/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Microsoft Outlook
Fra : ehkejser
Vist : 565 gange
100 point
Dato : 20-10-14 18:36

Hej alle
Jeg kan starte mit Outlook, der kommer en besked at filen Outlook.pst kan ikke findes
Er der en måde jeg nu kan gemme mine mails nu hvor jeg ikke kan starte programmet, eller hvordan skal jeg gøre.

Mvh.
Edvard H. Kejser

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 20-10-14 19:23

du installerer bare Office igen, så virker det igen

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-10-14 19:26

Cd'en med Officepakken i drevet - vælg reparer tidligere version, så skulle det gerne køre igen!

Clou

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-10-14 19:27

@Kenwood - jeg havde ikke lige fået set dit svar

Clou

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-14 19:59

En pst-fil er en outlook mail (kan normalt kun åbnes af outlook.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-10-14 20:39

Du skal have fundet din .pst fil igen, det er der dine mapper med mails er!

Prøvat kigge her

Sådan finder, flytter eller sikkerhedskopierer du filen med private mapper (.pst) i Outlook
http://support2.microsoft.com/kb/291636/da

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-10-14 20:41

Lidt mere om pst filen

Sådan administreres .pst-filer i Microsoft Outlook
http://support2.microsoft.com/kb/287070/da

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 20-10-14 21:29

har prøvet at reparere en tidligere version, uden held. Jeg mangler stadig pst filen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-10-14 21:31

Prøv at søge efter den i stifinder, søg efter .pst, uden den har du ikke dine mail!

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 20-10-14 21:38

Har prøvet, har den ikke......surt.....så er der forfra

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-10-14 21:41

Du har vel ikke lavet en fuld backup af systemet fo nylig, for så kunne du måske 'trække' filen ud der?

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 20-10-14 21:51

Desværre nej.........den med rigtige mænd tager ikke backup......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-14 22:22

Hvilket mail efternavn er det du har. Altså bare det der står efter @

Kommentar
Fra : ehkejser

Dato : 20-10-14 22:57

@isbjoernen.com

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 21-10-14 09:16

Ok - du har så din mail liggende på et domæne hotel.
Det er muligt du kan tilgå din mail via noget web mail, og hvis du er heldig gemmer dit hotel dine mail.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 21-10-14 10:24

Har du prøvet at lave en systemgendannelse, fra en dato hvor du har haft pst-filen i brug?
Ammitz

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-10-14 10:40

Har ingen pst fil, min outlook kører perfekt

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 21-10-14 13:01

Pst filen ligger i stifinder her:
Computer\Lokal disk\Bruger\Brugernavn\App.data\Lokal\Microsoft\Outlook
Tjek at du har den dér!
Ammitz

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-10-14 18:01

Microsoft har i de sidste mange versioner af windows haft et "gratis" mailprogram med.
Det har skiftet navn flere gange og har også heddet outlook eller outlook light.

Det er forvirrende, for det rigtige outlook program, som bruger pst filer er noget andet og en del af officepakken, som skal købes separat.

officepakkens outlook lægger default sine pst filer forskellige steder alt efter kombinationen af windows udgave og outlook udgaven. Så tro ikke på at angivelsen ovenfor nødvendigvis passer på din computer.
uden pst filer opretter outlook selv nogle nye , men så er alle dinr gamle mail og adresser og noter væk.

hvis du bruger pop3 fjernes mail fra udbyderen, når du tager dem hjem.

Så dit bedste håb er at finde de pst filer.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-10-14 19:02

Når du går ind og søger her:
Computer\Lokal disk\Bruger\Brugernavn\App.data\Lokal\Microsoft\Outlook - så HUSK at åbne for de skjulte filer og mapper (ligger under vis - indstillinger - vis)

Clou

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-10-14 20:01

hvorfor kan man ikke finde filerne med søg i stifinder f.eks: *.pst

gør man det med andre er der ingen problemer f.eks: *.jpg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-10-14 23:24

Den fil gemmer sig lidt.
Når du søger skal du tillade skjulte filer.

Godkendelse af svar
Fra : ehkejser

Dato : 22-10-14 00:01

Tak for svaret Eyvind.
Rigtigt Eyvind, slettede mit outlook og indstallerede det igen, og vupti der var lige 799 mail til mig.

Mvh. Edvard

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-10-14 10:22

Øh - det var vel Kenwood, som løste problemet i starten.
Nå men med at du fandt dine mail.

Ps. I Outlook kan du eksportere (kopiere) dine mails og gemme dem på en CD / DVD / USB pen.
Så har du dem altid liggende, for de kan så importeres på en ny-installeret maskine med Outlook.