/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
trådløs router
Fra : maxima51
Vist : 290 gange
50 point
Dato : 30-10-14 16:57

Hvor meget må en trådløs router nedsætte hastigheden.Jeg har et abonement som er 30/30 mb.
hvis jeg tester med et kabel ligger den på ca 33 download og 28 upload.
Hvis jeg tester trådløs er den 7,6 down og 12 up.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-10-14 17:18

Der er jo forskellige standarder for trådløs overførsel g & n er de hurtigste, hvor n er hurtigere end g.

Men du skal ikke forvente, at komme op på samme hastighed som på netkabel.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-10-14 18:16

Det er der ingen regler for

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-10-14 18:17

Allerførst, så hører dette spørgsmål mere hjemme under netværk og ikke harddiske.

Men når dette er sagt så er der ganske rigtigt forskellige standarder for trådløst netværk som giver mulighed for forskellige hastigheder.

Men vigtigere er hvordan din trådløse router og din computer står i forhold til hinanden, og det gælder især hvis der er tale om enheder med indbygget antenne. Det er absolut ikke ligegyldigt hvor langt de befinder sig fra hinanden, og hvis der er væge, især betonvægge mellem dem så kan det have stor indflydelse på hastigheden. Jo svagere signalet er når det når frem jo langsommere går det. Og en knap så kendt faktor er dine naboer. Hvis de også har trådløse netværk som benytter de samme radiokanaler så kan i godt forstyrre hinanden således at hastigheden nedsættes.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 31-10-14 01:58

Du må ikke komme under 30 på trådløs og forskellen i fown/up tyder på at der var forstyrrelser under download testen.

Prøv at gå tættere på routeren.

Check at du ikke har mobiltelefonen liggende lige ved siden af PCen. Mobi's netværks søgning (det man f.eks en gang imellem kan høre i højtalere) kan forstyrre signalet.

I routeren kan du evt sætte wifi til at køre på en anden kanal. (andet udstyr i din nærhed kan forstyrre dit signal)

Kommentar
Fra : JensT