/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB Backup.
Fra : Mosebaek
Vist : 612 gange
300 point
Dato : 27-10-14 13:58

Ved ikke om det hedder USB-stik...eller pen. Nå jeg kalder dem for stik. Kært barn......

Jeg bruger USB-stik som Backup for tekstfiler og billeder. Bl.a. hver den 1. (første) fylder jeg nye filer på,efter de først er lagt i identiske mapper i Stifinder.

Fakta: Jeg har en "stationær" mappe i Stifinder,kaldet "diverse-1",indeholdende 100 filer. Den fylder jeg nu 10 filer mere på. Altså ialt 110 filer.

På USB`en ligger en tilsvarende "diverse-2" mappe,med de samme 100 filer. Nu skal de 10 nye filer,fra ovenstående,også puttes herind. (Backup).

Jeg klikker på "diverse-1",så filer ligger i højre vindue. Trækker dem til "diverse-2". Så kommer en "pop-up",om jeg vil "erstatte eksisterende fil". Jeg klikker på "Ja til alle". Da jeg ikke gider klikke "nej",hundrede gange.

Så til det forkromede spørgsmål: Lægges nu de 10 nye filer ind,eller overskrives alle,og 110 filer lægges ind på ny.

Jeg tænker nemlig på,om det ikke "slider" på USB`en,hvis den sletter/overskriver alle,inden de nye lægges ind. Ville hellere den bare påfyldte de 10 nye,og lod de andre være i fred.

Var det ikke en nem forståelig forklaring.

M.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 310 point
Dato : 27-10-14 14:08

Så vidt jeg husker kan man holde shift nede og trykke på nej så spørger Windows ikke om nej hver gang.
Det slider selvfølgelig på ethvert drev at først slette en fil for så at skrive en fil på samme sted igen, men hvor meget det betyder i praksis ved jeg ikke

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-10-14 14:09

Alle 110 lægges ind, og det betyder ikke noget. Det "slider" ikke.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-10-14 14:59

Jeg tror meget på tedd`s forklaring. Har lige prøvet med Shift nede,og klikket een gang på "nej".

Den overførte meget hurtigere,end hvis jeg klikker "Ja til alle". Så jeg er næsten sikker på,det kun var de nye filer,der blev overført. Og ingen overskrivning. Og samtlige filer,var på plads.

M.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-10-14 15:28

Du kunne jo også vælge at bruge et synkroniseringsprogram, som sættes til at køre manuelt, hver gang du vil opdatere USB sticken. Denne synkronisering sørger så også for at slette filer på sticken, som du har slettet i kilden (på compen). Always Sync er faktisk ret god til dette, og er gratis, så længe du kun bruger det sjældent.
Link til download: http://allwaysync.com/

Jeg bruger selv programmet til at synkronisere en USB stick jeg har med diverse værktøjer jeg bruger, når jeg er 'ude' at reparere computere, så jeg altid har en kopi på min stationære, hvis nu jeg skulle miste min stick, så er det jo hurtigt at lave en ny.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-10-14 17:19

Som tedd skriver: Du kan holde skift nede og trykke på Nej, så bliver det til "Nej til alle"

@ Bille1948: Nej, det er forkert det du skriver, det slider på sticket, elektronik holder ikke evigt.

Jeg vil også anbefale dig at bruge et synkoniserigs program, jeg vil do anbefale det Microsoft har udviklet til lige præcis dette formål.
SyncToy er gratis og det må bruges lige så tit du vil, også til erhvervsmæssig brug.
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=15155

Til backup vil jeg vælge at lave envejs synkronisering så jeg ikke ved et uheld får slettet noget i min backup.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-14 17:23

Hvis du vælger nej til overskrivelse....................er der så ikke mulighed for at sætte [V] gør det samme med næste 100 filer.
For så kigger den bare på hver fil og nøjes med at sætte de 10 ind.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-10-14 18:34

Tak for svaret tedd.Og til jer andre,for mulige løsninger,som jeg vil kigge på.

Jeg er snart klar,med et nyt spørgsmål. Så jeg håber på jeres velvilje.

Vh. M.