/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Uønsket reklame.
Fra : jensegon
Vist : 625 gange
200 point
Dato : 22-10-14 23:30

Jeg har fået nyt PC den kører vin8,1. Problemet er ,der kommer en frygtelig masse reklamer hele tiden, hvordan stopper jeg det.
På forhånd tak.
Jens.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-10-14 23:38

Det kommer jo da an på hvordan det kommer

Du må jo åbne noget før det kommer...

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 23-10-14 00:59

Hvis der kommer reklamer hele tiden så er din computer sandsynligvis inficeret med noget skidt.
Hvis reklamerne er i browseren når du surfer på internettet, så er AdBlock + en god tilføjelse som tager de mest irriterende reklamer: https://adblockplus.org/

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 23-10-14 07:41

Adblockplus virker fint, men hvad med alle de uønskede mail der kommer fra nær og fjern? Man burde kunne spærre for alle der kom fra domænenavnet, uanset hvad der er foran @.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-10-14 08:27

Citat
Man burde kunne spærre for alle der kom fra domænenavnet, uanset hvad der er foran

Få en ny mailadresse, eller en ny udbyder som har spamfilter på serveren.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-10-14 09:17

Citat
Få en ny mailadresse, eller en ny udbyder som har spamfilter på serveren.

Spamfilter kan man jo få ganske gratis til sin postkasse...

http://www.spamfighter.com/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-14 09:19

Hvis der ikke er spamfilter hus din udbyder, kan du evt. oprette en google mail og videresende den dertil google har nemlig spamfilter.
Når du så åbner din google mail er der sorteret og du kan svare med din oprindelige mail adresse.
Denne metode bruger jeg selv.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 23-10-14 09:50

Dit spørgsmål minder meget om mine problemer ved opgradering af win. 8 til 8,1.

Jeg fandt et program under tilføj og fjern i kontrolpanelet der hed "Re Matik" (brug google til at se hvad uidentificerede indeholder) efter at have fjernet dette forsvandt reklamerne, altså de irriterende.
Man kan se om der er installeret nye programemmer der ser lusket ind i det tidsrum man har haft pc-en.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 23-10-14 10:30

Problemet med at købe en ny PC med forud installeret Windows 8.1 eller anden version, er at PC fabrikanterne har aftaler med diverse softwarefirmaer om at installere deres (lorte) programmer sammen med Windows!

Dette kan få reklamer til at poppe op alle vegne!

En løsning kunne være at hente og køre PCdecrapifier - http://pcdecrapifier.com/
Ingen installation, den skal bare hentes og køres

Her er en liste over hvad andre fjerner fra deres PC'er; http://pcdecrapifier.com/removes

Har selv brugt programmet og det virker fint, men det er ikke sikkert at det fjerner netop lig de/det program der generer dig !!

Ellers tage et skærmbillede over dine installerede programmer og vis os hvad du har på din PC?

Godkendelse af svar
Fra : jensegon

Dato : 28-10-14 15:09

Tak for svaret o.v.n..