/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nero brænding ag mpeg 4 eller 2
Fra : hjerterum
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 15-11-14 12:00

Jeg har Nero StartSmart og vil brænde en fil der er lavet til mpeg 4 har også filen i mpeg 2 men har problemer med af få programmet til at brænde filen under video, jeg kan brænde filen under data og så se filem på min pc men kan ikke få filen frem på min dvd afspiller til mit tv, hvis jeg overføre samme filer til min usbnøgle og sætter den i min dvd afspiller kan jeg sagtens se den men dvden virker ikke hvad gør jeg forkert, er det fordi jeg har et skrabet Nero program hjælp søges så jeg kan brænde de filer jeg har lavet i mpeg 2 eller mpeg 4 filer på dvder så jeg kan se dem på mit tv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-11-14 12:12

MPEG2 er det samme som dvd format og burde kunne afspilles på din dvd maskine.
Du kan lave dvd skiver med dette, bare træk filerne over.
http://www.videohelp.com/tools/Avi2Dvd
Ellers brug dette og konverter til VOB eller MPG
http://www.pcfreetime.com/screenshot.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-11-14 12:13

I manualen til din maskine, står der hvilke formater den kan afspille.

Kommentar
Fra : hjerterum

Dato : 15-11-14 13:50

Jeg kan godt afspille mpeg2 filer på min dvd maskine hvis jeg gør det fra en eks. usbnøgle det er når jeg brænder den samme fil på en dvd jeg ikke kan afspille denpå dvdafspilleren, og det jeg er ved at prøve at finde ud af er om det Nero program overhovet kan brænde denne fil ned på dvder....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-11-14 14:48

OK, i ´gamle´ dage havde Nero en skjult ménu liggende ude til venstre, som kunne udvides og der lå bla brænd til dvd, ellers må du gerne få min gamle Nero, den kan brænde dvd, (mener det hed Nerovision) men ved ikke om den kan køre på moderne maskiner..kan køre på win7

https://billedeupload.dk/images/8kCAS.jpg
https://billedeupload.dk/images/2N0FT.jpg
https://billedeupload.dk/images/cLdx2.jpg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-11-14 15:03

Citat
samme fil på en dvd jeg ikke kan afspille denpå dvdafspilleren

Det lyder mærkeligt.
Har du prøvet dette gratis program.
https://cdburnerxp.se/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-11-14 15:06

Det er mange år siden jeg brændte skiver SÅ, kan det være fordi du ikke ´afslutter´ din dvd, det skal man vist når man brænder musik for at få det til at virke og måske også med dit program.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 15-11-14 19:14

For at en dvd skal kunne afspilles på enhver dvd-afspiller, skal den have et ganske bestemt format.

De enkelte filer er MPG2 men hedder vob . Desuden skal der være nogle flere andre filer til styring af menuer mv. Det hele skal placeres på den standardiserede plads på skiven.

Du kan ikke bruge mpg4 eller andre formater til en dvd med mindre du har et redigerings- og brænderprogram , som også kan konvertere og oprette den rette struktur.
Det er ikke som at brænde en datadisk.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-11-14 20:29

Citat
Desuden skal der være nogle flere andre filer til styring af menuer mv. Det hele skal placeres på den standardiserede plads på skiven

En almindelig DVD afspiller kan klare mange formater = VOB/ ASF/ MPG/ MPG2 og flere jeg ikke lige kan komme på - uden der absolut skal være en menu på dvd skiven = og disse kan afspille som var det musik numre.

Citat
Desuden skal der være nogle flere andre filer til styring af menuer mv. Det hele skal placeres på den standardiserede plads på skiven

Det kan jo afspilles fra et usb stik - men IKKE fra en skive, så kodning er åbenbart iorden, nærmere dine dvd eller skiver der ikke duer - hvis du bruge genskrivelige skiver så prøv at formater (ikke slette) dem før du bruger dem, så tilpasser de sig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-11-14 20:34

Men prøv lige programmet Formatoz som jeg linker til og brænd til VOB/MPG det SKAL virke ellers er der noget galt, som skrevet.
Og ellers se i dvd´ens manual, hvilke typer den kan afspille.

Godkendelse af svar
Fra : hjerterum

Dato : 15-11-14 20:36

Tak for svaret transor.
Tak alle sammen.