/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
B indkomst / dagpenge
Fra : freddiemercury
Vist : 650 gange
300 point
Dato : 28-10-14 11:15

Hej
Jeg er på dagpenge, og har en aften spillet et par numre med min musikgruppe offentligt , nu viser det sig så, at vi har fået lidt penge for ulejligheden, uden vi vidste det i forvejen.
Det bliver indberettet som B indkomst, men hvad gør jeg nu ? Skal jeg fortælle dagpengekontoret om dette,

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-10-14 11:22

Ja, naturligvis

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 310 point
Dato : 28-10-14 11:23

Timerne du brugte på jobbet skal modregnes dine dagpenge, dette gælder også hvis du har brugt tid uden betaling, jeg tror at det er de færreste der husker at indrapporterer det til A - Kassen da de modregner timer og ikke kroner! Så hvis du har brugt 11 timer med transport mister de to dages dagpenge da de fleste A - Kasser ikke kan regne timeløn ud men kun hele dage!
MV2

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 28-10-14 12:19

Jeg har brugt ialt 70 min incl transport kun, så jeg overvejer om det kan betale sig at opgive ?
Eller om a kassen realt kan se den lille b indtægt ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 28-10-14 12:27

Det kan du være ret sikker på de kan...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-10-14 13:10

Du har sikkert ikke råd til at lade være med at indberette indtægten. Hvis du snyder, risikerer du at miste retten til dagpenge, og så er det pludselig ikke for børn længere

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 28-10-14 13:23

Klart skal jeg følge loven, netop derfor skriver jeg ind ??

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 28-10-14 13:44

Ring til din A - Kasse og spørg dem hypotetisk hvad man skal gøre i et sådant tilfælde, det er jo også spændende om kunden har registreret udgiften så der skal betales moms.
At du i det hele taget har bragt det på bane kommer til at koste dig en times dagpenge og evt. moms til skat!
MV2

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 28-10-14 13:57

Tak for svaret modersvilje.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 28-10-14 14:11

OK

Kommentar
Fra : Andersthomsen1

Dato : 09-03-24 20:53

Ja du skal snakke med din a kasse om det, synes altid de er meget fornuftige og snakke med.

Mvh.
Anders Thomsen - https://opskriftertilairfryer.dk/