/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skifte starter Peugeot 206
Fra : billebie
Vist : 430 gange
100 point
Dato : 01-11-14 18:27

Hej,
Jeg skal have skiftet starter på min gamle Peugeot 206 fra 1999. Det er en 1,6 benzin motor.

Jeg er i tvivl om starteren skal tages ud ovenfra eller nedefra? Umiddelbart sidder den godt gemt væk og er lidt svær at komme til.

Er der nogle som har prøvet det før? Gode råd modtages gerne

Mvh billebie

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 01-11-14 18:37
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-11-14 18:40

Kender ikke Peugeot. Men har en vis erfaring fra mine gamle Opel`er. Du kan rolig regne med at den skal tages ud nede fra. Selv havde jeg en "grav",så det var en smal sag. Selve operationen,er meget enkelt. To,højest tre bolte,der skal fjernes.

Men husk at fjerne kabler fra batteriet,inden du piller ved noget som helst.

M.

Kommentar
Fra : billebie

Dato : 01-11-14 18:48

Tak - havde forsøgt google men åbenbart ikke grundigt nok.

Jeg giver mig i kast med det!

Godkendelse af svar
Fra : billebie

Dato : 01-11-14 18:48

Tak for svaret 3773.