/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Tætne centralvarmerørsgennemføringer?
Fra : iluap
Vist : 554 gange
100 point
Dato : 13-11-14 12:04

Jeg har brækket et gulv op og har fundet tusindvis af museeskrementer dér.

Ind i rummet går fra værelset ved siden af centralvarmerør pakket i rockuld og tagpap.

Inden der blir lagt nyt gulv vil jeg gerne sikre mig at der ikke kommer flere mus ind under gulvet.

Hvordan lukker jeg bedst hullet rundt om rørene uden at der opstår spændinger når rørene udvider sig og trækker sig sammen i fyringssæsonen?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 110 point
Dato : 13-11-14 12:27

Jeg ville bruge cement, det er det eneste de gnavere har respekt for - jeg ville dog ´fore´ røret med et rør i lidt større diameter, så det kan give sig - eventuel skåret op på langs så det er nemmere at lægge ind.

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 13-11-14 12:53

Dét var da et forslag! ??

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 13-11-14 12:54

"??" = :)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-11-14 20:22

Du kan også lægge røret i rockwool så tyndt lag, at selv en mus ikke kan klemme sig igennem . 2mm må være tilstrækkelig tyndt.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-11-14 21:01

En gummifuge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-11-14 21:27

Pak røret ind i isoleringspap (asfalt) fyld rummet ud med byggeskum/ gummifuge.

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 13-11-14 21:27

Jeg tror det nemmeste vil være at slidse et elektrikerrør e.l. op som mig-selv foreslog :)

Godkendelse af svar
Fra : iluap

Dato : 13-11-14 21:27

Tak for svaret mig-selv.