/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Bedste anlæg til 10-12000?
Fra : Morgensutter
Vist : 508 gange
121 point
Dato : 13-11-14 22:51

Jeg følger ikke med i branchen om musik anlæg, men jeg er ude efter noget der virkelig er godt.
Det skal ikke være "alt-i-en", der skal ikke gåes på kompromis på noget, heller ikke prisen.

Hvad er det bedste derude i disse dage?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-11-14 23:04

Måske Harman-Kardon?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-11-14 00:28

Der er mange spørgsmål vi må have besvaret først. Hvilken type musik hører du? Hvor stort et lytterum har du? Er det streaming, CD-afspiller, radio, vinyl, eller?

Jeg ville starte med at finde et par fornuftige gulvhøjttalere, B&W, System Audio eller tilsvarende på dba.dk, og bygge resten op omkring det.

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 14-11-14 01:56

Det er ret blandet musik. Jeg hører alt fra Billie Holiday til 70er og lidt nyere.
Min kæreste vil sikkert høre lidt pop osv.
Jeg vil gerne have vinyl, men tænkte at jeg ville købe en pladespiller lidt senere.
Stuen er sikkert omkring 35 kvm

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-11-14 04:38

Citat
Jeg ville starte med at finde et par fornuftige gulvhøjttalere, B&W, System Audio eller tilsvarende på dba.dk, og bygge resten op omkring det.

Man er vel gledet væk fra disse, jeg havde selv B & O gulvhøjttalere men synes at mit Bose 3.1 lyder bedre.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-11-14 06:22

Alt andet end Bose, please.
Små satellitter og en subwoofer er ret populært, fordi det er lettere at indrette, men jeg synes stadig at gulvhøjtalere lyder bedre, hvis der er plads. Måske skulle spørgeren bestemme sig for om han vil det ene eller det andet.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 14-11-14 08:10

Kode
Alt andet end Bose, please

Hvorfor ? Bose er fremragende

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-11-14 10:39

Bose er, efter min mening, vildt overvurderet og dyrt. Men lad os nu ikke forfalde til mærkekrig.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-11-14 14:34

Der er ikke nogen, der har kommenteret på mit forslag med Harmon-Kardon, som var dem, der opfandt stereo.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-11-14 14:44

Citat
Der er ikke nogen, der har kommenteret på mit forslag med Harmon-Kardon, som var dem, der opfandt stereo.

Behøv`s heller ikke da alle ved at det er high-end
Jeg har dog holdt mig til en lavere prisklasse.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 14-11-14 16:45

Men ja Bille1948 Harmon-Kardon er OGSÅ et fedt anlæg

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-11-14 17:08

Og det er indenfor den foreslåede prisramme.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 14-11-14 17:19

Harman Kardon laver nogle helt udmærkede forstærkere, ja. Men det er der så mange andre der også gør. Jeg er bestemt ikke tilhænger af at købe et komplet Harman Kardon anlæg.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-11-14 20:47

Denon, bose, Dali, bw, mm hvad skal du bruge det til og det med dvd,cd,radio,højtaler mm eller er det kun anlæg/forstærker?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 14-11-14 20:49

Allene mine højtaler koster 16kilo forstærker 18kilo mm.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-11-14 10:50

Skal du bruge det til film tv mm eller kun musik

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 16-11-14 18:03

Nej kun til musik..

Accepteret svar
Fra : fun2

Modtaget 121 point
Dato : 16-11-14 22:18

Jeg mangler stadig svar på et par spørgsmål, men her får du par konkrete bud:

Et par lidt store højttalere, de lyder fantastisk, men kræver lidt plads, lad dig ikke afskrække af alderen:
http://www.dba.dk/hoejttaler-bw-802-series-80/id-1011782117/

Et par lidt mindre højttalere, stadig i den gode ende:
http://www.dba.dk/hoejttaler-system-audio-3070/id-1011748625/

Her er et alternativt bud på en højttaler:
http://www.dba.dk/hoejttaler-martin-logan/id-1010643119/

Når du har bestemt dig for et par højttalere, kan du begynde at kikke på forstærker.
Et bud i den billige ende, 50 Watt er måske i underkanten, med det afhænger også af højttaler:
http://www.dba.dk/forstaerker-nad-c325bee-sae/id-1011674381/

Et andet interessant bud, 200Watt:
http://www.dba.dk/forstaerker-lyngdorf-audio/id-1011582617/

Og en lille outsider:
http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-bow/id-1011481059/

Når du så har det basale på plads, kan du begynde at kikke på CD-afspiller, streamer (Sonos), pladespiller osv.

Godkendelse af svar
Fra : Morgensutter

Dato : 17-11-14 10:17

Tak for svaret fun2.