/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Dækker forsikr. ikke gadetyveri?
Fra : cristian2
Vist : 469 gange
50 point
Dato : 21-10-14 17:16

Jeg hår fået stjålet min pung op af lommen i Føtex. Jeg nåede ikke at registrere det før det var for sent. Jeg medlem af forsikringsselskabet LB:

På side 12 i linket nedenfor står under"Simpelt tyveri" at tyveri "uden for bygning" dækkes af forsikringen.

Men man vil intet dække (kørekort, pung og kort til fitness osv.)

1. Kan det være rigtigt?
2. Hvad skulle jeg have gjort, for at man havde dækket?

https://www.lb.dk/Forsikringer/Bolig/Indboforsikring/~/media/D22F49AD53984DB9AA094AB759AB7387.ashx

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-10-14 17:29

Du skal kikke på afsnittet med "6. RAN, RØVERI OG OVERFALD"

Heraf fremgår det at du IKKE er dækket. Du skulle have opdaget det, mens det stod på, og have reageret med det samme.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-10-14 17:29

Man skal gøre anskrig straks når tyveriet er sket, hvad det så end skal hjælpe.
Desuden har det betydning hvordan de stjålne effekter har været opbevaret.
Men desværre er der mange selskaber der nærmest kan betegnes som indbetalingssteder, og når der skal penge den anden vej, er kassen lukket.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 21-10-14 17:37

Forsikringen vil sikkert hævde, at hvis ikke du opdagede at du mistede pungen, så var den ikke forsvarligt opbevaret.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-10-14 18:45

Man skal altid råbe hjælp lige så snart man opdager det og du opdaget det vel oppe ved kassen og sagde hjæl min pung er blevet stjålet ?

Der står at man skal anråbe tyven for at være dækket og det kan jo lige så godt være sket 10 sek. Før du opdager det det er jo kun tyven der ved det?

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 22-10-14 05:15

Det er helt korrekt at forsdikringen ikke dækker det. Sådan er det ved alle forsikringer.
Du skal som minimum råbe højt så andre folk høre det, at de pung er blevet stjålet.

vic200