/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Værste design ???
Fra : viskinge
Vist : 635 gange
20 point
Dato : 31-10-14 21:14

Faldt lige over denne her:

http://www.flybilleder.dk/

Hvad mener du ???

MVH

PS: Har du fundet nogle "gode" eksempler på hjemmesider, så kom bare med dem her:

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-10-14 21:30

Citat
Værste design ???

Syntes den har lige er hvad andre burde bruge = nem og forståeligt - fri for en masse gejl og halløj der intet har med siden at gøre.
Men andre vil vel hellere se på en masse reklame og tilmeld dig via facebook og lignende - end se hvad der burde vises.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-10-14 21:31

NB, det skulle vel ikke være din egen side, der skal reklameres for?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 30 point
Dato : 31-10-14 21:31

Fin side, meen farven på tekst er ramt noget ved siden af, gyseligt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-10-14 21:37

Citat
Fin side, meen farven på tekst er ramt noget ved siden af, gyseligt

Dét har du ret i, men siden som helhed - er en jeg gerne ville besøge igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-14 21:38

Os her

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-10-14 22:55

NB; hvis det er din ´side´ ville jeg rydde lidt op i kontakt formular, det er så nemt at fjerne alt unødigt som ? Stat og land osv = ellers kan man blive helt skræk-slagen over alt der der ? IKKE skal udfyldes = men kun det som er markeret med X..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-10-14 22:59

Og i samme forbindelse få indført noget CAPCHA, som forhindrer spam og lignende fra mennesker der ikke har andet at give sig til end lave ´lort´ for andre.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 31-10-14 23:03

Det er IKKE min side.

Jeg har utroligt svært ved at tyde det der står, PGA farvevalget.
Jeg får næsten ondt i øjnene, blot ved at læse kortvarigt, men det kan jo være at det mine øjne der er noget i vejen med.

MVH

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 31-10-14 23:51
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-14 08:02

Til gengæld er siden 'flybilleder' nogenlunde fornuftigt og overskueligt kodet i HTML5. De få fejl der har sneget sig ind er ubetydelige sjuskefejl, som dog naturligvis bør rettes. Det er set MEGET dårligere.

Sjovt nok har denne side mere end 10 gange så mange fejl som ovenstående:

http://www.seonightmares.com/wrongwebdesign.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-14 08:09

Her er i mine øjne den, helt uden sammenligning, værste side jeg har besøgt:

https://da-dk.facebook.com/

Tjaeh... jeg er målløs og kan slet ikke finde på noget godt at sige om den
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-11-14 09:58

Uden at have set på fejlene. Så ser jeg noget der står på midten af skærmen, med 10 cm. på hver side. Det arbejde jeg en del på da Klaudi og jeg lavede min side for en tid siden. Her mangler bare et bannerbillede der har brede nok til en bred skærm, og som så kan tåle at mangle noget.
hilsen Steen http//:stoneplace.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-14 22:38

stone47 -> Et Banner/billede? Midt på? ..evt. med luft i siderne?

Prøv CCS egenskaben: width=100% ..eller 90% ..centered ..med en højre+venstre margin på 5%

Positionering til alle skærmformater? ..også med dynamisk ændring af vindue's størrelse?

Tjek kildekoden (..også stylesheets) på: www.cssboxing.com

..evt. omkring billeder: http://www.cssboxing.com/eksempler/eks001.php

Som udgangspunkt en min/max skærmbredde: 640 -> 1024 pixels , men det 'styrer' du selv
Kode
* { margin:0;padding:0;}

html
{
width:100%;
height:100%;
overflow:auto;
}

body
{
background:#000;
color:#fff;
height:100%;
width:100%;
max-width:1024px;
max-height:768px;
min-width:640px;
margin:auto;
font-family:sans-serif;
font-size:80%;
}

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-14 22:49

Ps. Det stylesheet jeg viser i nævnte [ CODE ] sektion ovenfor ..er naturligvis det 'overordnede' for hele siden. Altså default for hele sitet ..som sådan.

Det specifikke stylesheet for elementet "banner" eller "billede" laver du som en class eller et id regel for en <div>..</div> eller <span>..</span> wrapper.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-14 22:58

Ps. Husk:

Alt efter hvor du indsætter dit (X-)HTML element med formreglen (CSS koden) for; " centrering med 'luft' ", at angive om det skal være absolut eller relativt i forhold til det (X-)HTML element, hvori det er indlejret.

Altså: position:absolute; ..eller: position:relative;

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-14 15:06

stone47 -> Her er et par 'løsninger' i CSS, når det kommer med layout til autocentrering:

http://webdesign101.dk/csslayout/autocentrering.php

viskinge -> Hvad synes du om denne side?

http://www.globalwebfx.com/10-worst-websites-for-2013/

..præcis lige så grim og dårligt organiseret, som de 10 værste WEB-sider i 2013 den beskriver
Det meste i koden er dog sjuskefejl
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.globalwebfx.com%2F10-worst-websites-for-2013%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-14 15:08

Ps. stone47 -> Husk at læse linket på webdesign101 :

http://webdesign101.dk/csslayout/ex/autocentrering_2.html
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 14-12-14 08:11

Tak for svaret Klaudi.

Syntes at tekstfarven er helt forfærdelig, og som sagt har jeg utroligt svært ved at læse den.
siden som sådan er udmærket, man kan bare ikke læse hvad der står

MVH

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-14 08:50

velbekomme