/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Toiletsæde til Ifö Cera skrider?
Fra : iluap
Vist : 558 gange
100 point
Dato : 04-10-14 09:50

Vi har købt 3 styks Ifö Cera toiletter og 3 styks toiletsæder med softclose hos jemogfix, men sæderne vil gerne skride sidelæns hele tiden pga udformningen på trods af at de er strammet godt til; anyone?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-10-14 09:58

Det skal jo smutte når toppen på toiletskålen er afrundet så kun få toiletsæder passer til......alt efter duppernes placering og udformning.

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 04-10-14 10:04

Ja, det jo dét. Jemogfix skrev de var beregnet til Cera, men dét. ..De originale koster omkring 750 kr pr styk, så det løber jo op; ved ikke om de passer bedre, men dét ku man jo formode

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-10-14 11:19

Ja, det jo dét. Jemogfix skrev de var beregnet til Cera, men dét. ..De originale koster omkring 750 kr pr styk, så det løber jo op; ved ikke om de passer bedre, men dét ku man jo formode

Det kunne man jo sagtens ja - der er jo sikkert en grund til de koster det de gør...

Men der må da være en reklamations garanti på dem du har købt, så retur til leverandøren med dem!

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 04-10-14 11:24

Jo, men hvis alternativet bliver at give 3 x 750 kr for originale bliver det for dyrt for min pengepung ??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-10-14 11:37

Jeg har selv er cera og et originalt sæde, eller........
Mit sæde er 2 år gammelt og helt ødelagt i hængslerne af at skride sidelængs.
Nu skal jeg ud og købe et nyt og det bliver IKKE et originalt da lortet alligevel ikke passer ordentligt

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-10-14 12:14

Citat
Jo, men hvis alternativet bliver at give 3 x 750 kr for originale bliver det for dyrt for min pengepung

Så må du vel kunne få et originalt Cera sæde uden den nævnte funktion til en væsentlig billigere pris...

Tjek it out...

http://www.pricerunner.dk/sp/if%C3%B8-cera-toilets%C3%A6de.html

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-10-14 13:02

Der plejer at være exentriske plastbøsninger omkring boltene som kan stabilisere noget.
Men eller gælder det at kummen ikke er våd når sædet spændes på, og boltene kan spændes meget kraftigere en man tror, og kummen springer ikke deraf, hvis der ellers er lagt pakning/plastskive mellem møtrik/spændskive og kummen.
VH Palle

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-10-14 13:02

Kan du ikke lime et par ´dutter´ på? lav dem så de passer til skålen, så er spørgsmålet bare med hvilken lim du skal bruge.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 04-10-14 13:18

Citat
Men eller gælder det at kummen ikke er våd når sædet spændes på, og boltene kan spændes meget kraftigere en man tror, og kummen springer ikke deraf, hvis der ellers er lagt pakning/plastskive mellem møtrik/spændskive og kummen.

Hjælper ikke meget, konstruktionen skal virkelig være kraftigt for at kunne modstå at der sættes 40 kg overkrop mange gange om dagen, og ikke altid forsigtigt, hver gang skrider dutterne jo på den runde overkant på skålen og via vægtstangsprincippet er hængslet jo udsat for kollosal belastning.

Man kan kun prøve at overbevise fabrikanten af skålen om at det er noget lort de laver når de foretrækker design fremfor funktion.

Summa summarum, gå tilbage til den flade kant !!

Godkendelse af svar
Fra : iluap

Dato : 04-10-14 14:27

Tak for svaret LuffeA.