/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Poul Gunnar Pedersen
Fra : Sandrakim
Vist : 473 gange
10 point
Dato : 13-10-14 14:26

Jeg leder efter oplysninger omkring min farfar Poul Gunnar Pedersen.
Jeg ved at hans mor altså min oldemor kom fra Polen - og hun hed vist nok Ludovika.

Men ellers ved jeg ikke særlig meget omkring ham.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-10-14 15:13

Hvis du ikke har nogle årstal så kunne du ligeså godt spørge om vi kender en københavner der hedder Jensen!
MV2

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-10-14 15:18

Også meget gerne et sogn, da der er ca. 2.000 af dem i Danmark

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-10-14 18:55
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-10-14 19:28

Der er rigtigt mange sogne at rende igennem i København.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 13-10-14 19:47

JA !!
Og hvem siger at det er den rigtige jeg har fundet??
Måske skal "vi" til Lolland for at finde en Ludovica fra Polen
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-10-14 19:58

Vær nu lidt venligere over en ny kandu slægtsforsker...

Poul Gunnar Pedersen er der jo mange der hedder,
men oldemor Ludovika fra Polen, dem er der ikke mange af i Kandu,

Så vi hjælper videre...

Kommentar
Fra : Sandrakim

Dato : 14-10-14 13:51

Der er ingen grund til at blive sur. Er ret ny i det her, så aner ikke hvor mange oplysninger at man skal bruge for at finde en person.

Som sagt ved jeg ikke særlig meget om min farfar. For da han blev skilt fra min farmor, blev han et fy ord på min fars side af familien.

Ved I om man kan finde oplysninger omkring min farfar via min fars navn og fødselsår??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-10-14 14:01

Det kan du ikke. Du skal også vide hvor han har boet, gerne hvor han er begravet og hvornår.

Prøv at kigge her, så lærer du også noget om, hvordan man gør: http://www.sa.dk/content/dk/brug_arkivet/introduktion_til_arkivbrug_for_slagtsforskere

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-10-14 17:33

hvornår / hvor i landet er din far født ?
senta

Kommentar
Fra : Sandrakim

Dato : 14-10-14 18:19

Tak Bille1948 det vil jeg prøve..

Senta: Min far er født i 1969 i Odense.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-10-14 18:53

når din far er født 1969 findes der ikke oplysninger i kirkebøgerne på nettet,du kan se i din fars dåbsattest hvem din farfar er og hvor familien bor ved din fars fødsel og derefter skrive til folkeregistret i pågældende kommune de kan oplyse dig om hvor din farfar er født. det koster et penge beløb ?
god jagt
senta

Kommentar
Fra : fj2901

Dato : 16-10-14 09:52

Hej Sandra.
Hedder din mormor Birgit Jensen født Larsen og er født i Odense 30-05-1939,
hun havde 2 børn den ene blev gift Petersen.Kender du en John Walther?
Hilsen Finn

Kommentar
Fra : Sandrakim

Dato : 21-10-14 17:21

Mange tak senta. Jeg vil prøve at forhøre min far omkring om jeg må se hans dåbattest.

Finn jeg har skrevet en privat mail til dig. :)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-10-14 10:57

Sandrakim på dda 1921 har jeg fundet en Ludwika Pathtycka25/8 1897TyendeHjælpepigeGalicien, Polen
dette kan evt. være din oldemor , men eftersom jeg ikke finder Ludwika Pathtycka gift er dette kun et gæt.

men igen hvis du har en ca.dato på hvornår din farfar Poul Gunnar Pedersen er født skal jeg forsøge at hjælpe dig med at finde ud af om ovennævnte Ludwika Pathtycka er din oldemor..

mvh
senta
Samtlige personer i husstanden
Odense, Bjerge, Kølstrup, Ørnfeldt, 63, , FT-1921, C2815
Ludwika Pathtycka25/8 1897TyendeHjælpepigeGalicien, Polen

Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jacob Bagge Hansen23/6 1869HusfaderinspektørErritsø, Vejle amt
Olga Bagge Hansen30/4 1878HusmoderHusjomfruK ?, Viborg Amt
Olga Bagge Hansen19/3 1906datterRyde, Ringkøbing Amt
Erik Bagge Hansen5/8 1909sønRyde, Ringkøbing Amt
Julie Bech31/10 1894TyendeHusholdningselevGr.? Århus Amt
N. Kai Wichmann Hansen24/11 1893GæstAvlsforvalterEjsing, Rinkøbing Amt
Holger Julius Frederik Rosenkrantz9/12 1902TyendeLandvæsenselevHornslet,
Århus amt
Claudius Julius Boge29/11 1895TyendeAvlsforvalterJelling, Vejle amt
Peter Briksgaard Hansen24/4 1899TyendeAvlsforvalter?, Aalborg amt
Johannes Kristian Hirth25/6 1905TyendeLandvæsenselevBornholm
Marie Kirstine Hansen13/5 1898TyendeHusjomfruKrarup, Svendborg amt
Doris Axelline Andresen25/8 1898TyendeKokkepigeHarndrup, Odense amt
Ludwika Pathtycka25/8 1897TyendeHjælpepigeGalicien, Polen
Kirstine Petersen9/10 1853slægtningEnkeVange, Århus amt
Otto Emil Rasmussen15/2 1901TyendeLandvæsenselevHjortshøj
Thomas Enggaard Andersen10/8 1901TyendeLandvæsenselevØrsted
Ejner Bachsgaard3/3 1902TyendeTjenestekarlSKamby, Odense amt
Anders Pedersen4/3 1900TyendeMælkekuskSahl, Ringkøbing amt
Marie Petersen8/4 1894TyendeStuepigeKlinte-Grindløse, Odense

Kommentar
Fra : stkra