/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor Knud Hansen trolovet og gift hende
Fra : 2601
Vist : 652 gange
400 point
Dato : 22-10-14 10:04

Jeg søger efter hvor bliver Enkemanden Knud Hansen trolovet og gift med Maren Pedersdatter.

Knud Hansen første hustru Dorthe Michelsdatter dør 1796 i Thiset, Gram Sogn, Frøs Herred, Haderslev Amt.
Knud Hansen og Maren Pedersdatter må være trolovet og gift inden 1801 hvor jeg har en Ft 1801:

Folketælling - 1801.
Haderslev, Frøs, Gram, Thiiseth, -, 215,
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Civilstand, Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Knud Hansen, 36, Gift, Huusbonde, Bonde og Gaardbeboer
Maren Pedersdatter, 25, Gift, Hans Kone
Hans Knudsen, 8, -   Hans Søn    (søn af KH første ægteskab, med Dorthe Michelsdatter)

Jeg kar nu set Gram Kirkebog igennen 4 gange over en uge uden at finde dem.

Nogle der kender dem?

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-10-14 12:03

Du skal nok først finde ud af hvor hans nye kone er født (og eller hvor de befandt sig/boede på tidspunktet for vielsen, og så lede i det sogn.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 22-10-14 12:47

Til Bille1948.

Først tak for din hjælp.

De boede begge i Thiset, Gram sogn.

Jeg glemte også at fortælle at paret KH &mp. fik deres første barn fremstillet i Gram Kirke, 5 juli 1797. samt den næste 1799 død 1800 og en født 1801 og død 1869 samt den sidste Dorthe Knudsdatter født 1804 død ??.

Alle født i Gram Sogn.

Med venlig hilsen. 2601

PS Maren Pedersdatter er født 1776 i Thise, Gram Sogn som datter af skrædder Peder Andersen og Maren Thomasdaatter. Knud Hansen er født samme sted 1765 Forældre:
Hans Knudsen
Kirsten Marie Christiansdatter

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 400 point
Dato : 22-10-14 15:24

Dorthe Michelsdatter dør 1794 Haderslev Frøs Gram Gram 1786 1804

opslag 116 vensre side nr 10
tyder ikke datoen
men i samme bog opslag 157
er der en enkemand fornavn er enten niels eller knud hansen der gifter sig med karen eller maren pedersdatteter
senta

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 22-10-14 16:39

Tak for svaret senta. Det var min Knud Hansen og Maren Pedersdatter.

Mange tak for hjælpen.