/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Aomei back-upper eller kopi?
Fra : ingelein
Vist : 385 gange
50 point
Dato : 20-11-14 18:58

Hej
Jeg er fuldstændig blank når det drejer sig om back-up . Jeg skal opgradere XP til Win 7 på en iMac, som kører Win og Mac via bootcamp.
Alle mine filer som er vigtige for mig er lavet i programmer, som kun kan køre Windows. Det er ACDSee (Billedhåndteringsprogram = ca. 68.000 billeder) og et interaktivt program til mine strikkemaskiner)
Nu vil jeg opgradere Mac-delen og det er der ingen problemer med. Men jeg skal have lavet back-up af mine billeder, som har en integreret database med oplysninger og stikord, så jeg nemt kan finde billeder igen.
Jeg tager jævnligt en sikkerhedskopi af denne database med billeder via det i ACDSee indbyggede program. Her kan man i sikkerhedskopien se de faktiske billeder - og alt er ok.
Tilbage er Win XP filerne, som jeg har taget back-up af med AOMEI programmet. Men her kan jeg ikke som i mit billedprogram se, hvad jeg har taget back-up af. (Har valgt mapperne manuelt og vil nu gerne se om de alle er med).
Kan man ikke åbne denne back-up fra AOMEI?. Win genkender ikke .afi filer. Hvordan kan jeg se om alt er kommet med.
Ville det være klogere at lave en back-up af hele C-drevet? Jeg kan ikke vælge hele disken, fordi den ene del er en Mac disk.
Ellers må jeg vel bide i det sure æble og kopiere mine filer til CD/DVD - eller til eksternt medie.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-14 20:06

Citat
Kan man ikke åbne denne back-up fra AOMEI?. Win genkender ikke .afi filer. Hvordan kan jeg se om alt er kommet med.

Du skal have Aomei installeret ? eller bruge Bootdisken som du brænder/ lægger på en USB fidus""
så kan du åbne selve AOMEI backuppen med enten USB - eller gennem din PC/MAC som det skal være installeret på - eller Boote fra = og derfra kan du vælge hvad du vil kopiere over på din PC, da drevet åbner sig som et virtuelt drev, hvor du kan hente og vælge hvad osv.
Og det gør du ved at gå ind på siden hvor de har programmet og der hvad de har lavet af ´særdeles´ gode videoer af ALT, så det ¨næsten¨ ikke kan mis-forståes.
http://www.backup-utility.com/features/file-restore.html

MEN tror næppe du får det til at køre ordentligt på en MAC.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-14 20:09

NB: til tider skal du MARKERE i det der dukker op, ellers kan den stå stille, da du ikke har valgt noget - og så klikke på NEXT

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-14 20:12

Men det JEG tror du mangler er nederste LINIE i program-fladen = UTILITIES?/EXPLORE IMAGE - hvor du kan mounte din image fil, og kan trække filer ud på din pc/MAC

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-11-14 20:13

Citat
Men det JEG tror du mangler er nederste LINIE i program-fladen = UTILITIES?/EXPLORE IMAGE - hvor du kan mounte din image fil, og kan trække filer ud på din pc/MAC

Dette skal dog gøres når du åbner progammet på din PC/// ikke ved Boot

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 20-11-14 20:14

Citat
Ellers må jeg vel bide i det sure æble og kopiere mine filer til CD/DVD - eller til eksternt medie.

Det er sikkert lige så hurtigt/ langsomt og træls arbejde

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 26-12-14 19:55

Tak for svaret mig-selv.