/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Røghætte
Fra : ejgild01
Vist : 313 gange
100 point
Dato : 31-10-14 19:56

Her i starten af ny fyrings år har jeg købt en røghætte som hedder aspirotor og tilsyneladende gir den vist mere træk i skorstenen men der bliver hurtig en masse aske i brændeovnen ,,er det mon snurretoppen skyld ???

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-10-14 21:35

NEJ, det har noget gøre med dit ´brænde´ at gøre - hvor megen aske det laver.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-10-14 21:42

Citat
og tilsyneladende gir den vist mere træk i skorstenen men der bliver hurtig en masse aske i brændeovnen

Det kan det jo sagtens være, hvis der er mere træk i skorstenen så forbrænder den brændet hurtigere og du får hurtigere mere aske!

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 31-10-14 22:16

Citat
du får hurtigere mere aske!

Et stykke træ/ andet, kan kun afgive en vis mængde aske, MEN det kan sé ud som der er mere, fordi træstykket/ andet bliver hurtigere brændt af.
Jeg har prøvet ? Biokul, og de/ asken ligner selve blokken som lige er brændt at - men rører jeg ved den falder skidtet sammen og bliver til ingenting.

Det egentlige resultat, må ligge i din askeskuffe - selv tømmer jeg min engang om ugen ved minus 10* (hvor der virkeligt bliver brændt igennem) og der er plads til meget mere.
Peøv at Google på brænde + aske og du får svaret på dét problem = aske

MEN - hvad fyrer du med, de par gange jeg smider ? reklamer i min ovn, så er der lige så meget aske som der var reklamer.

Kommentar
Fra : ejgild01

Dato : 31-10-14 22:24

Jeg vil påstå jeg fyrer 2 års tørt træ ,, men det kan godt være at det er det der med at træet brænder hurtigere

Godkendelse af svar
Fra : ejgild01

Dato : 02-11-14 14:10

Tak for svaret mig-selv.