/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Lidt hjælp til os
Fra : Shiva73
Vist : 267 gange
60 point
Dato : 22-10-14 19:57

Kære Jura forum,

Vi har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe lidt med :)Inden vi går til advokat.
Den 18/8 mistede min bror sin kone på ferie i udlandet, uheldet skete på en cykel tur hvor der kom en bil og kørte direkte ind i dem, manden der kørte var påvirket af narko samt en promille på 1,68.
Min bror´s forsikring er lidt sløve til at hjælpe, de har sagt vi kan finde en advokat i landet det er sket for at starte sagen op, men vi synes det er lidt svært.
Kan man få udenrigsministeriet til at hjælpe eller skal man have 2 advokater og hvordan kommer man bedst i gang med retssagen.

Håber i kan komme med nogle input.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-10-14 20:10

Hvilket land?

Hvilken forsikring?

Hvad skal dækkes?

Kommentar
Fra : Shiva73

Dato : 22-10-14 20:17

Landet det skete i er Spain, der er noget retshjælp via forsikringen.
Der skal køre en retssag på vedkomnet der kørte bil om erstatning på at tage et andet liv.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-10-14 20:37

Jeg tvivler I skal regne med hjælp fra udenrigsministeriet.

Det er for komplekst til Kandu.

Find en advokat, der er specialist i den type sager.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-10-14 20:49

Jeg mener ikke en retshjælpsforsikring dækker for en sag der køres ved en udenlandsk retsinstans

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-10-14 20:59

I stedet for at "mene", så må en advokat med speciale i det, jo "vide"!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-14 21:43

Kandu dk er ikke noget Jura Forum.

Jeg ville starte med at snakke med en Dansk advokat / retshjælpen.
http://www.retshjaelpen.dk/
De ved alt om hvad der skal gøres.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-10-14 23:53

Som eyvind kontakt retshjælpen for svar