/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Chrome vil ikke køre
Fra : Hansen1001
Vist : 654 gange
100 point
Dato : 24-10-14 11:30

Pludselig ville chrome ikke køre. Afindstallerede. Installerede. Men starte vil den ikke, hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-14 11:38

Du har nok ikke fået den helt ud før du installerede den nye.
Brugte du kontrolpanel > fjern program > og afinstallerede den derfra

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-10-14 11:52

Du kan evt. prøve at afinstallere med Revo Unistaller, der går lidt mere i dybden, end den almindelige afinstallerings funktion.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Husk at scrolle ned og vælg den gratis version.
Du kan muligvis have fået en browser blocker/hijacker ned på maskinen, så hvis ikke det lykkes at få den igang efter afinstallation med Revo, og en geninstallation, skal du nok køre en scan for browser hijacking.

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 24-10-14 14:03

Har nu anvendt revo . ingen forskel. Hvordan scanner jeg Hijacking browser, jeg bruger AVG.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-10-14 14:23

Prøv bare i første omgang at køre en fuld scan med AGV.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-10-14 16:36

Citat
Pludselig ville chrome ikke køre.

Vi skulle måske lige vide hvad du mener med den kommentar.

Betyder det at du slet ikke kan starte programmet
Betyder det at der kommer en fejlmeddelelse når du prøver at starte programmet
Betyder det at den skriver: "Siden kan ikke vises" når du åbner programmet

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 24-10-14 18:09

Ja og tak.
først ville den slet ikke komme op når jeg trykkede på den, ingen som helst reaktion.
afinst. den på venlig vis og genindstallerrede den.
Så kommer den op med en lille skærm: Vil du tillade bla bla gør ændringer på din harddisk? Ja.
Så kommer den op i fuæd skærm men den reagere ikke på noget som helst.
Nu har kørt scan med AVG og ok der lidt snavs, det er nu væk, har kørt disk skanning det var en fejl som nu er væk.
Har inst. den for 7. gang idag samme reultat som ovenfor nævnt.
Men forleden havde jeg også problemer med den, shockwave flash men fik hentet den nye med hjælp herindefra.
Har prøvet at spøre på forum for Google help, fik en mail om at jeg også skulle inst. Gooogle cast, men det er til musik og koster 270 kr. så nejtak.
Har altså brugt den her browser de sidste 6 år uden problemer, fatter not.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-10-14 18:50

Citat
afinst. den på venlig vis

Det er her det gik galt, du skal gi den med grovfilen og vise den hvem der bestemmer

Citat
Vil du tillade bla bla gør ændringer på din harddisk?

Er lige lidt usikker men mener ikke at windows normalt kommer med den besked når du starter google første gang.

Kan du komme til at taste i adresselinien, så prøv at skriv chrome://conflicts
Så kan du se om der er noget software på din computer der konflikter med chrome.

Hvis du ikke kan så går vi lige den anden vej og prøver at fjerne alt hvad der kan konflikte.
Fjern: (Gerne med Revo uninstaller)
Shockvawe
Flash
Java
Alle toolbars

Prøv så at starte Google Chrome igen.

Hvis den virker skal Java og Shockvawe installeres igen (Flash er indbygget og toolbars er normalt unødendige)

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 24-10-14 18:55

Tak gjorde et eller andet skørt. SÅ NU køres rep. Mode det kan tage timer siger den.så er på fon. Vender tilbage.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-10-14 18:56

Citat
Har altså brugt den her browser de sidste 6 år uden problemer, fatter not.

Jeg var også med fra starten, dog havde jeg i et års tid Chromium browser på min linux maskine

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 24-10-14 21:07

SUK! nu har gjort alt hvad du sagde i dit skriv, og dowl Chrome igen. Suk1, og alt hvad jeg får = chrome://chrome-signin/?source=0
Hold da helt op 48 timer og ikke ud af stedet.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-10-14 22:24

Hvis du har lyst så kunne jeg da godt tænke mig at kaste et blik på maskinen, kender du Teamviewer?

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 24-10-14 23:01

Måske denne video kan hjælpe dig:
https://www.youtube.com/watch?v=N2laI-8sktA

Her er en anden video:
https://www.youtube.com/watch?v=QcdrS6os_30

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 25-10-14 07:48

1000 Brassoviski den hjalp

Godkendelse af svar
Fra : Hansen1001

Dato : 25-10-14 07:48

Tak for svaret Brassovitski.