/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Adblock
Fra : jensviggo
Vist : 414 gange
100 point
Dato : 30-10-14 09:33

har haft det installeret med hjælp fra Klaudi, men nu er den væk igen. Hvordan får jeg den installeret igen, har prøvet.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-10-14 10:26
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 30-10-14 10:27

Er det til Chrome?

Klik på de 3 streger oppe til højre, kør ned til Værktøjer, klik på Udvidelser,
på siden der åbner klikker du på Hent flere udvidelser,
skriv Adblock oppe i søgefeltet til venstre,
klik på Adblock der dukker op under udvidelser,
i det vindue der så åbner klikker du på den blå GRATIS knap
så skal du bekræfte at du vil installere Adblock, klik OK

Så går der nogle sekunder og du skulle nu have Adblock installeret, med et rødt ikon oppe til højre med en hånd på!

Til IE
Åbn IE og klik på linket her
https://adblockplus.org/releases/adblock-plus-11-for-internet-explorer-released

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-14 10:37
Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 30-10-14 11:36

Til ferik: Det har jeg så gjort flere gange uden held, den skriver network_failed.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-10-14 13:56

Måske du først skulle slette Midlertidige Internet Filer & Cookies, samt rense din registreringsdatabase med f.eks. Ccleaner?

https://www.piriform.com/ccleaner/download

Kør evt. en skanning med SAS: http://www.superantispyware.com/download.html

Selvom du f.eks. benytter Chrome, Safari, Opera eller Firefox ...? ..på en Windows platform?
Så 'ligger' IE der altså stadig ..og kan lave 'ballade', hvis Spy-/Mal-/Adware har 'sneget' sig ind.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-10-14 17:20

Nulstil din Chrome browser

Hvis du har haft tilføjelser installeret skal de aktiveres igen, og startside skal angives hvis du har haft din "egen"

Klik på de 3 vandrette streger oppe til højre,
peg på Indstillinger og klik så siden åbner,
i bunden af Indstillingssiden klikker du på Vis avancerede indstillinger...,
så finder du nederst på siden Nulstil browserindstillinger og klikker der.

Nulstilling af dine browserindstillinger vil påvirke indstillingerne nedenfor:

•Standardsøgemaskinen og gemte søgemaskiner nulstilles til deres oprindelige standardindstillinger.
•Knappen Startside skjules, og den webadresse, som du tidligere har indstillet, fjernes.
•Standard opstartsfanerne ryddes. Browseren vil vise en ny fane, når du starter, eller fortsætte, hvor du slap, hvis du er på en Chromebook.
•Siden Ny fane vil være tom, medmindre du har en version af Chrome med en udvidelse, der styrer det. I dette tilfælde bevares din side muligvis.
•Fastgjorte faner frigøres.
•Indholdsindstillingerne ryddes og nulstilles til deres standard installationsindstillinger.
•Cookies og websitedata ryddes.
•Udvidelser og temaer deaktiveres.
https://support.google.com/chrome/answer/3296214?hl=da

Og ferik har givet opskriften på at installere adblock!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-10-14 21:26

Har prøvet Adblock, og den virkede perfekt et par dage, for så ikke at have virket siden, så mon ikke det kan have en ´bug´/ fejl der ikke er blevet rettet