/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
drivere
Fra : kj
Vist : 448 gange
200 point
Dato : 06-11-14 11:37

findes der et program der kan lokalisere drivere på en PC så man kan overføre til en extern HD og bruge dem efter ny installation af windows7

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-11-14 11:53
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-11-14 11:55

Ellers vil jeg mene at programmet SIW kan fortælle dig det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-11-14 11:57

MEN, tror ikke du bare kan hente dem fra en pc - det er vist mere kompliceret, men du kan finde navnene på driverne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-11-14 11:59
Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-11-14 12:34

mig-sel
I det sidste du har skrevet står der noget med hp, tror du ikke det er noget det tilhører HP, den jeg skal bikse med er en ACER

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-11-14 12:35

De andre tips prøver jeg og melder tilbage senere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-11-14 12:45

Som skrevet, har aldrig prøvet de programmer.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-11-14 12:48

En driver skal jo normalt installeres, så det hjælper jo ikke at kunne se, hvilke der er installeret, hvis ikke installations filen stadig er på maskinen. ?
Hvis det drejer sig om at få installeret de nøsvendige drivere på en maskine, hvorfor så ikke bare hente dem på producentens hjemmeside?
Eller bruge "Slimdrivers" til at tjekke hardwaren og finde de nødvendige drivers. Det eneste du skal sørge for er at maskinen kan komme på nettet.
Slimdrivers: http://www.driverupdate.net/download.php
Husk når du installerer den ikke at aktivere de gratis prøveperiode, men kun vælge den helt gratis udgave. Forskellen på gratis versionen og betalings versionen er at du i den gratis version kun kan downloade og installere en driver af gangen, hvorimod betalings versionen selv klarer det hele.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-11-14 12:50

Citat
http://sourceforge.net/projects/drvback/
Dette link fra "mig-selv" ser ellers ud til at kunne være interessant.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-11-14 12:52

Jeg har lige brugt Slimdrivers til at installere alle drivers på en bærbar der blev formateret fra bundet, det gik let og smertefrit. Problemet var at den bærbar kunne være produceret med forskellig hardware, så der var flere driver udgaver til den samme hardware, derfor valgte jeg at bruge Slimdrivers, så slap jeg for at afprøve forskellige drivers.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 06-11-14 13:16

Har lige prøvet dette - det eneste program jeg har af den type, og det kan sagtens lave backup og gendanne:
http://www.driverchecker.com/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-11-14 13:30

Citat
Har lige prøvet dette - det eneste program jeg har af den type, og det kan sagtens lave backup og gendanne:
http://www.driverchecker.com/
Synes ikke rigtig der omtales nogen backup funktion på siden???? Der omtales en update funktion, det er ikke helt det samme, men det samme som Slimdrivers kan.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-11-14 14:49
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 06-11-14 14:50
Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-11-14 12:35
Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 10-11-14 13:40

Tak for svaret mig-selv.