/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Kindle eller iPad?
Fra : pifo
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 02-11-14 19:09

Jeg har en ipad me har aldrig brugte den til e-bøger.
Nu tænker jeg at købe et par e-bøger, da jeg skal på en længere rejse.
Bør jeg købe en Kindle? Eller kan min iPad fungere lige så godt?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 110 point
Dato : 02-11-14 19:33

man kan efter sigende læse ebøger med en ipad , og endda med visse smartphones,. Men det er og bliver en nødløsning, fordi det er aktive skærme, som bruger en bunke strøm til ikke særlig godt lysende skærme. de duer ikke i solys, så du skal ind i skykggen for at læse og så varer det ikke længe inden,der skal lades op igen.
Med Kindle , Sony eller en af de tilsvarende rigtige e-readere , er der bedre kontrast, tydeligere bogstaver, nemmere betjening, og de ses bedre jo mere lys der er.

Readerne er specielt til formålet og ikke et kompromis med alle andre funktioner. en opladning er nok til ca 2 ugers uafbrudt læsning.

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 04-11-14 11:20

Tak for svaret transor.