/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Dagløn og dagpenge.
Fra : vedikkealt
Vist : 357 gange
400 point
Dato : 18-10-14 21:42

Hej med jer

Dagpenge for en der er berettiget til fuldtids dagpenge er 815 kr. om dagen.

Er ikke nogen ørn på en regnemaskine, men er det ikke ca. 112 i timen.

Men hvor mange løn kroner skal man så have i timen, for at blive på den høje sats, eller er de 815 kr. en fast takst, uanset hvad lønnen bliver, og har været.

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-10-14 22:02

Du kan Max få 90 procent af din løn i dagpenge, og aldrig mere end Max satsen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-10-14 00:12

90% af lønnen op til max 815 kr.som er det højeste beløb i dagpenge for en fuldtidsforsikret lønmodtager

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 400 point
Dato : 19-10-14 02:27

815 kr. om dagen, 7,4 time på en dag.
Det giver 110,14 Kr. i timen.

Du skal altså have mindst 122,38 Kr. i timen for at opnå maks beløbet (hvis ellers mine skolekundskaber ikke svigter alt for meget)

Kommentar
Fra : alka

Dato : 19-10-14 17:09

Du skal have en minimumsløn på 21.330 kr. om måneden for at få højeste dagpengesats på 815/17.658 kr. i 2014.

du kan læse mere her: https://www.krifa.dk/fs/dagpenge/udbetaling-af-dagpenge/beregn.aspx

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-10-14 19:42

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Det var lige det tal jeg manglede

Men jeg kan jo ikke dele mine point, og give halvdelen til oplysningen om, hvad der skal tjenes i månedsløn.

Men tak for hjælpen