/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Logge ind på PC
Fra : Dodala
Vist : 647 gange
300 point
Dato : 07-11-14 16:12

Hej derude

Jeg kan ikke logge ind på min PC.
Den skriver at brugerprofilen ikke kan indlæses.
Jeg har ikke ændret min kode.
Det er Windows 7 home edition som jeg har.
Er der nogle der kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-11-14 16:40
Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 07-11-14 16:51

Det hjælper mig ikke.
Det er når jeg skal skrive min adgangskode, at jeg får beskeden bruger profil kunne ikke indlæses.
Jeg kan ikke åbne den?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-11-14 17:14

Ifølge guiden fra Microsoft skal du prøve at oprette en anden profil på computeren, så kan du logge ind som denne nye bruger, og få fat i dine filer fra den defekte profil.

Der kan være mange grunde til at problemet opstår, så som harddisk fejl, uventet nedlukning, eller bare at Windows har fejlet. Hvis ikke windows kan indlæse profilen, kan den ikke indlæse den, det er der ikke så meget at gøre ved, bortset fra at lave en ny.

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 07-11-14 18:50

Jeg kan slet ikke logge ind, når jeg skriver min adgangskode, som jeg plejer, siger den at min brugerprofil ikke kan indlæses. Jeg står simpelhent fast.
mvh. dodala

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-11-14 19:30
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-11-14 19:30

Prøv i fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 07-11-14 20:05

Dodala, vi tager den lige en gang til. Du skal oprette en ny profil/bruger, som beskrevet på det link jeg postede. Når du har oprettet en ny profil, kan du logge ind på den, i stedet for den nuværende.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-11-14 21:31

@ fun2: måske det bare er mig der ikke forstår, MEN.... hvordan klikker du på startknappen når du ikke kan logge ind?

Reparationen du foreslår er egentlig rigtig nok, den kan bare ikke udføres på den beskrevne måde.

@ Dodala: hvis du kan engelsk så er der en guide der kan hjælpe dig her: http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/windows/3495216/how-fix-corrupt-user-profile-in-windows-7/

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 07-11-14 22:23

Jeg kan ikke komme ind på min PC, den åbner som den skal og jeg skal indtaste min adgangskode og så for jeg at vide at min brugerprofil ikke kan indlæses..
Jeg kan ikke åbne min PC?????????????

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-11-14 22:40

Jeps, er forstået Dodala.
Se det link jeg skrev før, det beskriver hvordan du kommer igang igen.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 08-11-14 09:23

Det lyder ca. som det problem min datter havde for kort tid siden.

Her kan du læse hvad jeg gjorde: http://kandu.dk/spg172257.aspx

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 08-11-14 09:31

Når du tænder pc'en skal du se, om der i nederste venstre hjørne kommer noget med, at du kan trykke på Esc, og så trykker du på Esc.

På min datters kom der så forskellige muligheder, jeg trykkede F11, hvor der så også er forskellige muligheder, bl.a. yderst til højre kunne jeg lave en sikkerhedskopi, som jeg lavede på min egen eksterne harddisk (et usb-stik ell.l. kan også bruges, når bare der er plads nok).

Efter sikkerhedskopiering gentog jeg Esc og F11 og valgte så ............, hmmmm, mon ikke det hedder "genoprettelse" eller noget i den stil, så pc'en bliver som da den var ny.

Derpå skal du jo så hente sikkerhedsprogram o.l. igen.
Og så kan du lægge dine ting tilbage på pc'en, fra sikkerhedskopien.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-14 15:30

Citat
Jeg kan ikke komme ind på min PC, den åbner som den skal og jeg skal indtaste min adgangskode og så for jeg at vide at min brugerprofil ikke kan indlæses..
Jeg kan ikke åbne min PC?????????????

Joeh... i FEJLSIKRET TILSTAND. Jfr. EXTERMINATOR's link:
Citat
..boot into Safe mode. Do this by pressing F8 before you see the Windows loading screen and choosing Safe Mode from the menu that appears.

Safe Mode logs you into the built-in Windows administrator account, but you might find that some options don’t work.

..og fortsæt så derfra med de i link'et beskrevne anvisninger
</MOLOKYLE>