/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
kan ikke komme på internet
Fra : ladegard
Vist : 750 gange
100 point
Dato : 19-11-14 15:15

Jeg kan uden problemer komme på internet med kabel, men via trådløs lykkes det ikke, selv om computeren vise,r at der er hul igennem til routeren. Det drejer sig om 2 stationære med XP. En bærbar med Win 7 og en bærbar med XP kommer fint på internettet.
Hvad er løsningen?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 19-11-14 16:53

prøv at slukke for routeren vent ca 1minut tænd igen

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 19-11-14 16:54

Prøv at genstarte modemmet....
Tag strømmen fra..sluk for modem, eller tag stikket helt ud af stikkontakten...
det har godt af at blive genstartet

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-11-14 17:07

Citat
Hvad er løsningen?

Kommer jo an på fejlen

På computeren der har problemet kunne du jo prøve at fjerne det gemte netværk og så oprette forbindelsen åp ny. Det løser mange problemer.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-11-14 17:07

Det kan skyldes flere ting. Driveren er gået i udlandet, prøv at geninstallere. Højreklikke på ikonet til trådløs forbindelse, vælg reparer. Måske er det antivirus programmet der spærrer.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 19-11-14 17:18

Alle nævnte forslag har jeg allerede prøvet, desværre uden resultat.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-11-14 17:31

Har du forsøgt med at deaktivere antivirus programmet på de maskiner der er problemer med?
Hvilket antivirus program bruger du?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-11-14 17:36

Og måske vi kunne få lidt flere oplysninger.
Prøver den at oprette forbindelse?
Får den ip addresse når forbinder?
Er ip addressen rigtig?

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 19-11-14 17:37

Ja, jeg har deaktiveret AVG ANTIVIRUS programmet, men uden resultat.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 19-11-14 17:42

Ja den prøver at forbinde, men får ikke ny ip adresse. Når jeg prøver at reparere, skriver den.:
... Følgende handling kan ikke udføres:
Rydning af DNS-cache

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-11-14 17:43

HaHaaaaa! AVG!! Så er de rnoget der ringer! Jeg har tidligere haft et problem lige præcis med AVG. Selv om det er deaktiveret (tror man) Kører der stadig 'Program kontrol' i baggrunden.
Prøv at afinstallere AVG med RevoUnistaller, den almindelige afinstallations funktion er ikke grundig nok. RevoUninstaller går mere i dybden og fjerner alle rester af programmet. Efter afinstallation, genstart og prøv så at reparere forbindelsen, hvis der ikke er forbindelse med det samme. Håber dte lykkes.
RevoUninstaller: http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html husk at vælge den gratis version.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-11-14 18:05

Ud over at fjerne AVG (glimrende forslag, det er noget skrammel) så check lige at der ikke er indstillet noget med fast ip på den trådløse forbindelse.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 19-11-14 19:21

Nej den henter automatisk ip adr.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 19-11-14 19:37

Så har brugt det anbefalede Revo uninstaller, men desværre uden resultat.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 19-11-14 19:40

Nu skriver den på det trådløse symbol: status begrænset eller ingen forbindelse samtidig med gul trekant med !

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-11-14 19:43

Har du prøvet at afbryde forbindelsen til det trådløse net, derefter går du til listen med trådløse net og prøver at oprette forbindelse igen. Er der ændret på krypterings metoden på togturen. Med xp kan du kun bruge wpa, hvis jeg husker rigtigt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-14 20:16

Altså når du instiller computer eller router kan det være en god idé at gøre følgende:
Gå i netværk og delingscenter
Fjern eller slet de viste netværk (det er kun dem på computeren du fjerner)
Sluk computer og router
Vent et par minutter
Start router
Vent til den er startet helt op (ses på lamperne)
Start computer
Vent 2-3 min
Klik på netværkstrappen > vis netværk
og log dig ind på routeren

Jeg kan ikke huske hvad teksten er men evt klik på noget med manuel tilkobling

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-14 20:20

Det er det trådløse netkort og driver som bestemmer hvilken sikkerhed der kan bruges.
Nyere routere i eks. antenneforeninger kan kun køre med N og wpa, så det skal dit netkort også kunne.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-11-14 20:26

Geninstaller driveren til netkortet, den kan være gået i udu i forbindelse med noget opdatering.
Højreklik på denne computer, vælg egenskaber,
Vælg enhedshåndtering, gå ned til netværkskort,
højreklik på det trådløse netværkskort, vælg egenskaber,
Klik på fanen driver, klik på opdater driver ( så er det her jeg er lidt i tvivl da jeg har en vista)
vælg gennemse computer efter en driver, næste billede "lad mig vælge på en liste....",
Flueben i "Vis compatibel hardware", klik på næste og lad installationen køre.
Luk indtil du er tilbage.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-14 20:40

Er det et Intel netkort, bør du kunne hente driveren på nettet ude hos Intel.
http://www.intel.com/content/www/us/en/search.html?context=767188&tab=767194&keyword=intel%20wireless%20driver

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-11-14 20:44

Det er ikke nødvendigt at hente en ny driver, brug metoden jeg beskrev, så installeres driveren igen fra driver biblioteket i Windows.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-11-14 20:45

NB. Hvis du har netværket tilkoblet via kabel, kan det forhindre at du opretter forbindelse via det trådløse net.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-11-14 21:34

Læs lige denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/874766

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 20-11-14 16:27

Har brugt sidstnævnte tråd, men begge steder var automatisk.
Jeg mangler blot at komme internettet. Der er meget høj signal styrke til access point.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-11-14 16:49

Har du prøvet at deaktivere lan kortet i maskinen og så reparere det trådløse. Fra præcis hvornår var det ikke muligt at koble på det trådløse. Og hvad blev der rådet med lige før? Blev der pillet ved router opsætning gen, blev der kørt nogen form for opdateringer på de maskiner der er ballade med. Forbindelsen ændres jo ikke bare af sig selv. Der må være sket et eller andet på de maskiner der er problemer med.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-11-14 17:01

Ok, lad os lave en lille test.

Start --> kør -->skriv CMD og tryk enter
Første test skal være med kabel.
I det sorte vindue der kommer skal du skrive ipconfig /all og trykke enter.

Næste test skal være trådløst. (fjern kabel)
Skriv nu igen ipconfig /all

Sammenlign:
Subnet, DNS, og Gateway.
Selve IP-adressen er højst sandsynlig ikke den samme men skal dog være i samme subnet (er du i tvivl om hvad det betyder så kopier ip adresse og subnet herind, så sammenligner vi for dig)

Hvis det ser rigtigt ud så prøver vi næste test:

Stadig i det sorte vindue, Skriv ping og den ip der stod ved gateway , f.eks ping 172.16.0.254 og tryk enter.
Der sendes ny 4 pakker til din router og der skulle gerne komme 4 pakker retur.
Gør der det?

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 20-11-14 19:49

Ja brassovitski det har jeg. Pc'en har jeg ikke brugt i nogen tid, da den er med Xp, så jeg kan ikke sige hvornår og hvad der skete forud for manglende netforbindelse.
Til Exteminator: ipconfig/all siger maskinen blev ikke genkendt hverken med kabel eller trådløs.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-11-14 20:39

Du glemmer mellemrummet, ipconfig mellemrum /all

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 20-11-14 22:15

Du har ret, mellemrummet hjalp og jeg sendte 4 pakker og fik 4 retur. Men jeg kommer stadig ikke på nettet.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-11-14 22:24

Citat
Men jeg kommer stadig ikke på nettet.

Næste skridt, ping 8.8.8.8 (det er google, de svarer altid)

Får du svar derfra?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-11-14 23:14

Det hjælper ikke at pinge routeren. Det indikerer bare at der er forbindelse til routeren, men fortæller ikke en dyt om forbindelse til nettet.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 21-11-14 10:09

Ja der kom fint svar.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-11-14 13:57

Prøv at nulstil din router og sæt den op igen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-11-14 15:41

Hej alkaline, hvad med at læse tråden.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-11-14 21:57

Citat
Ja der kom fint svar.

Hvis det var da du pingede 8.8.8.8 så har du jo hul igennem til internettet, så langt så godt.

Hvad sker der så hvis du skriver ping google.dk ?
Der burde jo så også være hul igennem, ellers er det jo nok noget dns der driller

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-11-14 21:58

Hvilken browser er det forøvrigt du bruger?

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 22-11-14 17:37

Citat
ping Google.dk

Svaret er : ikke genkendt
Jeg bruger internet Firefox

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-11-14 17:50

Når du kan pinge 8.8.8.8 men den ikke kan pinge google.dk så er det næsten nødt til at være din dns den er gal med.

Prøv dette her: Start --> kør --> skriv http://5.103.132.43 og tryk enter

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 22-11-14 21:47

Nu kan jeg ikke få 4 pakker tilbage når jeg pinger 8.8.8.8 og heller ikke svar på dit forslag om http.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-11-14 13:10

Hallooo!
Måske har du fået en browser blocker/hacking virus på de 2 maskiner? Bare en ide, når nu intet andet hjælper. Jeg tror dine maskiner er sta op til fast DNS, i stedet for automatisk, se denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=w7KCABWPV1s

Den er godt nok til Vista, men du burde kunne finde lignede indstillinger på dine XP maskiner.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 23-11-14 14:01

Næh den er sat op til automatisk DNSserveradr.
Hvordan ser man om browser er blokeret/hacket?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-11-14 14:42

Følg denne vejledning på Spywarefri.dk. Du skal følge den helt præcis som beskrevet.
http://www.spywarefri.dk/vejledning-til-rensning/

Opret en profil, hvis du ikke allerede har en, og læg de logs ind der gennereres, som det er beskerevet. Er der noget snavs på din maskine der forhindrer at du kan komme på nettet, er jeg helt sikker på at de kan hjælpe. Det er bare lidt underligt at du har 2 maskiner der har problemet, bortset fra selvfølgelig, hvis maskinerne har fået noget snavs fra samme sted. Start med den ene maskine og se om det hjælper, elle opret en tråd pr. maskine.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-11-14 14:43

Citat
Jeg kan uden problemer komme på internet med kabel, men via trådløs lykkes det ikke, selv om computeren vise,r at der er hul igennem til routeren. Det drejer sig om 2 stationære med XP. En bærbar med Win 7 og en bærbar med XP kommer fint på internettet.
Hvad er løsningen?

Husk også at lægge denne besked på Spywarefri, henvis evt. til tråden her på Kandu.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 27-11-14 21:26

Nu har jeg lagt vista og Windows essential antivirusprogram og foretaget total scanning af hele pcen.
Ingen virus. Så har jeg klikket på spyware adressen, men så åbnede denne side: adf.ly/5895970/http://www.spywarefri.dk/vejledning-til-rensning med noget skrammel.
Jeg har stadig forbindelse til den trådløse router, men når jeg logger på internet (Firefox) får jeg at vide at der mangler certifikat.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-11-14 23:10

Når du klikker på linket: http://www.spywarefri.dk/vejledning-til-rensning/ skal du komme til en side, hvor der i topbanneret står SPYWAREFRI, startende med et rødt S og resten med sorte bogstaver. I højre side har du mulighed for at logge ind eller blive medlem.

I hovedvinduer er der en vejledning til almindelig rensning som starter med denne tekst
Citat
Vejledning til rensning
Hvis du har mistanke om infektioner, så følg nedenstående vejledninger inden du beder os om hjælp.

1. Lige en notits først -> Hvis du har crackede programmer på computeren, så SKAL de afinstalleres. Det samme gælder for fildelings/P2P programmer, hvis du har nogen installeret. Hvis du ikke er enig, vil tråden blive lukket uden yderligere kommentarer.

2. Opret en ny mappe på skrivebordet, og kald den SWF

3. Hent og kør Ccleaner: Herfra

4. Hent: AdwCleaner (af Xplode), og gem den på dit Skrivebord.

Start AdwCleaner, klik først på "Scan" - vent til scanning er afsluttet - og klik herefter på "Clean".

Note: Vista og Windows 7 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Når scanningen er færdig, lukker du AdwCleaner. Programmet laver en logfil, som kan findes her: C:\AdwCleaner. Gem logfilen i mappen du lavede tidligere - SWF.

Hvis ikke du gør det, er din browser/maskine altså styret af noget malware eller andet skrammel.
Det er nok derfor du har alle disse problemer. En Virus scan fanger ikke altid denne slags angreb. Prøv evt. med Malwarebytes Anti Malware: https://www.malwarebytes.org/ vælg free versionen.

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 15-12-14 16:59

Ups jeg sendte accept, før jeg fik sendt kommentarerne, men det gør jeg nu, da jeg ikke tænkte på at kommentarer skal med før haps ved accepteret!! Men her er kommentarerne:
Jeg har prøvet alle forslagene uden resultat. Jeg tog derfor pcen med i sommerhuset, hvor der også er en TDC-homebox. Her kom pcen på nettet med det samme. Jeg ringede derfor til TDCs support, som via fjernstyring fik matchet homeboxen og pcens netværksindstillinge, hvorefter den kom på det trådløse netværk. TDC mente dog ikke, at de havde pligt til gratis support, men gjorde det alligevel, så man bør nok kontakte internetudbyderen, når man har alvorlige problemer med at komme på internettet. Jeg har brugt rigtige mange timer på dette problem!
Selv om de mange forslag ikke løste problemet, mener jeg, at Brassovitsky skal have point, da jeg har lært af hans forslag, men stor tak til alle for de fremkomne forslag.