/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvorfor ANULLERE et spørgmål?
Fra : molokyle
Vist : 559 gange
500 point
Dato : 27-10-14 08:56

Tjaeh... måske jeg burde have stillet dette 'spørgsmål' i kandu.dk kategorien?
Som udgangspunkt:

Principielt er det vel OK. at anullere sit spørgmål, hvis man ikke har fået et brugbart svar.
..men:

Tænk lige på; at folk har brugt deres kostbare tid på at hjælpe dig frem til en evt. løsning på dit 'problem'. Så hvorfor ikke belønne denne indsats?
En lodtrækning er altid 'spændende', så giv da folk lidt 'credit' for deres forsøg på at hjælpe dig på vej, ved at udlodde de 'lovede' påæng!
Bare en 'tanke' ...
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-10-14 09:13

Citat
Bare en 'tanke' ...

Ikke blot en tanke, men en god tanke at tænke - jeg har selv undret mig over det samme utallige gange...

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 27-10-14 10:18

Nu kan man jo ikke give alle der har kommenteret ens spørgsmål med point, - jeg selv forsøger at give point til den jeg synes har gjort den største indsats og kommet nærmest til problemløsningen.

Det kan være svært at vurdere, for den der ved hvordan det takles, ingen sag at svare.

Men, hvad skal man ellers bruge sine point til, - kan man købe rundstykker hos bageren, jeg tror det næppe.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-10-14 10:32

Citat
Tænk lige på; at folk har brugt deres kostbare tid på at hjælpe dig frem til en evt. løsning på dit 'problem'. Så hvorfor ikke belønne denne indsats?

Helt enig Molo. Det er simpelthen mangel på alm. høflighed og pli,at anullere et spørgsmål.

Jeg er ingen Helgen. Har før glemt et spørgsmål,så den står som anulleret.

Men rent statestik mæssig,skammer jeg mig nu ikke: 20 annuleret,ud af 313 besvaret,mener jeg selv er ret pænt.

M.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-14 12:26

Citat
Principielt er det vel OK. at anullere sit spørgmål, hvis man ikke har fået et brugbart svar. Selvsikker Nørd!
..men:

Ja det er ok at annullere et spørgsmål, hvis spørgeren ikke har fået et svar, som kan bruges.

Citat
Tænk lige på; at folk har brugt deres kostbare tid på at hjælpe dig frem til en evt. løsning på dit 'problem'. Så hvorfor ikke belønne denne indsats?

Hvorfor "belønne" , hvis svaret ikke løser problemet?

Citat
En lodtrækning er altid 'spændende', så giv da folk lidt 'credit' for deres forsøg på at hjælpe dig på vej, ved at udlodde de 'lovede' påæng

Hvad skal de brugere så gøre, der evt,. vil købe et svar, som er trukket i en lodtrækning. Svaret kan jo ikke bruges.

Jeg har også annullerede spørgsmål. Mange af dem har været en test, da det "nye" kandu startede.

Tidligere kunne man slette et spørgsmål, men det blev ændret til annullering

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 500 point
Dato : 27-10-14 12:45

Man kan stadig lære noget fra Kandu. F.eks. at der er 2 "n`er" i annulreret.

Men ellers hælder jeg nu stadigvæk til Molo. Alene af den grund,at nogen gider bruge tid på spørgsmålet,synes jeg godt man kan "belønne".

Jeg har så også 10.909 forgyldte point,at gøre godt med.

Jeg agter så at bruge en slant af dem,i nærmeste fremtid,ang. et spørgsmål om USB stik.

M.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 27-10-14 12:48

Citat
Jeg har også annullerede spørgsmål. Mange af dem har været en test, da det "nye" kandu startede.

Det har vel alle! Der er blot nogle der næsten har flere annullerede spørgsmål end besvarede - det tager sig en kende mærkeligt ud synes jeg...

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-10-14 13:07

I alene står ellet alene, i allerede er der allerede to, men i alligevel er der alligevel tre eller.
Ak ja den kære stavning.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-10-14 13:36

Hmm..
Citat
annulreret.

Mit tastatur,er fra 2004. Så det får skylden.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-14 13:41

ans ->
Citat
Hvorfor "belønne" , hvis svaret ikke løser problemet?

Svaret på dette burde være evident:
Fordi man har spurgt! ..og givet tilsagn om 'pointbelønning' for at opnå 'response'.
Man kan jo altid 'bedømme' 'svaret' med antal stjerner, hvis man føler for at graduere sin accept.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-14 13:46

..og desuden ans ->
Citat
Hvad skal de brugere så gøre, der evt,. vil købe et svar, som er trukket i en lodtrækning. Svaret kan jo ikke bruges.

Tjaeh... de undgår så at gå af samme 'blindgyder' som spørgmålet/svaret lægger op til.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-14 13:51

Mine stavefejl må I bære over med. Jeg kan godt selv læse korrektur, men nogen gange er indholdet (semantikken) vigtigere end formen (syntaksen).
*IMHO* </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 27-10-14 16:12

Mosebaek -> `Denne (lettere redigeret ..) kommentar...
Citat
,at nogen gider bruge tid på MOLOKYLE'Sspørgsmålet,synes jeg godt man kan "belønne".

..bør der gi's påængår for !!!
</MOLOKYLEE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-14 17:39

Ja ja det er meget godt med at afslutte et spørgsmål hvis der er givet et for brugeren svar på spørgsmålet..........................men det er da også fjollet, som i eks. dette "spørgsmål" at bruge sine sammensparede point til, at købe et svar som slet ikke er der.

Hvis der er en løsning på spørgsmålet, ja så bør det afsluttes / accepteres ud for det der hjalp.
Men ellers kan det da ikke være et must, at der skal accepteres.

Ps. Sæt manglende ord og bogstaver ind.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 27-10-14 18:17

Ja har annulleret en del spørgsmål.

Jeg vil fremover tænke lidt mere over det.

Men grunden til at jeg har gjort det er at jeg ikke har fået et brugbart svar.

Syntes ikke at jeg vil accepterer et svar der ikke er rigtigt - hvorfor skulle jeg det.
Når jeg selv søger på noget herinde "drøner" jeg tit ned til det accepterede svar for at få den rigtige løsning. Så slipper jeg for at læse alt muligt der måske ikke er så rigtigt (dette er gældende for andre brugers spørgsmål).

Og er der ikke accepteret et svar læser jeg ikke alle indlæg og søger andetsteds.

Derfor har jeg annulleret

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-10-14 18:25

Selvtak Molo. Her er jeg meget enig med dig. Sommetider mindre enig. Og ind imellem slet ikke enig.
Citat
Hvis der er en løsning på spørgsmålet, ja så bør det afsluttes / accepteres ud for det der hjalp.

Eyvind...du skal tænke på,at de forskellige kategorier,spiller en rolle. I et kategori som f.eks. Smalltalk,vil svarene altid være lidt mere flydende,end i et "fag" kategori.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-14 18:48

Læs hvad jeg skriver eks. Det er ikke rettet mod nogen eller noget bestemt, men bare et eksempel for at illustrere det jeg vil fortælle.

Dengang vi vandt printere og masser af penge, da var det jo vigtigt med afslutning og point.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-10-14 06:39

Som jeg skrev i indledningen finder jeg det iorden at annullere (..staves det vist?) sit spørgsmål.

..men jeg oplever også at der angives en fire fem svar/løsninger på et spørgsmål, hvoriblandt et/flere er korrekt/e. Spørgeren skriver så efterfølgende: Jeg fandt selv ud af det ..og annullere spørgsmålet. Det finder jeg forstemmende.

Der findes også kategorier af spørgsmål, hvorpå der sjældent findes et endegyldigt svar. F.eks. i kategorierne: Alternativ behandling, Politik, Religion, Misbrug, Markedsføring, Økonomi, Budget... osv.

Selv i de 'hårde' dicipliner kan der findes flere løsninger end svaret antyder. En programmeringsopgave i næsten ethvert sprog (PHP, ASP, Javascript ..osv) kan løses på utallige måder UDEN at den ene nødvendigvis er mere korrekt end andre.

At købe et spørgsmål giver derfor ingen garanti for at svaret er absolut og endegyldigt.

Kandu er et forum for udveksling og deling af ideer, viden og erfaring. IKKE et leksikon eller opslagsværk.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-14 09:51

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-10-14 10:37

Citat
Spørgeren skriver så efterfølgende: Jeg fandt selv ud af det ..og annullere spørgsmålet.

Ja,den er go`: Han fandt måske ud af det,ved hjælp af svarene. Og roser nu sig selv.

Jeg finder som regel,også selv ud af det............når jeg har læst jeres løsning.

M.