresse, også håndskrevet, yderst til højre står GF-63202

Så følger meget stort skrevet også i hånden:
TAK FOR LÅN :)

aller nederst til venstre

Også postkortet er håndskrevet.
Begyndende Hej Erna
og afsluttende: id-tyven

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-14 15:21

OK, mente nu også en lokal GF mand - måske.
Men er du sikker på det ikke er komputer skrevet håndskrift, så er der sikkert bare tale om en reklame.

Mener jeg fik en for et stykke tid siden, bare fra Codan, den røg i ovnen med det samme, gider ikke deres billige reklame FIS.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-11-14 15:27

Har hun forsikring hos GF forsikring?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-14 15:50

Nej hun har nu forsikring hos Nykredit og jeg hos IDA, via Tryg.

Biblioteks rykkeren er fra det ikke eksisterende Nyballebro med tlf nr 1234 5678, let at huske.

Ballebro er jo en kendt landsby her tæt på Als, og GF er meget udbredt i Sønderjylland,
så nok GF hånd omdelt og helt klart håndskrevet. Andre må have fået noget lignende?

Hotelregningen på over 15000 € er fra Grand Hotel, det bedste luxus hotel på Island,
men ingen adresse, heller ikke på pels regningen...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 23-11-14 16:48

Det er knaldgodt lavet lyder det til - det er i hvert fald ikke noget du kommer ret langt med i en evt. retssag - tag det dog for den spøg det er eller kontakt jeres lokale GF kontor og klag din nød der!

Ha' så i øvrigt en god weekend med konen som endnu en gang kom på banen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-11-14 16:55

Nægter at tro,indtil det modsatte er bevist,at GF opfører sig sådan. Jeg tror i er udsat for et falsum.
Vi har været kunde ved dem,over 30 år,og har altid syntes det er et sober selskab.

Men det er jo nok heller ikke de gamle kunder,de har i kikkerten.

M.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-11-14 16:57

svendgiversen,
hvis din samleverske har "ja tak" til at modtage rekamer, så kommer hun ikke langt med en klage.

Citat
Adresserede reklamer og breve Fold artikel ind
Et firma eller en organisation må som udgangspunkt godt sende dig adresserede reklamer og breve eller ringe til dig, men du kan frabede dig disse henvendelser, ved at blive registreret på Robinsonlisten.

Robinsonlisten er opkaldt efter Robinson Crusoe og er til husstande, som gerne vil være i fred for reklamer. Det er CPR-registeret, der registrerer markedsføringsbeskyttelsen og udarbejder Robinsonlisten. Firmaer og organisationer har pligt til at undersøge, om du står på listen, før de afsender adresserede reklamer eller ringer til dig.

Din samleverske kan tilmelde sig på Robinsonlisten, så slipper hun for at modtage et brev fra GF om, at hendes konto nu er blevet brugt til at købe en minkpels.

Det var da godt at det ikke var en iPad, der var blevet stjålet

Citat
Nej tak til adresserede reklamer Fold artikel ind
Du kan undgå de adresserede salgsreklamer og telefonopkald, hvis du registrerer dig på Robinsonlisten, og registreringen er gratis.

For at blive registreret, skal du:

bruge selvbetjeningsløsningen Beskyttelse mod direkte markedsføring (Robinsonlisten) eller kontakte Borgerservice i din bopælskommune
Der kan gå op til tre måneder før din registrering træder i kraft, da Robinson-listen kun bliver udsendt til de erhvervsdrivende en gang i kvartalet.

Når du har valgt at lade dig registrere på Robinson-listen, er det en beskyttelse af dig og dine persondata. Hvis dette ikke bliver overholdt af en firma eller en organisation, kan de risikere at få en bøde.

Flere personer på adressen

Registreringen er personlig, så bor der andre på samme adresse som dig, skal de også tilmeldes Robinsonlisten, medmindre de vil fortsætte med at modtage de adresserede reklamer.

https://www.borger.dk/sider/robinsonlisten-markedsfoeringsbeskyttelse.aspx

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-11-14 17:49

Smut over til naboen med brevet, og hør om de er i samme båd.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-14 17:51

Vi har ikke sagt reklamer fra, vi vedkender os det samfund vi lever i,
og har iøvrigt i dag købt billige juletræer via reklamer.

Nederst på opfordringen om id-sikring, står der:
Send svarkortet i dag, portoen er betalt.
Eller ring 70 21 80 21

Et nummer jeg forgæves har prøvet at slå op i krak,
hver gang bliver jeg mødt med alskens urimelige reklame tilbud.
Jeg er dog sikker på at det et GF forsikrings nummer?

Så Mosebæk, gamle pioner kammerat, jeg må skuffe dig, GF bruger useriøs markedsføring,
og ans, Erna er nu min nye kone, der er flere grunde til at vi ikke kan gifte os,
men undlad venligst at kalde hende min samleverske.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-11-14 18:04

Citat
Erna er nu min nye kone, der er flere grunde til at vi ikke kan gifte os,
men undlad venligst at kalde hende min samleverske.

2 mennesker der lever sammen, i et ægteskabslignende forhold, plejer man at omtale som "samlevende".

Hvad er problemet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-11-14 19:03

Du kan jo kontakte GF forsikring i morgen i åbningstiden

Citat
Hovedkontor:

GF Forsikring a/s
Jernbanevej 65
5210 Odense NV

Telefon:   70 13 80 80
Telefax:   72 24 45 01
CVR nr.:   26 23 14 18
E-mail:   gf@gfforsikring.dk
Åbningstid:
mandag - fredag: kl. 8.30 - 16.00

Klage
Hvis du vil klage, kan du læse, hvordan du gør her.

http://www.gfforsikring.dk/Toolbar/Kontakt

Hvis du har prøvet at ringe i dag, så er det jo klart, at de på en søndag ikke tager telefonen.

Som jeg læser loven om adresserede reklamer, så har GF forsikring ikke brudt loven. Der er sagt "ja tak" til reklamer.

Reklamer kan man kun undgå ved at være tilmeldt på Robinsonlisten.

Det telefonnummer, som du henviser til er et "undernummer", som du ikke kan finde på Krak.

Det kan de kun være, hvis de også har sagt "ja tak" til reklamer. Hvis ikke, så kan naboen klage

Citat
Smut over til naboen med brevet, og hør om de er i samme båd.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-14 20:22

Hvad er problemet?

Der er ikke noget problem Troldepige, bare at jeg nu har en ny sød kone,
og først dagen før jeg stiller træskoende gifter vi os, af flere grunde,

men jeg kan ikke lide ordet samlever, som en enkelt kandu svarer elsker at anføre,
og det har slet ikke noget med dette spørgsmål at gøre.

Det drejer sig om en tilsyneladende useriøs markedsføring fra GF?

Også tak for dine gode råd om min hund,
dyrlægen sagde, at den skulle have stingene ud om ti dage, men det passer os ikke,
er 7 dage ikke lidt for tidligt, er det ikke bedre at vente til 12 dage?

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 23-11-14 21:26

Hvor vi normalt har et par læsere om dagen på vores tema om identitetstyveri, var knap 500 danskere torsdag inde at læse om forsikring mod ID-tyveri,« fortæller Mikkel Kongsfelt fra hjemmesiden Forsikringsguide.net. Samme fortælling kommer fra forsikringsselskaberne Tryg, Codan og GF Forsikring.

»Vi har haft i omegn af ti gange så mange opkald på vores ID-telefonsupport i dag som på en normal dag, så man kan roligt sige, der er tryk på telefonerne,« fortæller kommunikationsleder ved GF Forsikring Rasmus Gade.

De danske CPR-numre er blevet et varmt emne, efter at 900.000 CPR-numre ved en fejl er blevet lagt ud på internettet af Økonomi- og Indenrigsministeriet. De bekymrede kunder ringer i høj grad for at få afklaret, om de er forsikrede i tilfælde af identitetstyveri, og hvordan forsikringen kan hjælpe dem, hvis de bliver ofre.

http://www.b.dk/nationalt/danskerne-frygter-identitetstyveri-efter-cpr-laek

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-11-14 21:27

svendgiversen,
jeg kan ikke forstå, at den reklame fra GF-forsikring kan få dig op i det røde felt. Der er ikke noget ulovligt i den rekame.
Desuden er I begge at finde på Krak med diverse telefonnumre og adresse.

Der er intet nedladende i at være samlevende.

Spørg dyrlægen om følgende

Citat
dyrlægen sagde, at den skulle have stingene ud om ti dage, men det passer os ikke,
er 7 dage ikke lidt for tidligt, er det ikke bedre at vente til 12 dage?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-11-14 21:34

Urias

Her er vist ikke tale om et cpr-nummer, men udelukkende om navn og adresse, som er blevet brugt i en reklameomdeling.

Hvis forsikringsselskabet kan skaffe flere kunder p.g.a. reklamen, så er det jo godt for begge parter. Selskabet tjener penge og kunden føler sig måske mere tryg.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-11-14 21:38

Her er der ikke tale om

Citat
GF Stjålen identitet

Identiteten er at finde på Krak og

Citat
Det er CPR-registeret, der registrerer markedsføringsbeskyttelsen og udarbejder Robinsonlisten. Firmaer og organisationer har pligt til at undersøge, om du står på listen, før de afsender adresserede reklamer eller ringer til dig.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 23-11-14 22:26

Citat
Her er vist ikke tale om et cpr-nummer, men udelukkende om navn og adresse, som er blevet brugt i en reklameomdeling.
Hvilket er korrekt. Men da der er stjålet:
Citat
De danske CPR-numre er blevet et varmt emne, efter at 900.000 CPR-numre ved en fejl er blevet lagt ud på internettet af Økonomi- og Indenrigsministeriet.
Her prøver GF at være på forkant med, hvis og såfremt svendgiversen og samleversken bliver ofre for svindlen.

svendgiversen skal ikke blive forarget men tage stilling til: Kan det ske for mig?
Og ja, det er så spørgsmålet. Kan det ske for svendgiversen? 900.000 - altså knapt 1.000000 CPR-numre flagrer i vinden - er svendgiversens CPR imellem????

svendgiversen har garanteret tegnet en "Skjult Rørskadeforsikring."

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 24-11-14 10:05

Jeg bakker da fuldstændig op om GF. Intelligent og sjovt med en anderledes indgang til markedsføring, og det er jo alligevel ligetil at konstatere, at det er markedsføring.
Friskt pust, godt gået.

Hvis det skulle være forbudt, skulle alt foregå på trivielle vilkår - det ville da være trist. Lad os modtage de gratis lifligheder der er er at få...

Det eneste, jeg har imod GF, er da, de ikke ville forsikre min tidligere Saab med 150 hk; som om der er ræs i 150 hk i disse tider....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-11-14 10:10

Citat
Så Mosebæk, gamle pioner kammerat

Ja,vi var jo nogle stykker der nød den ære,at være kaldede til JIR,Randers Kaserne.

Som medlem af GF...jo,jeg mente medlem. GF er medlemsejet. Derfor burde jeg ta`problemet op på næste generalforsamling i klub Thy-Mors.

M.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-11-14 11:44

Tak for svaret mig-selv.

En af alt for få der heller ikke kan lide GF s markedsføring.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-11-14 12:14

Accepteret svar

Citat
håndskreven: "TAK FOR LÅN".

Hvis ikke den er Post omdelt, så ville jeg brokke mig noget så........Rasende så er det jo en lokal medarbejder der laver numre med dig.

svendgiversen,
det eneste du ønskede med dette "spørgsmål", det var en bruger på kandu, der var enig med dig.
Fik du noget ud at at klage til GF-forsikring ??????

Et af dine spørgsmål

Citat
Kan man ikke sagsøge GF forsikring for sådan useriøs markedsføring??

Useriøs ????, det fik da dig og din samleverske op af lænestolene. Det var sikkert også det, som GF-forsikring havde i tankerne, men mon de også havde i tankerne, at du skulle dele det med brugerne på kandu, at du ikke forstod en smart reklame?

GF-forsikring har intet ulovligt gjort, men blot rettet sig efter markedsføringsloven, da I har sagt "ja tak" til at modtage reklamer.

Jeg synes, at du burde komme med et referat af, hvad GF-forsikring sagde til dig, da du ringede og klagede, hvis du gik så langt !

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 24-11-14 18:00

Citat
dyrlægen sagde, at den skulle have stingene ud om ti dage, men det passer os ikke,
er 7 dage ikke lidt for tidligt, er det ikke bedre at vente til 12 dage?

Jo, 7 dage er nok lidt for tidligt, medens et par dage ekstra ikke skader.

I øvrigt kan du såmænd selv fjerne trådene, hvis Debbie vil lade dig gøre det.

Kommentar
Fra : Charlottefrich

Dato : 26-11-14 07:51

Jeg kender en hvis mor fik et sådant brev, adresseret til sin afdøde mand. Ikke super heldigt.