/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
En rigtig digitalradio - hvor købes den
Fra : Eyvind
Vist : 436 gange
100 point
Dato : 07-11-14 18:45

Jeg ved godt at det findes små transistor radioer med DAB+, for jeg har selv sådan en.
Det ville dog være bedre med en "normal" FM / Dab+ radio.............men hvor købes / ses / prøves sådan et dyr.
Jeg har været i de sædvanlige Fona, Expert og elgiganten, men ak de har kun de små skrattere.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-11-14 19:45

Har lige købt en i Aldi i uge 44, den er ganske go' og kostede kun 599,-

Det er så ikke sikkert de har flere!
http://www.tilbudonline.dk/tilbud/tilbud.asp?Artid=1784342

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-11-14 19:50

Praktisk talt alle radiomodtagere har de sidste 50 år været med transistorer.
De sidste 30 år baseret mere eller mindre på integrerede kredse ( det journalister kalder chips)
Du får meget svært ved at finde andet. Takket være integrationen fylder teknikker i en radio næsten ingeting i forhold til tidligere. De små kan være af superb kvalitet.
Kun de tilsluttede højtalere kræver nogen volumen for at være gode,

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-11-14 20:16

ER det en DAB radio der kan tilsluttes til dit "stereoanlæg" du er ude efter? Dvs. en uden højttaler? De er ret sjældne, men de har et par modeller i hifi-klubben.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-11-14 20:56

Ellers, hvis du bor tæt på grænsen, vil jeg anbefale Media Markt, City Grossmarkt, Flensborg.
Der har vi købt vore sidste internet og DAB radioer.

De har større udvalg og lavere priser end de fleste danske forhandlere.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-11-14 21:17

Er det mon sådan noget her du er ude efter: http://www.av-connection.dk/?PGr=6390&ML=1386

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-11-14 21:39

Ja transor det ved jeg - men det er bare et udtryk jeg bruger for en "køkkenradio"

Nej fun2 - jeg vil udskifte min almindelige radio/forstærker med een enhed og ikke noget der skal stables.

Ja exterminator - det er noget i den retning, og den har jeg kigget lidt på - men jeg kan bedst lide at røre ved tingene inden der købes.

Det ser ikke ud til at der er "rigtige" radio-forretninger her ovre i Københavns området.

SvendGiversen - vi skal ikke ned over Flensburg før til næste sommer, og finder vi ikke noget i mellemtiden, er det måske et sted vi kan kigge.

Ps. I Kiel så jeg en kæmpe forretning som hed Saturn.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 07-11-14 22:58

NB-Radio i Roskilde: http://www.nbradio.dk/shop/yamaha-rx-v500d-surround-8870p.html

Fysisk butik, 20 minutter fra kbh

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-11-14 23:33

Hifi-klubben har denne:
https://www.hifiklubben.dk/stereo/receivere/denon-dra-f109/

Trenden er vist at købe en separat streamer, og droppe DAB, og bruge internet radio eller servises som Spotify. Der er kun brug for DAB, hvis der ikke er internet i nærheden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-11-14 07:34

Hvad med en converter ?

http://www.altomdata.dk/datatid/lille-adapter-giver-dab-og-internet-i-anlaegget#

Skal på et tidspunkt have en sådan, jeg vil ikke skilles fra min gamle Technic reciever med grafisk equalizer og Bose surround.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-14 18:48

Tak for svaret EXTERMINATOR. Det ser ud til at vi smutter til Roskilde, og kigger på varene en dag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-14 18:49

Og tak for alles deltagelse.