/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Recover
Fra : finvej
Vist : 350 gange
200 point
Dato : 25-10-14 21:18

Min datter har nulstillet sin computer og "troede" at hun hade gemt sine notater på vores eksterne drev, hvilket så desværre ikke er sket!

Kan vi på en eller anden måde finde hendes tidligere filer i DOS

Ida går i 3. g og det er alle hendes notater fra de sidste 2 år, som er væk.

PLEASE HELP US. Hun er totalt ked af det.

På forhånd tak for hjælpen Som gerne må komme MEGA hurtigt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-10-14 21:31

http://recuva.da.softonic.com

Men jeg vil ikke love at det lykkedes.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-10-14 21:33

Jeg bruger dette, det gendanner alt hvad jeg har slettet gennem tiderne (bortset fra OGG filer) ved ikke om prøve udgaven kan klare det, men du kan se hvad der kan reddes, og så bestemme om du vil ofre penge på det.
http://www.magicuneraser.com/partition_recovery/

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-10-14 22:55

Det var ret uheldigt.
Undgå at installere nye unødvendige nye programmer på maskinen. Alt nyt som installeres på maskinen kan potentielt blive placeret samme sted på harddisken, hvor dokumenterne lå. Dette vil gøre det endnu sværere at få dokumenterne tilbage.

Prøv med et par gratis programmer til at gendanne slettede filer. Vil også anbefale at starte med "Recuva".
Læs evt denne lille guide: http://www.afterdawn.com/guides/archive/how_to_recover_deleted_files.cfm
Det vigtige er at have en extern disk, eller usb drev klar, hvorpå de gendannede dokumenter gemmes til. Undgå at gendanne til samme disk, som dokumenterne lå på i starten.

I sidste ende kan man få et professionelt firma til at gendanne dokumenterne, men heller ikke de kan give garanti, og de koster ret meget.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-10-14 23:56

Jeg tror desværre ikke der er nogen mulighed for at rede noget som helst. En Recovery gør det at den gendanner maskinen som da den var ny. Dette gøres ved at alt gendannes bit for bit, det vil sige, tabellen der gemmer informationer om hvor de enkelte dele af filer programmer osv. Ligger overskrives en til en. De programmer der normalt kan gendanne tabte filer kigger faktisk i denne tabel og kan muligvis samle stumperne igen, men jeg tror ikke det kan lade sig gøre når der er kørt en recover. Det er altid surt når man ikke har styr på sin backup.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-10-14 02:16

Citat
Min datter har nulstillet sin computer

Ja så kan det blive et problem som andre har skrevet, dog er jeg ikke sikker på at systemet = disken bliver gendannet bit/bit, hvis ikke, så er der stadig en chance for at hente noget tilbage.
Prøv at se nærmere her, under Recovery Tools.
http://www.hiren.info/pages/bootcd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-14 07:31

Citat
.."troede" at hun hade gemt sine notater på vores eksterne drev, hvilket så desværre ikke er sket!

Det havde hun måske også ??? ...kan I håbe på.

Led derfor med fil gendannelses programmerne der er nævnt her i tråden, men gør det på det externe drev.

Ikke sikkert det vil give noget resultat, men det er da forsøget værd.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-10-14 07:34

Ps. Til en anden gang: 'Notater' gemmes bedst og sikrest på en hardcopy.

Dvs. ud over at lave en fil back-up, så UDSKRIV notaterne på papir og læg dem i en skuffe.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-10-14 16:35

Eller brug noget så simpelt som dette, tager backup hvert minut, hvis man ønsker det.
http://www.goodsync.com/da