/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Til Troldepigen for en god opskrift.
Fra : Eyvind
Vist : 475 gange
500 point
Dato : 09-10-14 19:28

Tak for en fin opskrift, som jeg nu har afprøvet.
Det er første gang i mange år, at hunden og jeg er gået hver til sit efter et kig i madskålen.
Det så mildest talt uspiseligt ud. Hundeguffer ser mere lækkert ud.
Årsagen er nok at jeg fik en mail på midt i det hele, om noget billigt printerpapir.
Men den flotte gryde af konens, følger nu sidste nye trend. Måske resten af køkkenet skal matche farverne stålgrå uden på og koksgrå indeni.

Hilsen Eyvind og vovse.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-10-14 19:40

Her er en human udgave

50g havregryn
3/4 - 1 dl mælk
3/4 - 1 dl vand
et par drys salt
sættes i microovn i 2-3 min

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-14 19:43

Vi har ingen microovn.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 09-10-14 20:07

Citat
Tak for en fin opskrift, som jeg nu har afprøvet. [Tak for hjælpen]
Det er første gang i mange år, at hunden og jeg er gået hver til sit efter et kig i madskålen. [Aii, er det rigtigt?]
Det så mildest talt uspiseligt ud. [Yaaark] Hundeguffer ser mere lækkert ud. [Glad]
Årsagen er nok at jeg fik en mail på midt i det hele, om noget billigt printerpapir. [Flov]
Men den flotte gryde af konens, følger nu sidste nye trend. Måske resten af køkkenet skal matche farverne stålgrå uden på og koksgrå indeni. [Waaauw]

Hilsen Eyvind og vovse.

Jamen Eyvind dog, jeg har jo på intet tidspunkt lagt skjul på, at opskriften var beregnet til hunde med dårlig mave, som skulle have skånekost.
Og i mit første tip skrev jeg, at man kan komme lidt kogt kylling eller dampet fisk på.

Min forrige hund spiste det gladeligt, uden kød-bidder på, når han havde maveproblemer.
Hende jeg har nu spiser det først når der kommer fisk eller kylling på, men så ryger det altså også bare ned i en fart.

Kom eddike i den på-brændte gryde, det tager det utroligste.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-10-14 20:24

Hvad siger du istedet til en opskrift på hundekiks?

Brug bagepulver til gryden. I stedet for at skrubbe og skure kan du komme bagepulver i gryden og hælde lidt vand i. Lad det stå et par timer, eller natten over, hvorefter du som regel kan rengøre gryden meget nemt.
Hvis den brændte mad er mere genstridig, kan du koge blandingen af vand og bagepulver, så løsner det sig uden problemer.
http://www.gorenje.dk/support/rad_tips/uhm/rengoring/sadan_rengor_du_dine_potter_og_pander_hvis_maden_er_braendt_pa

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 09-10-14 20:42

Citat
Brug bagepulver til gryden. I stedet for at skrubbe og skure kan du komme bagepulver i gryden og hælde lidt vand i. Lad det stå et par timer, eller natten over, hvorefter du som regel kan rengøre gryden meget nemt.

Sådan fungerer eddike også, men skal ikke blandes med vand.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-14 21:36

shysss - jeg har smidt gryden så chefkokken ikke opdager det. Den røg ned på genbrugsstationen i containeren for småt brændtbart.

Ahh hundekiks - mums.

Troldepige - det var da et godt tips.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 500 point
Dato : 09-10-14 21:44

Citat
Troldepige - det var da et godt tips.

Takker.

Hav det i tankerne hvis vovse en dag skal på skånekost.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-14 21:55

Tak for svaret Troldepige.
Desværre er vores kære vovse død for mange år siden, og jeg savner den stadig.
Vi har ikke anskaffet en ny, fordi vi rejser en del.
Men vi passer et par familiehunde en gang i mellem.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 09-10-14 22:17

Citat
Desværre er vores kære vovse død for mange år siden,

Det gør mig ondt, men så forstår jeg ikke...............

Citat
Det er første gang i mange år, at hunden og jeg er gået hver til sit efter et kig i madskålen.

Kommentar
Fra : Eyvind