/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HD oversigt
Fra : lham
Vist : 364 gange
100 point
Dato : 15-11-14 17:50

WIN XP-SP3

gammel bærbar hvor der skal slettes/flyttes noget fra harddisken da maskinen er i knæ med fri diskplads.

Hvor finder jeg et gratis program der viser HD indhold incl programmer og data samtidig med deres størrelse og gerne deres ikoner og endnu bedre en facilitet der kan åbne programmet for "inspektion/kørsel" . Kunne man gå direkte fra denne side med et klik til Revo Uninstaller og det relevante program der vil det være perfekt

alt sammen på en enkelt eller 2 linier for hvert "emne"

altså mit ønske er at kunne spotte bits jeg kan slette /flytte men få en fornemmelse af om det kan skade maskinens grundlæggende funktioner

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-11-14 18:03
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-11-14 19:10

Tja - jeg plejer da bare at højreklikke på C: > egenskaber
Så ned i en undermappe på C: > egenskaber
Og så videre indtil jeg finder den ligegyldige satan som fylder meget. > afinstaller.

Programmer du har liggende på CD kan geninstalleres og så vælge at de skal ligge på en anden partition - ej på en ekstern HD

Dokumenter kan uden videre flyttes til en anden partition.

Hentede filer/programmer kan også flyttes.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-14 20:11

Citat
http://www.jam-software.com/treesize_free/

Finder mapper og alt på den disk man scanner og man får en samlet oversigt over alt på disken, samt man slette direkte fra programmet, man kan også tilføje programmet til højreklik menuen.

Men stadig pas på med hvad der slettes, det kan være nødvendige filer der bruges andre steder.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 18-11-14 17:00

Tak for svaret mig-selv.
det program tror jeg kan bruges til noget-på listesko :)