/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Nemlig..!
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 1828 gange
50 point
Dato : 30-10-14 19:49

Som Michael Jalving så rigtig skriver:

Hvem vil forsvare Danmark?

Reelt har vi nedrustet os selv til Tivoligarden og Landsoldaten med den lille hornblæser på Rådhuspladsen.
Man ser det for sig. Hundredvis af politikere, lobbyister og bredmavede kommunikationsfolk er samlet til Folkemøde på Bornholm for at mingle og knalde fadøl og Lambrusco ned, hurtigere end Martin Krasnik kan stille spørgsmål. Pludselig lyder der et højt smæld fra himlen. De mest snarrådige i folkemængden studser et øjeblik og tjekker instinktivt deres mobiler for breaking news. Her står ikke noget om uvejr eller marsmænd på vej, og de fleste plaprer da også videre om mediestrategi og de seneste løse rygter om den og den.

Som man kan læse i dagens avis , var det såmænd russiske jagerfly, der passerede lavt hen over den smukke klippeø i et simuleret missilangreb på Danmark i juni. Det var en øvelse, en russisk øvelse, sammenlignelig med den hemmelige ubådsmanøvre i den svenske Skærgård.

Østersøen er atter blevet russisk indflydelsessfære.

Hvorfor danske F-16 fly ikke skød russerne ned, vides ikke. Det er vel det, vi har et forsvar for, men som militærhistoriker Michael H. Clemmesen sagde for bare tre uger siden, er det mest til pynt.

Der er stort set ikke noget tilbage. De radikale har ødelagt det, socialdemokraterne har ødelagt det, og de borgerlige har ødelagt det. Færdig, bom. Der var jo fred.

Når jeg siger sådan noget til min otteårige søn, griner han skamløst. Han kender et par sandheder eller to fra skolegården.

Mens unge demokratier har det med at haste i krig, er ældre demokratier – som det danske og svenske – mere tvivlrådige. De tror ikke længere rigtig på sig selv.

Det gør et autokrati som det russiske derimod, uanset om det er gammelt eller ungt. Mens autokratiet, som f.eks. på Krim og Østersøen, tester omgivelsernes forsvarsvilje. Og den er som bekendt stærkt begrænset i fredsnationerne Sverige og Danmark, hvor vi glemt, hvordan man manøvrerer mellem krig og fred. Reelt har vi nedrustet os selv til Tivoligarden og Landsoldaten med den lille hornblæser på Rådhuspladsen. Der er, for nu at sige det med et aktuelt årstal, gået 1864 i vore hjerter.

Jens Ringsmose, lektor på Syddansk Universitet siger ligeud om de russiske motiver:

”Det her handler om at teste, hvor langt de kan gå, før Vesten trækker en streg i sandet. Rusland har behov for at vise, at man ikke længere er en tandløs, beruset bjørn, og at man skal regne med Rusland som en alvorlig spiller.”

Lektoren peger ligeledes på, at det ikke er et spørgsmål om enten krig eller fred. Imellem de to absolutte størrelser findes et stort ingenmandsland. Som ikke burde være os fremmed. I 50 år kaldte vi det kold krig.

Hvad vi ser åbne sig, er en ny kold krig, men der er ingen grund til at gå i panik. Vi har prøvet det før. Denne gang kan vi måske lære af historien: Holde fast i NATO-samarbejdet og genopbygge vores nationale forsvar med frømænd, kamptropper, værnepligt, isenkram og hele svineriet.

Nogen, der vil og tør være med til det? Nogen, der vil forsvare Danmark?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-10-14 21:12

Nej, vi er jo et lille land, men strategisk beliggende mellem stormagter og medlem af nato.
Som Glistrup engang foreslog, en fremtidig højtaler på Bornholm: Vi har overgivet os...

Spild af tid og penge at prøve at forsvare lille Danmark,
endnu mere åndsvagt at sende forældede kampfly til mellemøsten.

Vi er nødt til at stole på, at vore vestlige allierede vil hjælpe os,
og må derfor bidrage med et symbolsk forsvar, men vi skal ikke være super nato helte.

Fremtidens krige bliver ført af kloner, uden tab af mennesker i kampflyene,
men ak, de stakkels forsvarsløse civile, som det går ud over.

I anden verdens krig, og endnu mere nu, gemmer tøse krigerne sig bag skoler og børnehjem.

De der vinder, er dem der har de bedste navigations og styre systemer til klone bombning,
det har amerikanerne i øjeblikket, men hvor længe?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-10-14 21:38

I de sidste 12 års tid, har Dk vist deltaget i flere krige end i de 100 år der gik forud, Irak, Afghanistan, Syrien og pt. IS!

Citat
Hvorfor danske F-16 fly ikke skød russerne ned, vides ikke. Det er vel det, vi har et forsvar for, men som militærhistoriker Michael H. Clemmesen sagde for bare tre uger siden, er det mest til pynt.

Jeg tror, trods Fogh og andre fantasters "indsats"/karriereplanlægning, ikke Dk har tænkt sig at starte tredje verdenskrig over en mindre krænkelse af dansk suverænitet (Var russerne overhovedet i dansk luftrum, eller var de bare tæt på?), det har jeg det fint med.

Mikkel Vedby Rasmussen, militærforsker og chef for Center for Militære studier morede sig så sent som her til aften over at russerne ville vise deres forældede fly frem i en "magtdemonstration".

Mit gæt er, at russernes ageren handler om at demonstrere hvor helvedes stærke de er, altså overfor den russiske befolkning, vesten ved de er papirtigre.

Nato-landene har langt flere tropper, nyere våben osv end Putin.

Citat
Nogen, der vil og tør være med til det? Nogen, der vil forsvare Danmark?

NATO-landene!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-10-14 22:41

Citat
Dk har tænkt sig at starte tredje verdenskrig over en mindre krænkelse af dansk suverænitet
Øhhhh, ikke forstået. Danmark starter vel ikke 3. verdenskrig fordi landet forsvarer sin suverænitet....?
Det må vel være russerne der starter 3. verdenskrig pga sine krænkelser...

Og ja, russerne var indover Bornholm.

Citat
I de sidste 12 års tid, har Dk vist deltaget i flere krige end i de 100 år der gik forud, Irak, Afghanistan, Syrien og pt. IS!
Du glemte Libyen.......samt..... 2004-2009: Danske F-16-jagere deltager jævnligt i overvågningsopgaver ved Litauen og Island.
2001-02: Tre Fennec-helikoptere er udsendt i Makedonien.
1998-2000: Ni F-16-fly er med til at bombe serberne under den lange konflikt i det tidligere Jugoslavien. Operationen er ledet af Nato.
1960: Danmark sender Sikorsky-helikoptere til indsats i den congolesiske borgerkrig.

Citat
Spild af tid og penge at prøve at forsvare lille Danmark,
Aaahh hvaaaaa...????...Jeg er fuldstændig lamslået over, at du kan sige det, svendgiversen.
Mener du virkelig det ?

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 30-10-14 23:12

Og så synes jeg lige man skal huske forskellen mellem dengang - lad os sige indtil august 1991, hvor Jeltsin underskrev dekret, der i realiteten forbød kommunistpartiet, og hvor Sovjetunionen, som vi hidtil havde kendt det, brød sammen - og så efter 1991, hvor frygten fra dengang i Vesten for kommunismens indtog (voldeligt eller ved hjælp af vore egne 5. kolonner eller begge) i vore trods alt frie samfund langsomt men sikkert var dalet fra Code Red Alert til blot en lede ved at skulle opretholde det årtiergamle beredskab mod en nu anderledes tandløs fjende.

Vesten incl. DK har jo ganske nemt ved at anse vores interessesfære for indlysende - er det ikke mere realistisk at indrømme Rusland - RUSLAND OG IKKE SOVJEUNIONEN - de samme interesser - og så se at indse, at kommunismen ikke længere er en eksportvare,vi her i Vesten skal frygte og dermed være parat til at forsvare DK imod.

Kræfterne skal derimod koncentreres om at forsvare de af vore værdier, som i 1930´erne var under angreb af Hartvig Frisch´s "Pest over Europa" og som i dag er under laaaaaaangsomt vedholdende angeb af nutidens vestsamfunds pest, Islam. Indifferencen og laden-stå-til-attituden over for islam er det for mig virkelig skræmmende. Islam,hvor den er opstået er jeg ikke berettiget til at gå i rette med, kun undres over - men islam i vore anderledes indrettede samfund vil jeg til enhver tid anse som noget, vi skal inddæmme - så for at komme tilbage til slutlinjen i dit oplæg Tommy:

Nogen, der vil og tør være med til det? Nogen, der vil forsvare Danmark?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-10-14 23:38

lgs, hatten af for dine filosofiske betragtninger vedr. kræftbylden islam. Jeg kan kun give dig ret.
For at runde dit indlæg af -og samtidigt ha sætningen in mente Nogen, der vil og tør være med til det? Nogen, der vil forsvare Danmark? Må jeg sige: Dem -eller de, der stemmer for dette lovforslag vil ihvertfald ikke forsvare Danmark på nogen som
helst måde: http://www.ft.dk/RIpdf/samling/20141/lovforslag/L45/20141_L45_som_fremsat.pdf

Meeeeeen, vi skal nu heller ikke give Hr. Putin Carte blanche.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-10-14 06:56

Citat
Og ja, russerne var indover Bornholm.

Tommy, du må have inside information fra FE, for Jyllandsposten

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE7155888/Rusland-simulerede-missilangreb-p%C3%A5-Danmark/

skriver kun

"deltog russiske fly i en øvelse, hvor de "simulerede missil-angreb" i retning mod Bornholm, vurderer Forsvarets Efterretningstjeneste (FE)"

"I retning mod" er ikke HELT det samme som "indover Bornholm",Tommy!

Men tak for Libyen, den havde jeg rent glemt

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 31-10-14 09:53

Østersøen har hele tiden været ruslands nær område de har bare ikke haft militær nok til at opretholde deres forsvar af stederne.
Der er ikke nogen ny kold krig på vej Kaptajn-Tommy, når fremmede fly nærmer sig et andet lands område, sender man sku ikke jagerfly op for at skyde dem ned.
Nej man sender fly op for at vise at man har set dem og hvis de så ikke ændre kurs, men forsætter truer man og forsætter de skyder man varselskud, hvis ingen af disse ting virker kan det komme på bane at nedskyde dem.
Du skal endelig ikke tro at NATO ikke gør det samme, det får man bare ikke at vide før mange år efter og måske aldrig.
Prøv lige at tænke på det NATO møde der vil komme efter at Danmark har nedskudt Russiske jagerfly, jeg ville meget gerne høre det for der vil blive brugt nogle heftige ord tro mig.
alan57

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-10-14 10:03

Citat
Østersøen er atter blevet russisk indflydelsessfære.

Hvorfor danske F-16 fly ikke skød russerne ned, vides ikke.

Fordi de befandt sig i intetnationalt luftrum og så er der ikke belæg for at skyde nogen som helst ned ...heller ikke passagerfly!

Hvad hvis andre stater skød danske F-16 fly ned, i samme øjeblik de forlod dansk territorie/luftrum? Så kunne vi snart få brug for de ellers overflødige angrebsfly politikerne har tænkt sig at investere i for de penge de har sparet på andre offentlige finanser som; ældre, syge/handikappede, arbejsløse, studerende og 'løndumpere' i offentligt løntilskud/praktik, nytteindsats og aktivering af kontanthjælpsmodtagere?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-10-14 14:11

Citat
Hvem vil forsvare Danmark?

Jeg har netop i dagens avis "Dagbladet Information" læst; at Danmark samme dag (Folkemødet i Juni) ..
..detog i en større flådeøvelse i Østersøen:

http://www.information.dk/514228

..så svaret må være?

NATO
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-10-14 14:13

Hø hø...
Citat
’Legepladsen’ i Østersøen bliver også flittigt benyttet af Danmark, som alene i 2014 har deltaget i flere NATO-militærøvelser i Baltikum. Danske soldater var med, da 10 lande og 4.700 soldater i juni måned afholdt operation ’Saber Strike’ i Litauen, Letland og Estland. Og mens russiske jagerfly simulerede angrebet på Bornholm, deltog Danmark i BALTOPS-flådeøvelsen i Østersøen, hvor USA alene bidrog med en flådestyrke på 1.300 mand.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-10-14 17:55

Citat
Og ja, russerne var indover Bornholm.

Citat fra JP (låst)
Citat
Russiske fly udførte i sommer simulerede missilangreb i retning mod Bornholm. Flyene dykkede mod dansk territorium i lav højde – som var de lastet med missiler, klar til angreb.

Til Allan57
Citat
Østersøen har hele tiden været ruslands nær område de har bare ikke haft militær nok til at opretholde deres forsvar af stederne.
Det er vel ikke mere Ruslands nærområde, end det er alle andres.
Nu bliver Østersøen betegnet som "Fredens Hav" Hvilket så betyder, at alle - og det er alle, har ret til at sejle i havet.

Citat
Der er ikke nogen ny kold krig på vej Kaptajn-Tommy, når fremmede fly nærmer sig et andet lands område, sender man sku ikke jagerfly op for at skyde dem ned.
Hvor var det, jeg lige skrev det...????? Jeg skrev noget om krænkelse af suverænitet.

Citat
Du skal endelig ikke tro at NATO ikke gør det samme, det får man bare ikke at vide før mange år efter og måske aldrig.
Prøv lige at tænke på det NATO møde der vil komme efter at Danmark har nedskudt Russiske jagerfly, jeg ville meget gerne høre det for der vil blive brugt nogle heftige ord tro mig.
Det vil jeg ikke kommenterer på - og det skrevne står helt og holdent på din egen regning.

Og til Molekyle, som skriver:
Citat
Fordi de befandt sig i intetnationalt luftrum og så er der ikke belæg for at skyde nogen som helst ned ...heller ikke passagerfly!
Passagerfly..??? Sig mig, er du bindegal..? Det er vidst kun russerne som har den "fritidsbeskæftigelse - altså det, at skyde passagerfly ned.

Citat
Hvad hvis andre stater skød danske F-16 fly ned, i samme øjeblik de forlod dansk territorie/luftrum? Så kunne vi snart få brug for de ellers overflødige angrebsfly
Jamen for pokker da, hvad er det for ævl at skrive/konkludere.

Citat
sparet på andre offentlige finanser som; ældre, syge/handikappede, arbejsløse, studerende og 'løndumpere' i offentligt løntilskud/praktik, nytteindsats og aktivering af kontanthjælpsmodtagere?
Det kan vi tage i en anden tråd. Dog vil jeg ikke undlade at bemærke, at der er 123.000 - skriver ethundredeogtreogtyve tusinde østarbejdere der arbejder i landbrug/gartnerier. Hvorfor er der det...? Er bistanden for høj - set i forhold til lønningerne i landbruget/gartnerierne.- eller hvad..? Med det antal arbejdsløse vi har i Danmark, burde vi slet ikke importere arbejdskraft.

Citat
Legepladsen’ i Østersøen bliver også flittigt benyttet af Danmark, som alene i 2014 har deltaget i flere NATO-militærøvelser i Baltikum. Danske soldater var med, da 10 lande og 4.700 soldater i juni måned afholdt operation ’Saber Strike’ i Litauen, Letland og Estland. Og mens russiske jagerfly simulerede angrebet på Bornholm, deltog Danmark i BALTOPS-flådeøvelsen i Østersøen, hvor USA alene bidrog med en flådestyrke på 1.300 mand.
Det har sådan set intet med sagen at gøre..???

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-10-14 18:52

Skal vi tro TV2

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2014-10-30-putins-kampfly-afproever-forsvaret-overalt-i-europa

har der kun været en krænkelse af dansk luftrum i år, mon ikke det havde været nævnt hvis det lige var med alle vores politikere til Folkemødet på Bornholm?

Og så er det ikke spor nyt, at russerne er "grænsesøgende" med fly

http://videnskab.dk/blog/russerne-kommer

Havde det ikke været for Ukraine, Ubåde i skærgården mv, havde vi sikkert knap hørt om det!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-10-14 20:23

Politikere på Christiansborg ser med stor alvor på, at et russisk overvågningsfly 15. juni trængte ind i dansk luftrum og befandt sig der et par minutter, før det vendte om.

De vil have nedsat et hurtigtarbejdende udvalg under Forsvarsministeriets ledelse, der skal analysere den »sikkerhedspolitiske forandring« efter Ruslands fremfærd i Ukraine.

Kravet kommer fra de fire borgerlige partier, Venstre, de konservative, Liberal Alliance og Dansk Folkeparti.

Det skriver Berlingske.

Avisen har haft adgang til dokumenter, der viser, at det pågældende russiske fly tvang to danske F-16-fly på vingerne for at identificere og afvise flyet, som var del af en gruppe på fem russiske militærfly, hvor altså det ene krænkede dansk suverænitet.
http://politiken.dk/indland/ECE2387108/russisk-fly-kraenkede-dansk-luftrum/

Og Berlingske:
Og ifølge orlogskaptajnen kan man ikke afvise, at russiske fly i fremtiden – stik imod internationale regler – i højere grad decideret vil krænke dansk luftrum. Som det russiske fly under folkemødet. http://www.politiko.dk/nyheder/flere-russiske-fly-udfordrer-dansk-forsvar

Det er squ da alvor det her, og ikke "bare" noget Danmark skal ignorerer.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-10-14 20:50

OK, når tanten og politiken er enige, så gi'r jeg fortabt

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-10-14 21:28

Citat
OK, når tanten og politiken er enige, så gi'r jeg fortabt

Ja men, hvad skriver Information da..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 31-10-14 21:45

Og lige til slut.
Er der nogen herinde der bor i Nivå...?
Hvis der er, og vedkommende ikke kan forstå, hvorfor Hjem-Is ikke er ankommet som sædvanligt, kommer forklaringen her:

Hjem-Is chaufføren opdager, at tre mænd er i færd med at plyndre hans bil for is. Da han tager kontakt til dem, tager en af istyvene kvælertag på ham, og de truer med at brække nakken på ham. Derefter stikker de af, fortæller vagtchef Peter Olesen fra Nordsjællands Politi til bt.dk.

Nordsjællands Politi har følgende signalement:

A: Mand, Mellemøstlig af udseende, 27-32 år, 185 cm, Kropsbygning: Kraftig, Hudfarve: Brun, Hårfarve: Sort, Hårlængde: Kort, Yderligere kendetegn: Army cut. Rund ansigt. Kort skæg. Trimmet med skarbe kanter., Iført: Sort North Face dun jakke med hætte.,

B: Mand, Mellemøstlig af udseende, 25-30 år, 180-185 cm, Kropsbygning: Spinkel, Hudfarve: Brun, Yderligere kendetegn: Smalt/slankt ansigt, indsunkne kinder, gennemborende øjne, kraftige øjenbryn., Talte: Dansk med accent, Iført: Grå lang dunjakke/parka ala Canadian Goose. Skæg stubbe. Havde hætten trukket op.,

C: Mand, Mellemøstlig af udseende, 18-23 år, 165-170 cm, Kropsbygning: Almindelig, Hudfarve: Brun, Hårfarve: Sort, Hårlængde: Kort, Yderligere kendetegn: Fremstod aggressiv og konfronterende. Fremstod som om han ville "vise sig" for de andre gerningsmænd., Talte: Dansk med accent, Iført: Gråt jogging tøj.,

Kort sagt, kære Nivå borgere, Jeres Hjem-Is er nu beriget.......og tjuhej hvor det går.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 31-10-14 22:57

Radioaktivt henfald, halveringstider mv! Eller, hvor lang tid går der, før et spm. stillet af Tommy ender i etnere?

For lige at forklare, radioaktive stoffer henfalder efterhånden, fx er mængden af uran 238 isotopen halveret efter 4,5 milliarder år, så går der lige 4,5 mia år før man er nede på 1/4, osv, mens nogle af de radioaktive isotoper det er lykkedes at skabe halveres på brøkdele af sekunder. Røntgenium er en af dem med kortest halveringstid, den længstlevende isotop har 3,6 sekunders halveringstid!

Så er Tommy tættest på U-238 eller røntgenium 272 (de 3,6 sekunder), her tog det ca et døgn før russisk agression var blevet til etnere i Nivå!

I øvrigt, jeg boede i Humlebæk i 25 år, tog toget fra Nivå hver dag, købte ind i Nivå, mine drenge kom der tit, osv., aldrig haft problemer der.

Men, selvfølgelig, der kan være skiderikker alle vegne, de fleste af dem er sågar hvide danskere (antal, ikke procent af befolkningsgrupperne)!

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 31-10-14 23:26

Ang. Rusland og Putin se dette indslag DR" Deadline" fra iaften:

http://www.dr.dk/tv/se/deadline/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-14 07:27

Tommy -> Dette behøver vi ikke ta' i en anden tråd:
Citat
Med det antal arbejdsløse vi har i Danmark, burde vi slet ikke importere arbejdskraft.

..for der er vi helt enige, men sikkert ikke med arbejdsgiverne.

Lad os da rømme Bornholm og sælge skidtet til Russerne. Der er alligevel ikke arbejde at få, undtagen i sommerperioden; som iskagesælger eller turistguide. Tyskerne og polakkerne har købt størstedelen af sommerhusgrundene og ingen forstår alligevel hvad en indfødt bornholmer siger på sit kaudervælske modersmål.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-11-14 10:53

Jeg er nu ikke bange for Russerne. Næh..den helt store fare,ligger i den besættelse,vi allerede er udsat for,nemlig Islam.
Russerne er dog (formoder jeg),i modsætning til Islamisterne,normalt tænkende som os. Og de ved godt,hvad en global konflikt vil ende med. Men de føler sig nok efterhånden lidt indeklemt af Nato og Nato venlige lande. Her tænker jeg bl.a. på Japan.
Ser vi på de tørre militære budgetter,går det hurtigt op for een,hvem der "har bukserne på".

USA 612 mia. (Fly 13.683).
Rusland 76,5 mia. (Fly 3.082).
Kina 126 mia. (Fly 2.788).

Endelig er der jo de andre store Nato-lande.
Mia er ikke "missing in action",men milliarder. Og fly er kun taget med,for at illustrere styrkeforholdet. Selvfølgeligt kan ikke alt,gøres op i penge. Der er også noget,der hedder forsvarsvilje.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-11-14 11:08

Citat
men milliarder

$ forstås.

M.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 01-11-14 14:37

Når politikerne siger at de tager det meget alvorligt, så betyder det bare at de også har læst avisen.
Husk det Kaptajn-Tommy.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-11-14 19:38

25 Bananer for en krone.........

M.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 01-11-14 19:45

Citat
Når politikerne siger at de tager det meget alvorligt, så betyder det bare at de også har læst avisen

Den er go´

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-11-14 20:36

Citat
..for der er vi helt enige, men sikkert ikke med arbejdsgiverne.
Molo, hvor er din fagforening henne..? Jeg troede fagforeningen havde forhandlet lønnen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-14 06:39

Tommy -> Man kan ikke forhandle sig til mere end der er vilje til at betale
..og de som har bedst råd, har sværest ved at komme til lommerne:

http://newsbreak.dk/whiskybaeltet-slar-rekord-i-at-hyre-ostfirmaer/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-11-14 18:55

Ja noget forbandet svineri, det, som foregår i det såkaldte whiskybælte.

Men, det vi talte om var jo landbrug -og gartneri. Såvidt jeg ved, betales der løn efter overenskomsten.
Landbrug/garntnerier har 123.000 østarbejdere.
Så er det jeg spørger for anden gang; Hvorfor vil bistandsmodtagerne ikke arbejde der..?
Er lønnen for lav..?
Er bistanden for høj..?
Eller noget 3. ....?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-14 21:27

Tommy -> Der er 1924 timers optjeningsperiode til dagpenge over 3 år, med medlemskab af en Dansk fagforening og A-kasse = ca. 1.000 kr pr.måned) i min. 1 år.

http://www.ckaask.dk/da/Borger/Arbejdsloeshedsdagpenge/Dagpengeret/Beskaeftigelseskravet.aspx

Nævnte brancher er sæsonarbejde af 1- 3 mdr's varighed spredt ud over hele landet (Syd- Midt- Nord Sjælland, Fyn, Jylland ..og Ø'erne). Timelønnen er i gennemsnit 110 kr. før skat.

Selv på 3 år optjener du ikke dagpengeret i disse brancher ..og man kan vel ikke forvente at folk kan leve af 1-2 mdr's arbejde om året?

Desuden betaler andre EU borgere ikke skat i Danmark, hvis de arbejder mindre end 3 mdr. og har ophold mindre end 5 mdr. årligt. Til gengæld tager de deres 'optjente' timer med 'hjemmefra' ...men hvem kontrollerer dette?

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE5800118/udlaendinge-pa-danske-dagpenge/

Alene transportudgifter gør at man ikke kan leve af denne slags sæsonarbejde, medmindre man har anden indtægt eller en samlever der kan spæde til.

DERFOR!

..og vi alm. danskere bor vel ikke i en trailer? Næeh.. vi or til leje ...og en lejlighed er ikke gratis at etablere sig i for 'et par måneder' ..og den 'faste' bopæl kan man jo ikke betale også ...medens man er 'væk' for at arbejde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-11-14 22:25

For 3. gang spørger jeg - og rod nu ikke de arbejdsløse som er medlem af en A-kasse SOM modtager understøttelse.
Jeg taler om bistandsmodtagere.
Er lønnen for lav..?
Er bistandydelsen for høj..?
Eller noget 3.
- Og husk på, der er immervæk 123.000 østarbejdere der arbejder i disse fag.
Altså, der er arbejde til bistandsmodtagerne - eller hvad..?

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 02-11-14 23:45

Citat
Jeg taler om bistandsmodtagere.
Er lønnen for lav..?
Er bistandydelsen for høj..?
Eller noget 3.
- Og husk på, der er immervæk 123.000 østarbejdere der arbejder i disse fag.
Altså, der er arbejde til bistandsmodtagerne - eller hvad..?

Under "Eller noget 3." kunne jeg her tænke på den ansættende part, arbejdsgiveren, der ofte har givet udtryk for ikke blot kr-og-øre, men hvem han har stående foran sig som jobsøgende d.v.s. om søgende ikke burde udstyres med gåseøjn.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-11-14 10:36

Nemlig lgs

Det ser ud til at russerne fortsætter deres provokationer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-11-14 11:53

En 'bistandsmodtager' = kontanthjælps modtager 'tjener' ca. 1.500 - 2.000 kr. mere pr. mdr. end jeg på ARBEJDSMARKEDSYDELSE. Selvom regeringen som solgte 'ordningen' som: Vi holder hånden under de, som falder ud af dagpengesystemet ..altså LØGN og LATRIN !!!

..men I æder åbentbart udmeldingen råt ..og skoser "Os Andre" derfor

En Østarbejder tjener langt bedre ..selv ved 20 timer om ugen i ordinært arbejde end en Dansker på fuld tid. QED !!!

JA... man kan sætte forbruget ned ... men smertegrænsen er nået med det Danske prisindex.

Jeg ka' sgu ik' leve for under 2.200 kr om måneden ..efter faste udgifter er betalt.

Udbetalt pr. måned : 6.700 kr. ..efter Skat mm.

Faste udgifter pr. måned? = 2.500 i husleje + 500 i varme aconto betaling + licens (multimedierafgift) + 200 + elregning = 300 + A-kasse = 500 + fagforening kontigent 500 = Ialt: 4.500 kr pr. mdr ..og det er dælme billigt sammenlignet med mine bekendte !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-11-14 11:56

Nåeh ja.. så kommer der udgifter til tøjvask osv. INDEN der er råd til at købe mad og tobak.
Jamen, ..du kan da bare stoppe med at ryge?
YES.. men; prøv at sige til de overvægtige .. at de bare ka' la' vær' med at spise
<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-11-14 12:42

Dertil skal tillægges : Tandlæge (..som bistandsklienter ka' få betalt ..ud over 600 kr., Boligskring osv.)
Forsikringer), samt .. alm. hustandsforsikring, cykel reperationer mv.

Jeg har ca. 2.000 kr til MIG SELV ..om måneden .. til alm. udgifter: Tøj, Mad, Vask ..og extravante udgifter som f.eks. Biografbesøg mv.
Jepper ... det er en 'lise' at være på overførselsindkomst !
Det er 'nok' fordi man er en 'doven rad'
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-11-14 12:49

Jeg sku' hilse at sige fra papegøjerne og Fru. Fisk i akvariet ...at DE altså også gerne have noget at spise ...en smule lys og (hjerte-)varme
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-11-14 13:12

Nåeh ja.. og så er der transport yil/fra NYTTEINDSATS ...en bistndsklien (kontanthjælpsmodtager) får ..hold nu fast: 700 kr. pr. måned i tranporttillæg, hvis der er længere end 6 km til/fra 'aktiverings' stedet. På arbejdmarkedsydelse gælder alm. tranportgodtgørelse ..altså LÆNGERE end 24 km ..og så får man max. 400 kr. om måneden til at dække denne udgift!

Ieeeeh.. for vi fester for JERES penge
..som I iøvrigt formøbler over 80% af selv ..i form af infrastruktur:

Hospitaler/ambulance, Politi, Militær, Vej & anlæg, gadebelysning, kloakering, hjemmepleje, politikerløn, flygtninge, u-landshjælp, osv. osv. osv...

FØJ ..for 'DE' som ikke synes vi har råd til 'fattige' i Danmark!
*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-11-14 14:46

Tommy ->F16 ...afløser? ..mod hvem?
GLEM det vi har tabt som 'krigsførende' og 'toneangivende' nation.
Tro mig på mit ord..

#@nytår](</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-11-14 16:17

Hvem kan du takke alt det for..????? DE RØDE, det er dem, der har indført tårnhøje skatter og afgifter på ALT..!
Polle Narrehat f.eks., indførte 8% ambi oveni skatten.

Men glæd dig lille molekyle, nu har IPCC varslet jordens undergang senest om 85 år, og de radikale ved Helveg Junior - alias Erasmus Montanus, har allerede bebudet, at Danmark skal være foregangsland vedr. nedsættelse af CO2. Ved du hvad det betyder..? Det betyder; Afgifter, afgifter afgifter afgifter og afgifter og afgifter og endnu en gang afgifter, alt imens Norge og Sverige køber alt vores overskuds-vindmøllestrøm til spotpriser. - og du som dum dansker betaler gildet via afgifter afgifter afgifter og noch einmal afgifter.

Uanset om Danmark opsatte 1 mill. mega vindmøller bliver Danmark aldrig selvforsynende med strøm.

Man får helst lyst til at sige: Dum dummere däne

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-11-14 11:30

Citat
Nåeh ja.. og så er der transport yil/fra NYTTEINDSATS ...en bistndsklien (kontanthjælpsmodtager) får ..hold nu fast: 700 kr. pr. måned i tranporttillæg, hvis der er længere end 6 km til/fra 'aktiverings' stedet. På arbejdmarkedsydelse gælder alm. tranportgodtgørelse ..altså LÆNGERE end 24 km ..og så får man max. 400 kr. om måneden til at dække denne udgift!

Ieeeeh.. for vi fester for JERES penge Tillykke
..som I iøvrigt formøbler over 80% af selv ..i form af infrastruktur:

Hospitaler/ambulance, Politi, Militær, Vej & anlæg, gadebelysning, kloakering, hjemmepleje, politikerløn, flygtninge, u-landshjælp, osv. osv. osv...
Hej Mole. Du omtaler meget "I" Har du meldt dig ud af samfundet...?

Hvis bistandshjælpen ikke er højere end det du har beskrevet, så kan det da godt betale sig at tage et arbejde f.eks. i gartnerier/landbruget. "I" får flere penge - og vi kan sende østarbejderne hjem.....rent win win

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-14 14:18

Nemlig Tommy ->
Citat
Hvis bistandshjælpen ikke er højere end det du har beskrevet, så kan det da godt betale sig at tage et arbejde f.eks. i gartnerier/landbruget. "I" får flere penge - og vi kan sende østarbejderne hjem.....rent win win

..men arbejdsgiverne (Læs: Håndværksmesteren.. og mindrre internetfirma'er som udliciterer til f.eks. Indien) har set fidusen i at vil en 'Dansker' ikke arbejde for f.eks. til 96 kr/time FØR skal? Så ska' der nok være en eller anden ufaglært Romæner arbejdsmand ..der vil ..og i mellemtiden? Så betales der jo ikke Dansk skat ...og de udenlandske 'medarbejdere' ka' jo nemt indstalleres i hønsehuset, medens de nu engang er her. Det er de jo 'vandt til' hjemmefra
Chancen for at dét skulle blive opdaget ...er minimal!
Hvorfor tror du at denne type arbejde jævnligt bliver udført i netop Nord-Sjælland?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-14 14:22

Apropos bistandshjælp (=Kontanthjælp), så bryster nuværened regering sig jo af, at have afskaffet STARTHJÆLPEN ?
Hurra !!!
..men de har så indført den igen; via Kontanthjælps Reformen ... til at gælde ALLE ..under 30
I bund og grund : ...det hedder BLÅ politik.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-14 14:26

Flere fattige og færre, men mere.., RIGE. Skaber DYNAMIK ..siger CEPOS.
Deres medarbejdere ligge nu også i det profitable segment
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-14 14:31

For at forholde mig til det 'oprindelige' spørgsmål:
Citat
Hvem vil forsvare Danmark?

Så bli'r svaret sikkert: KANONFØDEN ...tvangsudskrevne bistandsklienter ..og andet godtfolk.
De bli'r jo i forvejen 'udskrevet' til tvangsarbejde.
De 'rige' bygger samtidig forter og bunkers nordpå ..med østarbejderes velvillige indsats.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-14 14:49

Tommedreng -> Her er en 'gammel' tråd: http://www.kando.dk/questionhist.aspx?qid=93038
Så behøver du ikke længre grubler over, hvor jeg 'står' i disse spørgsmål
Selvom der er 'løbet meget vand i bækken' ..har jeg imellemtiden har lavet ganske meget andet alm. ufaglært lønarbejde
Så ved du dét!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-14 14:52

Desuden Tommy ->
Citat
..kan det da godt betale sig at tage et arbejde f.eks. i gartnerier/landbruget.

Hvor meget af denne type arbejde findes inden for en radius af 50 km. fra Rådhuspladsen?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-11-14 14:58

..og lad nu være med at påstå:

Kontanthjælpmodtagere og andre arbejdsløse må da rykke sig og flytte til udkandts Danmark efter det ufaglærte job.

Udkandtskommunerne glimrer sig jo især ved ikke, at kunne tilbyde denne slags arbejde ..til andre end østeuropæere! Og så vil de i øvrigt slet ikke byde storbyboere velkommen i deres kommune. De er for krævende. Kloakering, isolation af bolig, transportmuligheder ..og alt muligt.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-11-14 20:23

Citat
..men arbejdsgiverne (Læs: Håndværksmesteren.. og mindrre internetfirma'er som udliciterer til f.eks. Indien) har set fidusen i at vil en 'Dansker' ikke arbejde for f.eks. til 96 kr/time FØR skal? Så ska' der nok være en eller anden ufaglært Romæner arbejdsmand ..der vil ..og i mellemtiden? Så betales der jo ikke Dansk skat ...og de udenlandske 'medarbejdere' ka' jo nemt indstalleres i hønsehuset, medens de nu engang er her. Det er de jo 'vandt til' hjemmefra
Nu er mindstelønnen indenfor 3F 112,- pr, time.
Og så husker vi lige på, at fagforeningerne = LO, var edder hooked på, at åbne op for østarbejderne, fordi det var befalet af EU, samt, det var racistisk ikke at gøre det.
Tak du 3F for det.

Citat
Flere fattige og færre, men mere.., RIGE. Skaber DYNAMIK ..siger CEPOS.
Deres medarbejdere ligge nu også i det profitable segment
Der er ingen tvivl, desto flere arbejdspladser der kan skabes, desto rigere bliver arbejderklassen - og samfundet bliver rigere. Og fordi nogle virksomhedsejere bliver rigere ad den grund...hvad så..? Det bliver arbejderen da ikke fattigere af.

Citat
Hvor meget af denne type arbejde findes inden for en radius af 50 km. fra Rådhuspladsen?
Det argument er ikke gangbart.

Citat
Kontanthjælpmodtagere og andre arbejdsløse må da rykke sig og flytte til udkandts Danmark efter det ufaglærte job.

Udkandtskommunerne glimrer sig jo især ved ikke, at kunne tilbyde denne slags arbejde ..til andre end østeuropæere! Og så vil de i øvrigt slet ikke byde storbyboere velkommen i deres kommune. De er for krævende. Kloakering, isolation af bolig, transportmuligheder ..og alt muligt.
Hvad er der galt med "udkantsdanmark..? Jeg tror da nok "udkanten" kan hamle op med Storkøbenhavn rent boligmæssigt. Der er skam kloakeret de allerfleste steder, og husene er velisoleret. De mennesker der bor her, er både hjælpsomme og kommer hinanden ved. Fri natur, som skov og strand og en dejlig CO2-fri indåndingsluft, skole, børnehaver. PLUS, boligerne er til at betale.
Jeg flytter ALDRIG NOGENSINDE TILBAGE TIL KØBENHAVN IGEN..!!!

Jeg kan ligesom fornemme på dig at du synes, at der ikke er socialstatus nok i, at arbejde indenfor gartneri.
At det kun er dummernikker og østeuropæere der beskæftiger med den slags nedladende arbejde....??? Jeg håber jeg tager fejl.

Men jeg kan fortælle dig, at i mine øjne er det stolte mennesker der arbejder indenfor disse fag. Disse mennesker sætter en ære i, at klare sig selv og sine, og har måske ikke haft den chance i livet som vi har fået. Jeg har ført mange samtaler med medarbejdere indenfor denne branche og hver eneste gang har jeg følt mig meget mere vidende om, hvad der foregår i det, du kalder "lav status livet" Det er mange gange mere rigt og lykkeligt end den lorteliv der føres i Strandvejsvillaerne med kig over Øresund.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-14 15:56

Citat
Der er ingen tvivl, desto flere arbejdspladser der kan skabes, desto rigere bliver arbejderklassen - og samfundet bliver rigere. Og fordi nogle virksomhedsejere bliver rigere ad den grund...hvad så..? Det bliver arbejderen da ikke fattigere af.

Næeh.. men der bliver ikke skabt arbejdspladser af, at virksomheder og deres ejere øger indtjeningen og bliver f.eks. bliver begunstiget af lavere skattetryk (..senest med sænkning af virksomhedsbeskatningen), samt lønudgifter (Liturisk chauffør : 12.000 kr. mdr. Dansk chauffør : 20.000 kr. mdr: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article4014593.ece ) og dermed mere velhavende. Det er for længst dokumenteret i rigeligt mål.

Tvært om: De 'rige' tænker 'videre' for at øge egen gevinst: http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/11/06/172013.htm

At 'lefle' for velhaverne og de veluddannede der har råd til at flytte verden rundt efter højtlønnet arbejde? ..hjælper ikke den arbejdsløse på Ama'r. Han/hun kan ikke flytte fra sin bolig for, at tage et 20 timers 'ferie'job 3 mdr. i Esbjerg. Joeh... hvis du mener det er ok. at bo som chauførerne fra Rumænien?

Citat
Jeg kan ligesom fornemme på dig at du synes, at der ikke er socialstatus nok i, at arbejde indenfor gartneri.

..og så 'fornemmer du sgu forkert !!! Hvoraf læser du dette?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-14 16:09

Ps.
Citat
Det argument er ikke gangbart.

Jo det er. Hvilken planet kommer du fra?

Tag blot eksemplet fra en af Københavns omegnskommuner:

http://forstadsmuseet.dk/historier/brondby-strands-historie/

Citat
En stor del af arealerne blev optaget af gartnerier. Ganske vist havde der allerede i 1600-tallet været landmænd, der udelukkende levede af at dyrke frugt og grøntsager til til den altid sultne hovedstad. men de boede tæt ved København på Amager og Frederiksberg. Efterhånden som København voksede, måtte gartnerierne rykke vestpå, og nogle af dem slog sig ned ved Brøndby Strand. Omkring 1900-tallet blev jorden ned mod stranden for alvor præget af drivhuse og frilandsgartnerier. I 1960'erne og 1970'erne blev deres jord imidlertid opkøbt og brugt til det omfattende boligbyggeri. Gartnerierne måtte flytte yderligere vestpå, hvis de da ikke blev helt nedlagt, og i dag er de alle forsvundet fra Brøndby Strand – måske bort set fra et par frugttræer hist og her.

Du lever i forhistorisk tid Dino-Tommy
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-14 16:19

Iøvrigt er garnerier ikke så manuelt arbejdskrævende som før. Gartnerier som før beskæftigede i hundredevis af medarbejdere, klarer sig nu om dage med en 10 -12 fastansatte ..og en snes løst ansatte østarbejdere.

Vil du ha' at 150.000 arbejdsløse skal leve af at plukke jordbær 3 uger om året? På Fyn?

Desuden en gartneruddanelse? Der fukuseres naturligvis på den 'nemme' udenlandske studerende:

http://www.gls-a.dk/Danske_og_udenlandske_studerende_paa_gartneruddannelsen.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-11-14 19:25

Kan du ikke finde job i hovedstaden må du jo flytte ud af hovedstaden.

I hele landet er der 24.889 ledige stillinger.
I Kbhvn. alene, er der 10.528 ledige stillinger

Der er 123.000 østarbejdere ansat (hele landet)

MEN der er 181.471 bistandsmodtagere (hele landet)

Altså, hvordan det hænger sammen, det er godt nok mærkeligt.

Østarbejderne er ansat bla. i gartneri/landbrug fordi, der var ingen danskere at få.

Citat
Hvilken planet kommer du fra?
Jorden.

Hvilken planet kommer du fra..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-11-14 21:20

Og lad mig lige tilføje. Hvis jeg personligt ikke kunne finde noget arbejde i omegnen hvor jeg bor, jamen så flyttede jeg da........hvilket jeg også gør pr. 01.12.
For sagen er nemlig den, at min kone har fået et tilbud om et årsvikariat i en lederstilling på hovedkontoret i den koncern hun arbejder for - nemlig Nestlé.
Så jow, jeg flytter til mit "drømmeland" Schweiz. Det vigtigste af "habenguttet" er ved at blive pakket og resten ryger til møbelopbevaring. Huset ligger vi i forhandling om at leje ud til......bob bob bob.........flygtninge. Det er vist en god forretning, for alt hvad "de nye beboere" smadrer/ødelægger skal erstattes med 100% nyt og uden fradrag for slid og ælde. Flygtningene har jo ry for - som tiden går - at smadre hele lortet. Så jow, vi ser frem til at komme hjem til et totalt renoveret hjem...Lækkert!!

Såååeeeeee, efter den 01.12 er det ikke meget I kommer til at høre fra mig.

Derfor skal vi ha lukket tråden lidt hurtigt. OG....æææææh, derfor skal du tage dig sammen, Mole!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-14 23:45

Citat
..min kone
???
Sådan én har jeg aldrig haft.

Min sidste kæreste så jeg forsvinde i 2001.

I 2 samlevere deles om månedlige udgifter.

Jeg må selv klare 'det hele' : Husleje, el, varme/vand, medie licens, forsikring osv.
..alle de ting; som kan deles af 2, men som ikke bli'r spor billigere, ...eller fås til ½ pris, bare fordi man er enlig/single?

Tværtimod:

http://www.bolius.dk/naesten-dobbelt-saa-dyrt-at-bo-alene-end-at-bo-som-par-11289/

..også selvom man prøver at spare og gennemtænke sine indkøb:

http://politiken.dk/oekonomi/privatoekonomi/ECE1386541/singlen-kasper-straffes-paa-pengepungen/
http://politiken.dk/oekonomi/privatoekonomi/ECE1386538/singler-skal-goere-sig-ekstra-umage/

Flytte ? Tror du også det er billigere at etablere sig et 'nyt' sted, hvis man ´kun´ er een person?
Velkommen til Virkeligheden Tommy.
Vi er ikke alle lige så 'taknemmelige', 'heldige' og 'nøjsomme' som du ...åbenbart.
Dét må du så leve med.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-14 00:14

Løvrigt tvivler jeg størk på at du kan besætte de 24.889 ledige stillinger, med selv 181.471 bistandsmodtagere. Der er noget som hedder : Krav til kvalifikationer og erfaring.

Efteruddannelse? Praktik? ..ikke hvis det 'koster'. Dét må folk da selv klare på uddannelsesstøtte eller SU. ..ikke sandt?

Relevant EKS.

Arbejdsgiver:

1.) http://www.scr-ciklum.dk/jobs/?tx_abminijoboffers_pi1%5BshowUid%5D=474
2.) https://job.jobnet.dk/CV/FindJob/Details.aspx/3829561
3.) osv.

Kurser:

a.) http://www.superusers.dk/cisco.htm#forloeb
b.) http://kursuszonen.dk/itil-kurser/?gclid=CI2OpJ7O6cECFQL3cgod3iwAXQ#!/kursus/westergaard-/itil-managing-across-the-lifecycle-malc--80941
c.) osv.

Joeh... der er både mange ledige stillinger ..og kurser i f.eks. den nævnte brance: [IT-ioter],
Offshore experter i oliebrancen, Finans- og Økonom tryllekunstnere kan sikkert også nemt finde en ny metier ..og en ny herskabslejlighed, hvis behovet skulle opstå?
Ps. Go' rejse..
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-11-14 07:20

Til lykke til Tommy, som åbenbart skal være hjemmegående husfar et års tid!

Mon dog ikke kedsomheden gør, at vi alligevel kommer til at se indlæg fra Schweiz?

Og så må vi se om et års tid, om Tommys fordomme går i opfyldelse, og fruen og Tommy kan vende tilbage til et nyrenoveret hus, eller om han bare vender tilbage til det gamle, og mister en fordom i tilgift

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-11-14 08:16

Hej Tommy.

Der kan du sgu' se, hvor megen indflydelse vore bedre halvdele har på os (læs "krammet" ) Men hjerteligt tillykke til hele familien med denne hædersbevisning som det jo er - godt gået !
Nu kan du rigtigt komme på gedejagt i bjergene - mon du inviterer en vis forfatter og gedekender til bjerglandet ?
Hvorom alt er, bliver det en oplevelse for livet - en chance I til fulde skal nyde og udleve. Og så til et land hvor kvinder ikke har så megen indflydelse på tingene, ligesom I er vant til fra honninglandet DK.
Dét med huset er sgu' smart - men det er ikke sikkert I vil tilbage til andedammen efter udløbet af kontrakten ?? Det vil vise sig !
Hvad skal du selv begive dig med - at være kantonsherif ?
Jeg håber ikke du helt opgiver skriveriet på kandu - specielt på jagtsiden vil du blive savnet, men så sandelig også på denne side , hvor du udøser din store viden for, og interesse omkring politik, historie mv.
Endnu engang hjerteligt tillykke til hele familien.

De bedste hilsner, knæk og bræk m.m.m.

ØV4

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-11-14 14:53

Citat
Så jow, jeg flytter til mit "drømmeland" Schweiz.

Ja,det vil jeg fan`me gerne tro. Og så lade os tilbage i alt moradset,i en land der mere eller mindre,er i opløsning.
Nu kan vi høre allerede,at den mikroskopiske opstramning regeringen agter at indføre,med hensyn til indvandring,bliver skudt ned øjeblikkeligt,af flygtninger importørerne.

Jeg tror aldrig du vender tilbage,til dette lorteland. (Citat: Buster Larsen).
Schweiz må være et paradis på jord. Har sikkert styr på indvandring,og ligger ikke under for EU`s åg.

Men modstræbende,må jeg jo ønske held og lykke,med at forlade den synkende skude. Er rimeligt misundeligt.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-14 15:42
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-11-14 15:46

Ps. jeg er sikker på at Tommy drengen vil føle sig 'hjemme' her: http://www.svp.ch/
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-11-14 20:07

Tak for alle de gode ønsker og tak for alle ordene.
Jeg garanterer, at der kommer små statusrapporter henad vejen.

Citat
Til lykke til Tommy, som åbenbart skal være hjemmegående husfar et års tid!
Nej sku..! Jeg agter ikke at henslænge mit liv det næste års tid i en lænestol - eller som hjemmegående husfatter. Nææh, jeg skal ud på kanvassen og prøve at søge lidt jobs. I Schweiz er der fire sproggrupper: Tysk , fransk og lidt italiensk, som betegnes "hovedsprog" Og det tyske har jeg absolut ingen problemer med.

Citat
Nu kan du rigtigt komme på gedejagt i bjergene - mon du inviterer en vis forfatter og gedekender til bjerglandet ?
Kan du forestille dig bumpen rende rundt i bjergene og fortælle alt og alle om, hvordan han aflivede en tamged i DK Min opholdstilladelse blev frataget mig pronto.

Citat
Ja,det vil jeg fan`me gerne tro. Og så lade os tilbage i alt moradset,i en land der mere eller mindre,er i opløsning.
Mosebaek, "nyd" lige denne her. I morgen - altså den 09-11. den dato, hvor Krystalnatten bliver markeret....Nu holder alle fast i et eller andet....det er skrappe sager, det her......
Ikke desto mindre har Enhedslisten-København indkaldt på Facebook en markering af Krystalnatten under overskriften "Nej til diskrimination i alle dens former - aldrig mere krystalnat". Det foregår søndag 9. november 2014 fra klokken 15.00 til 16.30 på Dronning Louises Bro, Nørrebrogade, København. Overskuddet fra arrangementets salg går til Gaza, og på arrangementets plakat er der ingen spor af jøder. Den mest markante person på plakaten er en muslimsk kvinde iført tørklæde.

Så jo, Mosebaek, jeg giver dig ret i, at DK er i forfald.....desværre

Mole, gamle dreng. Fin dig lynhurtig et job - skide værd med, hvad jobbet er, bare det, du et.
Dit selvværd vil lynhurtigt vokse og i takt med det vokser - fordi du er i job, søger du andre udfordringer. Held og lykke med det -du har evnerne. Klø på!!!!!

Nu er det jo som sagt ikke et farvel, men et på genskriv. Selvom det nok ikke bliver så hyppigt som det har været.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-11-14 20:12

Citat
Fin dig lynhurtig et job - skide værd med, hvad jobbet er, bare det, du et.
UPS
Det retter jeg lige...
Find dig lynhurtig et job - skide værd med, hvad jobbet er, bare det, du har et.

Det hjalp lidt på det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-14 09:13

Kaptajn-Tommy -> Jeg behøver vist ingen job-træning i selvværd:

Efter fem år som postbud (benhårdt, lavtlønsjob: Startløn=13.500 kr/mdr før skat) og 2½ år som arbejdsløs, hvor jeg i 3 måneder arbejdede på genbrugsstation som genbrugsvejleder (9½ time om dagen, 7 dage om ugen, i 14 dages perioder), samt som biblioteksmedarbejder i 5 mdr. og efter nyligt at have varet 13 uger i nytteindsats som chaufførmedhjælper, tømrerarbejdsmand og gartnermedhjælper, så er jeg vist rigeligt rustet til at begå mig i ufaglært lavtlønsjob.

Jeg havde bestemt ingen problemer med at arbejde for min understøttelse i ledighedsperioden, men finder det forstemmende; at jeg dermed har afskåret mig selv og andre fra, at kunne besætte disse ordinære jobs uden ordinær løn og under meget kritisable arbejdsretslige forhold uden optjening af feriepenge, pensionsindbetaling, beskæftigelsesfradrag, dagpengeret, tillidsmand, sikkerhedsrepræntant, osv. osv. Sammenlagt har jeg arbejdet i næsten 1½ år af en ledighedsperiode på 2½.

Mere end 15.000 ganske alm. job udføres dagligt af arbejdsløse og det til langt under ordinær løn. Det glemmer folk bare i deres iver for at piske de som står uden job, mens arbejdsgiverne jubler
..men glæd dig nu over, at du slipper for at læse mit 'brok'
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-14 09:21

Ps. Jeg tror forøvrigt det ville klæ' dig at arbejde i det Schweitz'iske sundhedssystem med rådgivning og uddeling af gratis heroin til misbrugerne. Du ku' måske lære dem et og andet?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-11-14 19:36

Hej Mole, du vil aldrig nogensinde se mig uddele gratis heroin til nogen som helst.
At staten udleverer gratis heroin er taberagtigt.
At misbruge heroin er endnu mere taberagtigt.

Jeg tror næppe, der er nogen misbrugere der kan lære mig noget som helst - altså bortset fra, at misbrugere kan bruges som dårlige eksempler.

Nå men det blev nok mine sidste ord i denne tråd og ombæring.
Tiden nærmer sig, og vi vil godt ha' en 8 - 14 dage tid til at lære byen/Vevey og området/Kanton Vaud at kende før det går løs.

Jeg lader tråden stå åben indtil jeg har set lidt af historie-forfalskningen om 1864

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 09-11-14 21:33

Held og Lykke. Må det gå dig ..og din familie godt
Bedste hilsner...
<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-11-14 15:28

Mange tak Mole - og i lige måde. Du har om nogen fortjent det.

Til trods for, at vi to, Mole, står rigtigt langt fra hinanden - rent meningsmæssigt om, hvordan samfundet skal fungere og ligeså indrettes, giver jeg alligevel pointene til dig Mole. Dem skal du ha' for din ihærdighed.

Ses en anden god gang...

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-11-14 15:28

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-14 19:07

Jepper... Tommy dreng
..takker selv for de mange givtige diskussioner og debatter
...som vi 2 rigtigt nok: IKKE har haft samme ståsted i
..men; som altid gav stof til eftertanke og reflektion !!!
HELDIGVIS ..er jeg overbevist om, at mange andre end DIG, skal 'sættes på plads' fremover...
Så derfor bli'r jeg nok hér lidt endnu
DE skal nemlig ikke, som dig; slippe 'helskindet' herfra ..
..uden min udelte opmærksomhed og deltagelse
..i deres EXIT !!!
</MOLOKYLE>